retourzending beschadigd geraakt tijdens verzending

DWQA QuestionsCategorie: Questionsretourzending beschadigd geraakt tijdens verzending
Corina asked 2 jaar ago
Beste, Ik heb onlangs 2 stoel geretourneerd waarvoor ik eerst telefonisch contact heb opgenomen met de betreffende winkelier ivm enorme grootte van de doos. Het is mij geadviseerd om het via DHL Parelshop te laten verzenden op kosten van de klant (ca 10 euro) in dezelfde doos als waarin ik het heb ontvangen en ook via DHL op dezelfde wijze. Pakket is uiteindelijk 3 weken onderweg geweest en beschadigd geraakt tijdens verzending. Winkelier geeft daarbij aan dat de voorwaarden voor terugzending 75 euro per stoel is en 10 euro voor stoel extra, dit is een hele andere manier van retourneren dan dat mij is geadviseerd voordat ik het product naar de DHL bracht. Ook kreeg ik te horen dat de stoel op een bepaalde manier gestapeld hadden moeten worden (via foto kreeg ik dit te zien en ook de schade). Wie is dan aansprakelijk voor de schade? Pakket is helaas niet verzekerd, dit was mij ook niet aangegeven door de winkelier.
Marc Staf answered 2 jaar ago
Dag Corina, Allereerst excuses voor de late reactie, door een storing is je vraag niet goed bij ons doorgekomen. Vervelende situatie zeg, goed dat je deze vraag stelt. Zoals je in dit artikel kunt lezen ligt het risico van verzending altijd bij de verzender, in dit geval ben jij dat. Het is natuurlijk wel jammer dat het advies over hoe de stoelen retour te sturen pas is gekomen nadat de stoelen al terug zijn gestuurd, maar dit doet helaas niets af aan jouw verantwoordelijkheid.  Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc