vraag over de retourkosten na niet ophalen bij servicepunt of na weigering

DWQA QuestionsCategorie: Questionsvraag over de retourkosten na niet ophalen bij servicepunt of na weigering
Sonja Stijger asked 2 jaar ago
Hallo team webwinkel keur,   Ik las o.a. het onderstaande stukje over de kosten na het niet ophalen van een bestelling bij een servicepunt of na een weigering. Ik vroeg me af hoe je dit punt eventueel het best in je algemene voorwaarden kunt regelen. Met name bij het niet ophalen van een bestelling bij een servicepunt.   Alvast bedankt,   Groetjes Sonja   Marcel Landeweerd schreef: 06 jan 2020 om 12:35 In principe zit het zo. De consument sluit een overeenkomst met de webshop. Die overeenkomst houdt kort door de bocht in dat bestelling X geleverd wordt aan Klant X. Gezien de bestelling retour komt is het pakket niet geleverd. Eigenlijk kun je juridisch dus niks meer dan of de bestelling ontbinden of opnieuw opsturen. Je kunt dus eigenlijk geen kosten bij de klant neerleggen. Wordt er door de klant gekozen voor levering bij een afhaalpunt, maar haalt hij het niet op, dan ligt dit wellicht anders. Hier kun je in je algemene voorwaarden dingen voor regelen. Hoewel je hier principieel in kunt staan, zou ik echter aanraden niet te lastig te doen. Het kost je zelf veel energie en tijd, terwijl je hiermee maar een paar euro winst boekt. Ik denk dat zulke problemen helaas horen bij verkopen via internet. Beter daar je verlies nemen en het zien als extra service richting de klant.