Verplaatsing sidebar mobile

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVerplaatsing sidebar mobile
Nick van Klinken asked 2 jaar ago
Beste Webwinkel keurmerk,   Ik heb een vraag. Op mobiele versie vroeg ik me af of het mogelijk is om het webwinkel keurmerk sidebar te verplaatsen naar het midden van de telefoon. Dit om dat aan de onderkant een extra button komt, en de boven kant de header met voordelen verbergt.    Dus eigenlijk op de zelfde plek als op laptop device de sidebar staat, wil ik dat ook graag op mobiel zien.  Hopelijk kan iemand mij verder helpen!  Groetjes, Nick (team CleanWise)
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Nick,   Bedankt voor jouw vraag. Ik kan mij voorstellen dat je de mobiele sidebar op jouw website liever in het midden aan de linker of rechterkant van de pagina plaatst. Het is voor de mobiele integratie helaas niet mogelijk om dit via dashboard in te stellen. Je kunt hierin overwegen om in plaats van de sidebar de topbar te gebruiken. Ook kun je de afstand van de zijkant aanpassen.   Indien je over programmeerkennis beschikt kun je de widget zelf aanpassen middels CSS. Op deze pagina kun je hier meer over lezen. Op deze pagina wordt er dieper ingegaan op het aanpassen van de IFrame voor de mobiele widget.   Ik hoop dat je hier verder mee komt en wens je mooie dagen toe.
Frank answered 1 jaar ago

Beste Nick & Ismail, ik loop tegen exact hetzelfde probleem aan. Heb het met CSS geprobeerd maar dan zit de container van de widget ook over de winkelmand rechtsboven heen, dus dat lukt niet. Kunnen jullie css-code delen of een andere manier om dit op te lossen?

Met vriendelijke groet, Frank

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Beste Frank,

Wij hebben geen CSS-code om de sidebar voor mobiele toestellen aan de zijkant te plaatsen. Hiervoor moet ik je helaas doorverwijzen naar een ontwikkelaar.

Ik hoop dat het je lukt om de code aan te laten passen.

Frank answered 1 jaar ago

Hoi Ismail,

Dat is zonde. Misschien juist een actie voor jullie om aan een ontwikkelaar te vragen, dit is namelijk op mobiel de enige logische plek. Dus ik denk dat er bij jullie klanten heel blij op gereageerd zou worden. Daarnaast is 2/3 van alle online bezoeken tegenwoordig via mobiel, dus jullie merk zal ook veel vaker in beeld komen.

Zelf heb ik al lang gepuzzeld, vandaar dat ik het vroeg. Ik hoor het graag als jullie nog opties zien!

Met vriendelijke groet, Frank

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Hoi Frank,

De sidebar is bewust niet aan de zijkanten geplaatst voor de mobiele gebruikers. Dit heeft te maken met de verhoudingen van de meeste mobiele toestellen.

Het idee om de mogelijkheid toch aan te bieden aan onze leden had ik al wel ingediend, maar ik durf niet te zeggen of dit wordt goedgekeurd.