vraag over uitsluiting retour

DWQA QuestionsCategorie: Questionsvraag over uitsluiting retour
Ashley de Geest asked 1 jaar ago

Goedemorgen,

Jullie hebben een tijd geleden onze webshop gekeurd. Helaas waren enkele dingen nog niet helemaal juist vermeld. Eén daarvan was dat een artikel retour genomen moet worden, ondanks dat het beschadigd is. Je dient deze retour te nemen, maar kan daarbij waardevermindering toepassen. Dit is voor mij helder. Nu heb ik er het volgende van gemaakt: 'Wij kunnen de producten alleen retour nemen en tot terugbetaling overgaan wanneer de producten ongewassen en ongedragen zijn. Wanneer wij een product retour krijgen die beschadigd is, wordt er - mits dit niet is gemeld bij ontvangst - waardevermindering toegepast'.

Mag dit op deze manier of mag een item ook niet uitgesloten worden van het retourrecht als het gewassen of gedragen is? Een product is dan namelijk in feite al gebruikt.

Ik hoor het heel graag.

Alvast bedankt.

Ashley de Geest
Liefiess

Marc Staf answered 1 jaar ago

Dag Ashley,

Goed dat je hier een vraag over stelt, ik help je graag.

Je mag waardevermindering doorberekenen op het moment dat een product meer gebruikt is dan noodzakelijk is om het uit te proberen. Als een klant kleding langer draagt dan om het alleen aan te passen dan mag hier dus waardevermindering voor worden doorberekend.

Zoals je het hebt beschreven lijkt het me prima, het is namelijk belangrijk dat je de klant op deze eventuele waardevermindering wijst.

Ik hoop dat je hier verder mee komt. ^Marc