Wpml op site

Rutger Visser asked 2 jaar ago
Ik heb multi taal abbonement en wpml vertaal plugin. Hoe zet ik de instellingen om uitnodigingen in andere talen te versturen?
Zodat er bij elke review ook het juiste vlaggetje komt te staan, is nu namelijk allemaal Engelse vlag. Zie woedonline.nl
Marc Staf answered 2 jaar ago

Dag Rutger,

Goed dat je deze vraag stelt, ik help je daar graag mee.

In het meertalige pakket worden uitnodigingen verzonden in de taal van jouw klant. Komt je klant uit een land met een taal die we niet ondersteunen dan krijgt deze klant een uitnodiging in het Engels (dit kun je zo instellen).

Je hebt hier dus geen aparte plugin voor nodig.

Ik hoop dat je hiermee verder komt. ^Marc

Rutger Visser answered 2 jaar ago
Ok, maar waarom hebben al mijn reviews een Engelse vlag dan? Zelfs reviews uit Duitsland en Frankrijk.
Marc Staf answered 2 jaar ago

Dat is een goeie vraag. Mijn vorige antwoord klopt bij nader inzien niet helemaal. Het hangt wel degelijk af van de webwinkelsoftware en de WPML plugin.

Normaal gesproken wordt de uitnodiging gestuurd in de taal van de website, standaard kom je op de Engelstalige versie van je website uit wanneer je naar woedonline.nl gaat. Als de klant niet naar een andere taal gaat en de bestelling doet op de Engelstalige website betekent dat de uitnodiging ook in het Engels wordt verstuurd.

Ik ben benieuwd welke taal de afgeronde bestellingen hebben van de Franse en Nederlandse reviews (waar een Engelse vlag bij staat). Wil je daar een screenshot van maken en sturen naar info@webwinkelkeur.nl?

Alvast bedankt. ^Marc