vraag mbt productreviews

DWQA QuestionsCategorie: Questionsvraag mbt productreviews
Bert Steenbergen asked 1 jaar ago

Goedemorgen, wij zijn op zoek naar een nieuwe partner voor productreviews. Wij werken via het Lightspeed platform en hebben in het verleden al eens Shappz gebruikt voor productreviews, maar deze is er mee opgehouden. Wij maken al gebruik van jullie dienst voor reviews van onze shop. Deze zouden wij graag willen uitbreiden met productreviews.
Nu heb ik een paar vragen:
- worden productreviews ook doorgestuurd naar LightSpeed zodat ze kunnen worden weergegeven op de review-tab op onze produkt-pagina\'s?
- is het ook mogelijk om klanten te stimuleren om een product-review achter te laten? Bij shappz hadden wij een mogelijkheid om klanten een kortingscode te geven bij een volgende aankoop als ze een productreview achter lieten.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,

Bert Steenbergen
onlineaquariumspullen

Ismail Akhan Staf answered 1 jaar ago

Goedemorgen Bert,

Fijn om te horen dat je al gebruikt maakt van ons reviewsysteem! Goed dat je ook onze productreviews dienst erbij wilt nemen.

Het beoordelingsformulier voor het verzamelen van winkelreviews wordt bij de activatie van de productreviews uitgebreid met producten van de bestelling. De ingediende productreviews worden door middel van onze Lightspeed app weer teruggestuurd naar jouw webwinkel en komen inderdaad op de betreffende productpagina's terecht.

Ik kan mij voorstellen dat je jouw klanten wilt stimuleren om reviews achter te laten en dit werd voorheen toegestaan. De regelgeving is sinds kort scherper geworden waardoor het niet meer is toegestaan om klanten voordeel te geven voor het plaatsen van een review zonder aan te geven dat de geplaatste review een gesponsorde review is.

Vandaar dat het niet mogelijk is om via ons systeem een kortingscode of een ander voordeel te bieden voor het plaatsen van een review.

Ik wens je veel mooie productreviews en een succesvolle dag toe!