Een Groene Wereld

Een Groene Wereld

Webwinkel met ambachtelijke, natuurlijke / biologische verzorgingsproducten, bijzondere basis oliën, ruim 900 (zeldzame) etherische oliën, zeer ruim assortiment hydrolaten dit alles van kleine familie bedrijven.

- Bij de vervaardiging van crèmes (eigenlijk met al onze producten), werken we iedere keer met kleine oplages van 100 stuks. Dit is de optimale hoeveelheid om nog geheel op ambachtelijke wijze (echt handenarbeid) de beste kwaliteit te kunnen vervaardigen. Belachelijk laag in tegenstelling tot de meest bekende (natuurlijke) cosmetica fabrikanten die miljoenen exemplaren mechanisch produceren. Denk er wel aan, we gebruiken altijd hetzelfde recept, maar doordat we uitsluitend natuurlijke ingrediënten gebruiken, kan het product van partij tot partij van geur, kleur en consistentie licht variëren. Zie dit alstublieft niet als een mindere kwaliteit, maar het geeft juist het karakter, hun "levenskracht" en hun "vrijheid" aan. Afhankelijk van de verschillende groeiseizoenen, weersomstandigheden, bodemgesteldheid, etc. die vervolgens met een aantal kleine veranderingen in het eindproduct te zien zijn (Net als een goed jaar in de wijn). Chemische producten, zijn echter altijd 100% gelijk!
- Etherische oliën: Naast vele bekende geuren, hebben we ook zeer zeldzaam verkrijgbare etherische oliën. Sommige komen uit onze eigen destillatie, die alleen bij ons verkrijgbaar zijn. Andere komen vooral bij voorkeur van kleine distilleerderijen van over de hele wereld. Deze zijn vaak in slechts kleine hoeveelheden beschikbaar en daarna om verschillende redenen niet meer, zij het politieke omstandigheden, natuurrampen, of de distilleerderij bestaat niet meer.
- Hydrolaten: Bij de waterdamp destillatie van bloemen, kruiden of houtsoorten ontstaat een destillatie water (Hydrolaat). Deze bloemen en kruiden wateren zijn zeer fijn subtiel, mild van aard en hebben door hun eigenschappen een breed scala van toepassingen in verzorgingsproducten. Ze zijn uitsluitend zonder alcohol en zonder conserveringsmiddelen en levensmiddelen (consumptie) zuiver. Onze eigen Destillaten / Water worden 1:1 gemaakt dat wil zeggen van 10 kg bloemen 10 liter water in eerste destillatieproces. Hierdoor is het water geconcentreerd, zeer kostbaar maar intens en toch mild. We hebben door middel van een speciaal productie proces bereikt dat deze Hydrolaten ongeopend tot twee jaar houdbaar zijn. Deze Hydrolaten zijn geen afval- of bijproduct, zoals gebruikelijk, maar we destilleren specifiek voor het verkrijgen van het Hydrolaat.
- Basis oliën: We bieden u een ruime keuze aan uit ons enorme assortiment Basis oliën (koudgeperste vette plantaardige oliën).
Deze koudgeperste oliën zijn vrijwel altijd puur of met een andere mengsel voor uw lichaamsverzorging gebruiken. Ze helpen zelfs uw gevoelige huid te voeden, verzorgen maar vooral te verwennen.
Filter 810 reviews verzameld via WebwinkelKeur - 535 met beschrijving

• D. Visser
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Duidelijke informatie over goede producten

• Marjanne Buijs
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Vlotte levering van alle bestelde producten

• Hoe beoordeel je Een Groene Wereld?

• Isabelle cuppens
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Jullie hebben produkten die niet makkelijk te vinden zijn

• Hanne Dekker
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Bijzonder assortiment en goede service!

• albertien jongmans

• Els De Bruycker
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Snelle levering. Vraag om info werd snel en correct beantwoord.

• yvonne mur

mooie produkten, goede service

• Steffie Heijnen
    Geverifieerde klant van Een Groene Wereld

Ze hebben mooie eerlijke producten voor een eerlijke prijs

• Hendrik Stinis

Geleverd zoals beloofd

• Britt Daeghsels
    Review voor Een Groene Wereld

Perfecte communicatie: snel en duidelijk. Duidelijke info betreffende levertermijnen etc.... (mooi uitgelegd waarom het soms langer kan duren). Duidelijke en volledige productinformatie op de website.
    Je steunt de kleinere handelaars (geen massaproductie of ‘Made In China’).
    Met de hand vervaardigde en natuurlijke producten. En er wordt geprobeerd om de ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden. Hiervoor betaal ik graag enkele €‘s meer en heb ik geen problemen met eventueel langere levertermijnen!