Retourrecht maatwerk

DWQA QuestionsCategorie: JuridischRetourrecht maatwerk
Dyon asked 2 jaar ago
Goedemiddag, Wij zijn een tijd geleden in een winkel geweest voor advies m.b.t. een tafel. Er is ons toen verteld dat het mogelijk zou zijn om 3 stoelen naast elkaar te plaatsen met de gewenste combinatie die wij voor ogen hadden.
Nu de tafel is geleverd blijkt dat dit niet kan en willen wij gebruik maken van ons herroepingsrecht. Echter komen wij er niet uit met de eigenaar van de (web)winkel, hij geeft namelijk aan dat het maatwerk betreft en wij daarom geen gebruik kunnen maken van het herroepingsrecht.  Volgens de informatie die ik op het internet heb kunnen vinden omtrent dit onderwerp vallen de "standaard opties" zoals o.a. de grootte van het tafelblad niet onder maatwerk. Het gaat specifiek om deze tafel:
https://www.debetoverdezolder.nl/a-62244412/eiken-tafels-bankjes/eettafel-oak-vals-ovaal/#description   Zou iemand ons kunnen vertellen of wij wel, of niet in ons recht staan?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Dyon,   Bedankt voor jouw vraag. Helaas komt het nog vaak voor dat een combinatie van standaardopties leidt tot een op maat gemaakt product. Dit is echter niet zo. Je mag er wel van uitgaan dat het geen maatwerk product is. Op deze pagina kun je hier meer informatie over vinden.