Skip to content

Sidebar inladen via GTM (Lightspeed)

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsSidebar inladen via GTM (Lightspeed)
Jasper asked 4 weken ago
Hi,   Hoe kan ik de wwk-sidebar inladen via GTM in plaats van via de standaard app-koppeling voor Lightspeed? Ik wil de sidebar met een vertraging inladen, omdat er nu CLS-issues ontstaan m.b.t. Google Pagespeed Insights.    Heeft iemand hier ervaring mee? Hoor het graag! :-)  
3 Antwoorden
Ismail Akhan Staf answered 4 weken ago
Beste Jasper,   Jammer dat er CLS-issues zijn ontstaan bij Google Pagespeed insights. Je kunt de sidebar uitschakelen door in te loggen in het WWK Dashboard > Promotie > Sidebar.   Vervolgens kun je de sidebar code bovenin kopiëren en in de Tagmanager > Nieuwe tag > Tagconfiguratie > Aangepaste HTML > plakken. Bij triggers kun je alle pagina's selecteren. Op deze pagina vind je de stappen die eigenlijk bedoeld voor het instellen van GTM voor een andere webwinkelsoftware.   Op deze pagina vind je de uitleg over het toevoegen van een tag in Lightspeed.   Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je een mooie dag toe.
Jasper answered 4 weken ago
Ha Ismail,   Dank voor je reactie! Dit zijn inderdaad de stappen die ik gevolgd heb. Maar na het inladen van de sidebar via GTM is deze niet meer zichtbaar op de website.  Ik heb het idee dat de toegevoegde script uitleest of de sidebar staat in- of uitgeschakeld via de instellingen en dat ie daarom niet zichtbaar is. Zou dit kunnen? En zo ja, is hier een oplossing voor? 
Ismail Akhan Staf answered 4 weken ago
Hoi Jasper,   Ik heb net ook even volgens de eerder genoemde stappen geprobeerd, na de uitschakeling van de sidebar in de ons dashboard. Het toevoegen van de sidebar script via Tagmanager werkte bij mij wel.   Misschien is er ergens een fout ingeslopen of iets kleins over het hoofd gezien. Zo zag ik dat je bij het toevoegen van de Tagmanager code in de Custom Head code in Lightspeed het volgende moet verwijderen.
“<!—Google Tag Manager —><script>” & “<—Google Tag Manager —></script>“. 
Ik raad je aan om de stappen nogmaals door nemen en mocht het nog niet werken screenshots van de codes doorsturen naar info@webwinkelkeur.nl.   Succes!
Je antwoord