Reviews koppelen aan google

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsReviews koppelen aan google
Mathijs asked 2 jaar ago
Hi, Hoe kan ik zorgen dat bij google reviews een koppeling komt met webwinkelkeur? Ik lees wel wat dingen terug in de kennisbank, maar niet hoe ik dit koppel.
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Hoi Mathijs,   Goed dat je een koppeling wilt maken met de Google reviews. Hiervoor hoort er eerst een bedrijfsprofiel te worden aangemaakt bij Google waarbij de gegevens zoals, adres, kvk-nummer en domeinnaam overeenkomen met de gegevens van jouw Webwinkeleur profiel.   Google zorgt automatisch voor een koppeling. Je hoeft hier verder niets voor te doen. Hoe meer reviews je ontvangt des te sneller de koppeling wordt gemaakt. Op deze pagina vind je hier meer informatie over.   Ik wens je veel mooie reviews toe!
Mathijs answered 2 jaar ago
Beste Ismail,   het profiel bestaat al maar er lijkt nu te zijn gekoppeld met facebook. Hoe kan ik dit wijzigen naar jullie?
Beste Mathijs,
Ik zag het adres nog niet in het bedrijfsprofiel wordt getoond. De weergave van de bronnen wordt door Google bepaald. Zodra wij in de bronnen voorkomen rouleert Google de weergave van de bronnen. Het enige wat je nu kunt doen is het adres tonen en controleren of het kvk nummer in het bedrijfsprofiel is opgenomen. Het kan wel tijdje duren voordat Google het profiel indexeert en de reviews bij het bedrijfsprofiel toont.
Mathijs answered 2 jaar ago
Hi Ismail, Nog steeds dezelfde resultaten. Ik zie nog geen reviews staan, maar ook geen plek in google waar ik het KVK nummer kan toevoegen aan het bedrijfsprofiel.   Kan je me helpen?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Hoi Mathijs,   Ik heb nogmaals voor je nagekeken waar je het KvK nummer kan vermelden. Het lijkt erop dat het veld niet langer beschikbaar is en niet ingevuld hoeft te worden. Je hoeft slechts het adres te vermelden. Hoe je dat doet kun je op deze pagina lezen. Nadat ook het adres zichtbaar is op het bedrijfsprofiel kan Google de gegevens makkelijker met elkaar koppelen.
Mathijs answered 2 jaar ago
Hi, Het adres staat er inmiddels op, maar ik zie nog geen reviews. Enige idee?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Mathijs,   In Google maps zie ik het adres nu ook. De verwerking en zichtbaarheid van het Google Bedrijfsprofiel kan een paar dagen duren. Nadat het bedrijfsprofiel in Google zoekresultaten zichtbaar is kan de automatische koppeling van Google van een paar weken tot maanden duren. Google kan hier soms traag in zijn. Je hoeft in ieder geval verder niets meer te doen.
Mathijs answered 2 jaar ago
Top, bedankt voor je goede hulp en ondersteuning!
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Graag gedaan Mathijs!   Ik hoop dat Google de informatie snel verwerkt en wens je veel mooie reviews toe!
Maurice answered 3 maanden ago

Hi Mathijs,

ook wij zijn bezig om de reviews van webwinkel keurmerk proberen te koppelen. Maar ook hier lukt dat niet zo 123.

Wij hebben al ca 230 reviews via jullie maar ik wil die graag op google zichtbaar krijgen. Kun jij mij helpen?

Ben answered 3 maanden ago

Wij zijn al 3 jaar lid van Webwinkelkeur, hebben alles ingesteld zoals Marc heeft aangegeven, hebben duizenden reviews, maar werkt tot op heden niet. Ook zijn de reviews niet bij Google Shopping zichtbaar. Meer hulp vanuit Webwinkelkeur zou gewenst zijn, ook bereid hiervoor te betalen.

Marc Staf answered 3 maanden ago

Beste Ben,

Dat is vervelend, ik kijk graag even met je mee. Om welke webwinkel gaat het?

Ben answered 3 maanden ago

De domeinnaam waar mijn e-mailadres op eindigt.
Wil deze hier niet delen.

Marc Staf answered 3 maanden ago

Ik zie je e-mailadres niet. Dus ik kan je webwinkelnaam niet zien. Je mag ons ook wel mailen op info[at]webwinkelkeur.nl