DWQA QuestionsCategorie: Questionszakelijke klant heeft een artikel terug gestuurd waarvan de doos volledig beschadigd is.
mylene asked 2 jaar ago
zakelijke klant heeft een artikel terug gestuurd waarvan de doos volledig beschadigd is. Mogen wij dit artikel in zijn geheel terug sturen omdat het een zakelijke order is, of moet het net als bij particulieren een vergoeding gevraagd worden voor het regelen van een nieuwe verpakking?
Ismail Akhan Staf answered 2 jaar ago
Beste Mylene,   Jammer dat je het artikel met een volledig beschadigde doos retour hebt ontvangen. Zakelijke klanten hebben eigenlijk geen wettelijk recht op herroeping, maar je mag dit recht natuurlijk wel met je zakelijke klanten afspreken. Om te voorkomen dat zakelijke klanten gebruik maken van het zichttermijn kun je dit het beste uitdrukkelijk uitsluiten voor hen. Ik raad je aan om de uitsluiten voor zakelijke klanten zowel in de algemene voorwaarden als op de retourenpagina te vermelden. Omdat deze informatie er momenteel niet wordt vermeld adviseer ik een coulante houding in dit geval.