Norsemaison

Bij Norsemaison shop je unieke hoezen voor IKEA banken. De hoezen zijn handgemaakt en kunnen gemakkelijk in de wasmachine.

Lidmaatschap per 01-11-2023 stopgezet

9,7

• Cora
    Review voor Norsemaison

Het is een mooie hoes, prima kwaliteit en kleur alleen was niet duidelijk dat de bank klittenband van zichzelf moet hebben. Nu moet ik klittenband bevestigen met een elektrische tacker. Die ik niet heb.

Beste Cora,

We vinden het vervelend om te horen dat je de hoes niet kunt bevestigen met klittenband. Onze Kivik hoezen worden geleverd met een klittenbandstrip zodat de hoes bevestigd kan worden aan de bank, net zoals de losse KIVIK hoezen die IKEA verkoopt. Dit is omschreven in de IKEA Kivik handleiding vanaf pagina 7: https://www.ikea.com/ca/en/assembly_instructions/kivik-sofa-cover-tibbleby-beige-gray__AA-2342501-1-100.pdf

In uw geval zal u een klittenbandstrip moeten bevestigen aan de bank zodat de hoes daar op kan aansluiten. We hebben u de instructies gemaild.

Wat betreft de reactietijd van onze klantenservice; we hebben gisteren twee keer binnen een uur op uw email gereageerd en vanochtend binnen 24 uur.

• Ira
    Review voor Norsemaison

Ik wacht al 6 weken op mijn hoezen voor de Kivik van Ikea, 4 juni besteld kreeg 2 weken later een mail dat de stof niet meer gemaakt wordt of ik een andere stof ook mooi zou
    vinden en kreeg een staal thuisgestuurd. Na wikken en wegen en een telefoontje met
    norsemoisen heb ik ingestemd maar aangegeven dat ik dan niet nog een 5 weken ga wachten, er werd mij gezegd dat dat niet zolang meer zou zijn, het is nu 15 juli en ik heb nog steeds mijn hoezen niet want er wordt gezegd dat DPD de bezorger het nog aan een bezorger geven😶. Heb een aanbetaling gedaan en nu willen ze termijn 2 want heb gisteren een brief van in3 gehad, ik ga dat niet betalen zolang ik me hoezen niet heb. Ik het via de mail aangegeven dat ik binnenkort een 2 tal operaties moet ondergaan en ik dan niet thuis ben voor dat de hoezen eventueel dan gebracht zouden worden. Ik krijg daar geen respons op alleen dat het spijtig is dat de bezorger nog niet heeft bezorgd maar het kan tussen de 6 en 10 dagen kan duren, nou 6 juli verstuurd kom je op 12 juli en 16 juli. In de andere mail staat 8 tot 14 dagen, 6 juli kom je op 14 juli en 20 juli dus wat is het nou??!!. De medewerkers zijn best wel aardig alleen kunnen ze mij niet zeggen hoe en wat. Eindelijk op woensdag 19 juli in de morgen heb ik me hoezen na bijna 7 weken ontvangen . De hoezen zijn wel oké en de kleur ook.

Antwoord van Norsemaison

De bestelling was nog onderweg en is vorige week door DPD afgeleverd. We hebben begin vorige week per mail gecommuniceerd dat wij de verwachting hadden dat het later in de week bezorgd zou worden, op basis van de track en trace statussen. Zoals in de mail aangegeven zien wij dezelfde statussen in de track en trace als klanten en kan het soms even duren voordat een status is bijgewerkt omdat het om een internationale zending gaat. In die gevallen raden aan om de track en trace op onze website in de gaten te houden. Gelukkig is het pakket vorige week bezorgd.

We wensen u veel succes met uw operaties.

• Popie van Heemstra-Breitbarth
    Review voor Norsemaison

Ik ontving een bijzonder lelijke gemaakt hoes voor mijn Ecktorp bank. Aanvankelijk zou dit netjes opgelost worden en kreeg ik het totale bedrag terug. Ik moest de hoes alleen terugsturen naar het atelier in Portugal. Vervolgens krijg ik een mail met fotoś waarin staat dat het bedrag is teruggestort min 30 procent. Ik zou er een vlek op hebben gemaakt en de hoes is nu onverkoopbaar. De vlek heb ik niet gemaakt en de hoes was sowieso al onverkoopbaar. Kortom een onbetrouwbaar bedrijf met trucjes

Beste Popie,

We betreuren de situatie maar onze koopvoorwaarden stelt dat alle producten ongebruikt en in nieuwstaat geretourneerd worden. Een bankhoes met een zwarte vlek kunnen wij niet meer aan een andere klant verkopen en dus hebben wij het recht om de retour af te wijzen. Wellicht is het gebeurt tijdens het proberen van de bankhoes om de bank, of tijdens het opnieuw inpakken van de bankhoes. Echter hebben we vanuit coulance 70% van het aankoopbedrag terugbetaald in plaats van de retour af te wijzen. We hebben daarbij drie foto's verstuurd waarop de retour-pakbon en vlek zichtbaar was. Dit zijn geen trucjes maar normale voorwaarden die iedere webshop hanteert.

• Fieke
    Review voor Norsemaison

Het duurt even voordat je de hoezen in huis hebt maar dan heb je ook wat! Wat een prachtige bank heb ik nu. Ik zou het liefst hebben dat ik nog vier hoezen voor bepaalde stoelen kon bestellen maar helaas kan dat alleen maar voor Ikea meubels.

Echt een aanrader!

• Nine doeksen
    Review voor Norsemaison

Communicatie is super ! Bestellingen komen perfect op tijd .En de hoezen zien er prachtig uit.Alles is na verwachting .

• Milou
    Review voor Norsemaison

Blij met mijn keuze voor Norsemaison. Mijn bank is weer als nieuw!
    Gratis kleurstaaltjes ontvangen, fijn contact gehad met de klantenservice en snelle verzending. Ik ben tevreden!

Antwoord van Norsemaison

Bedankt voor je review. Veel plezier met de nieuwe bankhoezen!

• Meike
    Review voor Norsemaison

Prachtige hoezen goed op maat en hele mooie fluwele stof.

Bedankt voor je review!

• Ine Veenstra
    Review voor Norsemaison

Super service! Ik had een zwart fluwelen hoes voor m’n 3-zits ektorp bank besteld! De zitdiepte was aan 1 kant korter als aan de andere kant! Na wat e-mails over en weer, mocht ik de hoes terugsturen en is er een nieuwe gemaakt! Deze zit perfect! Het is met de kleur en de stof een heel chique bank geworden en krijg er veel complimenten op! Zeker geen spijt dat ik de hoes hier besteld heb! Ik denk erover om de fauteuil ook in dezelfde stof te laten maken! Nog heel even doorsparen!

• Donna
    Review voor Norsemaison

Prima kwaliteit & goede service!
    Bank ziet er weer uit als nieuw! Super blij met de nieuwe hoezen☺️

• Anita
    Review voor Norsemaison

Mooie hoezen, denken met de klant mee en een uitstekende service!

• Roos de Vries
    Review voor Norsemaison

Heel tevreden met de bankhoes van mijn Kivik bank! De hoes is stevig, zacht en ziet aan als een totaal nieuwe bank. Prijs daarentegen is ook super, geen prijsverschil in tegenstelling tot IKEA en toch krijg je door een hoes van Norse Maison er een hele andere bank voor terug! Aanrader!!

Hi Roos,

• Leontine
    Review voor Norsemaison

Erg blij met mn nieuwe hoes, ziet er super chique uit en goede kwaliteit fluweel

• Henne
    Review voor Norsemaison

Service perfect en een prachtig goed aansluitende hoes.

• Debbie
    Review voor Norsemaison

Passende hoezen leveren. Na ontvangst al contact gehad dat de hoezen wat ruim waren. Volgens norsemaison komt dat omdat de afmetingen van de Ikea banken met de tijd iets veranderd zijn en zij de meest recente afmetingen aanhouden..... uhuh.....mijn bank is nog maar 3 jaar oud...
    Nu na al 2 (!)maanden zijn de hoezen zo uitgelubberd dat het er niet uitziet! Zo zonde van mn geld!!!! En een slechte service!! Zo een tegenvaller, want de stof is mooi en snelle levering.Ik raad niemand aan hier iets te kopen!!!

Beste Debbie,

We vinden het jammer om te horen dat je niet tevreden bent. Jouw klacht hebben we niet eerder van klanten gehoord . Je geeft in de review aan dat je tevreden bent over de stof. Tevens gaf je op 2 december 2020 het volgende per e-mail aan: "Ik ben opzich blij met de hoes. De stof is mooi, stevig en heerlijk zacht. Ook de bezorgtijd was super snel! De hoezen om de zitkussens passen perfect".

Daarom hadden we graag gezien dat je contact met ons zou opnemen over de uitgerekte hoezen zodat we kunnen uitzoeken wat precies de situatie is en hoe dit opgelost kan worden.

Bij het maken van de IKEA bankhoezen houden we de afmetingen van de IKEA hoezen aan. Ook bij de Ektorp hoekbank is dit het geval en zijn de patronen gebaseerd op een originele IKEA hoes. Op onze website zijn foto's te zien van de hoezen die wij hebben gemaakt voor andere Ektorp hoekbanken. Hier is te zien dat de hoezen naadloos aansluiten en onze klanten zijn erg tevreden met het resultaat.

De constatering dat volgens ons de oorzaak van jouw specifieke situatie in een verandering van de maten bij IKEA zit, is onjuist. We zijn er wel van op de hoogte dat er verschil kan zitten in de maten van de IKEA banken. Dit is een mogelijke verklaring. Bovendien is het niet ongebruikelijk dat IKEA verschillende afmetingen hanteert van een type meubel. Zo zijn er internationaal twee varianten van de Nockeby voetenbank en Kivik voetenbank en de afmetingen wijken daarvan af.

We maken de hoezen van de zitkussens voor de Ektorp bank nog zelfs iets krapper zodat dit mooier aansluit. De zit -en rugkussens van de Ektorp bank verliest vaak na een aantal jaren de stevigheid en daarmee ook de vorm. Ook dit kan een rol spelen in de oorzaak van het 'uitlubberen'.

We vinden het jammer dat je onze service als slecht beoordeeld, waar je op 2 december 2020 tevens het volgende aangaf: "Wat super dat jullie dit meteen serieus oppakken, top!"

Na onze laatste e-mail hebben we helaas geen reactie meer van je ontvangen. Het is ons doel om iedere klant blij te maken met nieuwe hoes. Als dat niet lukt dan proberen we altijd een passende oplossing te vinden waarmee we onze klanten alsnog tevreden kunnen maken.

Groet,

• Kirsten
    Review voor Norsemaison

Goede kwaliteit van hoezen, hele goede fit en grote variatie aan kleuren en materialen

Bedankt voor je review!