“Waarom wij blij zijn met het WebwinkelKeur keurmerk”

succes praktijkvoorbeeld keurmerk webwinkelkeur webshop webwinkel reviews

Hoewel verschillende onderzoeken en A/B-testen aantonen dat een webshop keurmerk en reviews een positieve werking hebben op je omzet, benadrukken praktijkvoorbeelden van onze eigen leden de voordelen van een keurmerk en reviews nóg krachtiger. Zo kregen wij bericht van een lid van ons met de mededeling dat ze een énorme groei hebben gemerkt sinds het gebruik van onze diensten. Al blozend kunnen we niets anders zeggen dat we het graag daarvoor doen. Hieronder delen we hun verhaal!

Wat voor webshop runnen jullie?

fysieke winkel webshop pure and timeless

“Onze webwinkel Pure & Timeless bestaat inmiddels al weer bijna 12 jaar. Wij importen, verwerken en verkopen parels en parelsieraden. Naast zoetwaterparels leveren wij Japanse Akoya, Tahiti- en Zuidzeeparels, ambachtelijk verwerkt tot prachtig sieraad. Waar we eerst alleen een webwinkel waren zijn we inmiddels een clicks en bricks bedrijf en is er ook een fysieke winkel in Bussum.”

logo pure and timeless webshop webwinkelkeur

Hoe hebben jullie de webshop geprobeerd te positioneren?

“Door de jaren heen zijn we naast het bedienen van onze klanten ook altijd druk met het positioneren van onze webwinkel in Google.

We hebben altijd al een keurmerk op onze website gehad maar sinds eind 2017 gebruiken wij de reviews en het keurmerk van Webwinkelkeur en dit heeft een zéér positieve uitwerking gehad op onze omzet. In 2018 hebben we ons gericht op groei door onder andere een betere afstemming van onze producten op onze doelgroep, een nieuwe website en het Webwinkelkeur keurmerk. We zijn ruim geslaagd in onze opzet en enkele tientallen procenten gegroeid.”

Is deze groei te koppelen aan de diensten van WebwinkelKeur?

“Zonder dat we de groei absoluut aan Webwinkelkeur kunnen koppelen (hoe meet je dit als je allerlei zaken verbetert gedurende een jaar) zijn wij ervan overtuigd dat het keurmerk en de reviews een enorme stap vooruit zijn om bezoekers om te zetten in klanten. Het feit dat mensen echte reviews kunnen lezen, weten dat alle wettelijke voorwaarden netjes in orde zijn en dat ze in geval van een geschil ook ergens terecht kunnen geeft vertrouwen. Zo hebben wij sinds het gebruik van jullie diensten een omzetgroei van meer dan 50% waargenomen! Ook het eerste kwartaal van 2019 groeien we gestaag verder.”

Hoe ervaar je de diensten van WebwinkelKeur?

francis hage eigenaar webshop pure and timeless

“Het integreren was eenvoudig, er was een module voor onze webwinkel software beschikbaar die direct werkte. Alle klantbestellingen die wij op afgehandeld zetten krijgen na x-aantal dagen automatisch een mailtje met het verzoek voor een review. Alle reviews (ook externe) worden netjes opgeteld en zo verwerkt in de website dat ze ook in de Google zoekresultaten te zien zijn. Dit bevordert de CTR (click-through-rate) en levert je meer bezoekers op.

Onze samenwerking met Webwinkelkeur bevalt ons daarom erg goed en wij geven ze dan ook 5 sterren!” – Francis Hage van Pure & Timeless

Heb je ook zo’n succesverhaal? Fijn, dat horen wij graag. Laat het mij weten en wellicht delen we ook jouw verhaal!

Dien jouw succesverhaal in!