Skip to content

Volgens DHL bezorgd, maar niet ontvangen door de klant

DWQA QuestionsCategorie: QuestionsVolgens DHL bezorgd, maar niet ontvangen door de klant
Naomi asked 3 jaar ago
Hi Webwinkelkeur Team, Ik heb zojuist een e-mail gekregen van een klant dat haar pakketje niet aangekomen zou zijn, alhoewel de DHL track en trace dat wel aangeeft. Nog geen uur later doet diezelfde klant een nieuwe bestelling op de webshop van een ander artikel. Hieruit leidt ik een iets ander adres op af. De postcode verschilt met 1 letter. Het blijkt dus dat de klant de eerste keer haar adres niet correct heeft ingevuld. DHL zou dat zelf gecorrigeerd hebben en toch wel afgeleverd hebben. Wat is het beste om te doen in deze situatie?
1 Antwoorden
caleni Staf answered 3 jaar ago
Beste Naomi,   Bedankt voor jouw vraag. Dit kan een lastige situatie zijn. Als de klant zegt niets te hebben ontvangen en jij niet kan bewijzen dat deze de bestelling wel heeft ontvangen, bestaat er nog een leveringsplicht. Helaas is een track en trace niet altijd voldoende bewijs omdat dit niet bewijst dat het pakket daadwerkelijk aan de klant is overhandigd. Het is in dit geval wellicht mogelijk dat het pakket door de foute postcode bij iemand anders is aangekomen. Als het adres niet zou hebben bestaan zou het pakket immers weer bij jou terug moeten zijn gekomen.  Groet, Asoka
Je antwoord