Probello®
Originele onderdelen, Levenslange garantie, Gratis ophalen en brengen, Reparatie met behoud van data
9,2
Filter 654 reviews verzameld via WebwinkelKeur - 653 met beschrijving

• Ronald
    Geverifieerde klant van Probello®

Fantastische service, professioneel en vriendelijk. Dit is mijn 'go to place' voor all electronica problemen. Een echte aanrader !

• Gerard
    Geverifieerde klant van Probello®

2x accu voor MacBook laten vervangen. Prijs is markt conform, heb ze zelf weggebracht en opgehaald maar het wachten had wat aangenamer gemaakt kunnen worden. Moest lang wachten tijdens ophalen.

• Hoe beoordeel je Probello®?

• R Pater
    Geverifieerde klant van Probello®

Kundige reparatie van Apple watch voor een scherpe prijs

• Mark

Een Verschrikkelijke Ervaring

Ik moet mijn diepe teleurstelling delen over de service die ik heb gekregen van dit bedrijf.

Mijn iMac heeft helaas een paar barstjes in de glasplaat door te verhuizen, na een halfjaar vond ik het wel tijd om deze iMac te voorzien van een nieuwe glasplaat. Ik heb gezocht op internet en kwam uit bij Probello. Ik heb hierbij mijn iMac aangemeld voor het repareren van de glasplaat op mijn iMac. Daarop heb ik mijn nog steeds goed werkende iMac zorgvuldig (met bubbeltjes plastic, stikkers met breekbaar enz.) ingepakt en klaar gezet voor verzending. Probello faciliteert ook een haal en brengservice via PostNL, geweldige uitkomst dacht ik.

Enfin, mijn iMac zou opgehaald worden voor reparatie door PostNL, ik ben er die dag voor thuis gebleven zodat ik deze kon meegeven aan PostNL. Helaas was er niemand geweest om deze op te halen. Ik heb dan ook contact gezocht met Probello maar helaas niet bereikbaar per telefoon, dan maar via e-mail. Ik kreeg een dag later een bericht het lag aan PostNL wan t die hadden een storing, of ik deze zelf kon langs brengen, maar dat was voor mij te ver weg en zijn we overeengekomen dat ik deze dan maar zelf met de post zou versturen. Daarop hebben zij mij een verzendlabel gestuurd zodat ik deze zelf naar PostNL kon brengen. Okay kan gebeuren dacht ik.

Eenmaal verstuurd per post is er wekenlang radiostilte, tussendoor heb ik gebeld maar geen reactie. Na bijna een maand later wordt ik gebeld door ene Salim van Probello. Hij deelde mij mee dat hij de iMac niet kon repareren voor de aangeboden prijs van EUR 159,00 die zij vermelden bij Probello op de hun website.

Ik was even verbaast over het feit waarom ik pas na een maand bericht van Probello kreeg, hij vertelde me dat hij 2 weken met vakantie was en niet zijn probleem was dat het zo lang duurde.

Mijn ervaring met Salim van Probello was een aaneenschakeling van ergernissen, want hij kon deze alleen repareren voor EUR 799,00. Ik heb bedankt en hem netjes gevraagd of hij deze dan maar weer kon terugsturen. Als klap op de vuurpijl rekenden ze me ook nog eens een exorbitant hoge transportkosten van EUR 79,00 aan. Ik heb hem gevraagd om compensatie omdat hij in gebreke is gebleven. Daarop werd Salim echter de brutaal en respectloos zowel aan de telefoon als de geformuleerde e-mails waarin ze beweerden dat dit niet hun fout was. Ik heb hem weer gebeld en voorgesteld dat ik de iMac persoonlijk in Mijdrecht kwam ophalen, dat was in eerste instantie goed zodat de kosten lager waren (ik was er toch in de buurt voor mijn werk), maar kort erna stuurde hij me een e-mail met de mededeling; dat ik de iMac niet meer mocht ophalen en dat de iMac al in het depot lag voor transport en als ik het er niet meer mee eens was moest ik maar contact zoeken met hun juridische afdeling (waar die ook mag zijn), want hij schreef letterlijk dat hij mijn e-mails niet meer ging lezen of beantwoorden.

Goed ik dacht nu moet ik pragmatisch zijn want ik heb mijn iMac nodig voor mijn zaak, omdat er gegevens opstaan die ik dringend nodig had. Kortom ik heb die EUR 79,00 maar betaald. Eenmaal aangekomen bij het PostNL afleverpunt heb ik deze opgehaald. Wat blijkt, mijn iMac werkt nu eens helemaal niet meer.
    Ik sloot deze aan en starte deze op en hoorde alleen een hoop lawaai van de ventilator. Nu raad u het al, ik heb direct Probello gebeld en gevraagd naar Selim…… wat denkt u…. hij is er niet. Wat een droeftoeter!

Dit bedrijf heeft niet alleen mijn iMac niet gerepareerd, maar heeft ook op meerdere manieren gefaald in klantenservice en eerlijkheid. Er loopt inmiddels een juridisch traject tegen Probello.

Tip aan allen: Verspil geen tijd en/of geld aan deze onbeschofte, arrogante Salim en Probello!
    En een tip voor Salim van Probello: zorg ervoor dat je moreel kompas op orde is, dan zal Probello wellicht ook minder klachten hebben!

• Rick
    Review voor Probello®

Update 09/10/23: Om tot een oplossing te komen moest ik eerst de negatieve recensies verwijderen. Anders zou de communicatie stoppen en moest ik maar met hun juridische afdeling contact opnemen. Ik had de recensie verwijderd. Daarna werd ik gebeld door een medewerker van Probello. Hij had twee weken besteed aan het uitzoeken van deze casus. Elke seconden van de camerabeelden bekeken. Er zou een camera recht boven de reparatie tafel hangen. Klonk erg ongeloofwaardig. Hij stelde voor om de MacBook terug te sturen met een kapotte spatiebalk! Absurd. Dan toch maar contact opnemen met de juridische afdeling.

Ik zou Probello absoluut niet aanraden.

Onlangs heb ik mijn MacBook naar Probello gestuurd voor een accureparatie. Na het terugkrijgen van mijn MacBook ontdekte ik direct dat de spatiebalk niet goed functioneerde, wat een nieuw probleem opleverde.

Bijna drie maanden lang heb ik geprobeerd telefonisch, per e-mail en via het contactformulier contact te krijgen, maar zonder enig resultaat. Er werd niet gereageerd, en mijn MacBook kon niet worden gebruikt.

Pas twee weken geleden kreeg ik eindelijk contact. Ze gaven aan dat ze mijn laptop nogmaals wilden onderzoeken om goede service te bieden. Na het onderzoek kreeg ik als oplossing aangeboden: "Op dit moment zijn er twee opties voor u. Ofwel de laptop repareren volgens het eerder voorgestelde tarief (€369,-), of afzien van de reparatie, waarbij we onderzoekskosten van €49,- in rekening brengen en de MacBook naar u terugsturen."

Dit kan niet als goede service worden beschouwd. Ze hebben een klant bijna drie maanden lang met een onbruikbare MacBook laten zitten en bieden dan geen passende oplossing.

• Moryn
    Review voor Probello®

Zeer, zeer slechte ervaring met Probello Hilversum. iPad die niet meer laadt, conform afspraak op maandag gebracht. Zou volgens de wervende tekst worden gemaakt terwijl je koffie drinkt. Koffie hadden ze niet en wat in een half uur opgelost zou worden, werd anderhalf uur. Maar ook dat konden ze niet waarmaken. Vrijdag - dus 5 dagen later - bellen ze met mededeling er moet een nieuw moederbord in… Maar dat kon pas eind volgende week … 13 dagen dus nadat Salim de iPad in ontvangst had genomen. GA NIET IN ZEE MET DEZE ONBETROUWBARE PARTIJ. Het kost u uiteindelijk meer tijd, geld en ongenoegen. Kies verstandig voor een gedegen en bekende aanbieder die zijn sporen heeft verdiend door jaren ervaring en met een tevreden klantenkring.

• Eduard Kalle
    Review voor Probello®

iPad Pro die niet meer wilde opladen ter reparatie gestuurd. Het probleem bleek niet in de usb c aansluiting te zitten maar op het Logic board. Reparatie is keurig uitgevoerd en niet onbelangrijk voor een derde van de prijs van de prijsopgave van een Apple dealer. Zeer tevreden over probello.

• Gert Aarts

Correcte afhandeling.

• Jaap Budding
    Geverifieerde klant van Probello®

Scherm vaan mijn surface Pro 7 prima en snel gerepareerd. Wat prijzig, maar dat was het zeker waard. Ook vermeldenswaardig is dat Probello deze reparatie uitvoerde terwijl de leverancier en van de computer en Microsoft de reparatie niet konden uit voeren, tenminste dat zeiden ze.

• Chantal
    Review voor Probello®

Reparatie duurde veel langer dan beloofd. Moest zelf erachteraan of de reparatie al was gestart of voltooid. Ik kreeg terug dat ze de volgende dag de reparatie gingen uitvoeren. Je kan het verloop zien op de website, maar de volgende dag was de reparatie nog steeds niet gestart. Toen ik eindelijk m'n telefoon terug had gleed deze van 30 cm op de grond en was het scherm weer gebroken. Er werd niet meer gereageerd op appjes en op de mail. Toen bij een ander opnieuw laten reparen. Reparatie klaar in ee half uur en deze reparateur gaf aan dat de afwerking niet goed was gedaan en het scherm al had kunnen breken als ik de telefoon op tafel zou leggen. Nooit meer Probello

• Bert
    Review voor Probello®

Vervanging van batterij duurt een week. Langzame communicatie. Online vragen/chat-scherm wordt niet gelezen. Toestel werd teruggestuurd in pakje maar werd gewoon in mijn brievenbus in de straat gestoken.

• Stijn Vermeulen
    Review voor Probello®

1. Geen reactie op emails ivm uitblijven verzendticket 2. Teruglevering van PC in week dat we op vakantie waren, pc achtergelaten aan de voordeur, ondanks expliciete afspraak 3. Na vervanging batterij, trillend scherm 4. Toestel teruggestuurd, trillend scherm had geen verband met batterij vervangen. Nieuwe kosten om ook scherm te vervangen 5. Geen feedback over terugsturen van toestel

• Aiwen
    Review voor Probello®

Probello bied TOPOP SERVICE, ik ben meer dan tevreden over Service. Ik red PROBELLO WARM AAN.

• Jonathan
    Review voor Probello®

afterservice care was slecht. binnen 2 weken begon mijn knipperende nieuwe scherm al los te laten en binnen 3 maanden was het helemaal los geraakt en de kabel van het scherm ook. Ik wel best betalen voor een nieuwe maar om een klant alleen 10 eur te geven voor hun slechte reparatie vind ik beledegend. 109eur betalen voor een scherm dat minder dan 50eur kost met een slechte service is het niet waard. Ik kan ook wel een scherm instaleren maar ik wil dat het proffesioneel wordt gedaan. nu ben ik het vertrouwen in reparatie bedrijven helemaal kwijt

• Peter Knoppers
    Review voor Probello®

Mijn telefoon aangeboden voor reparatie, nu al 3 dagen weg en nog steeds geen melding of de telefoon gerepareerd wordt. Gevraagd via bericht, geen reactie, via chat, geen reactie. Het toestel zou naar Almere moeten is echter in Utrecht. Ik vertrouw het niet. Uiteindelijk is het een communicatie probleem. Een les voor hen. Communiceer met je klanten.

Antwoord van Probello®

Beste Peter Knoppers,
    Wij begrijpen uw zorgen.
    De reparatie was vertraagd nogmaals excuses hiervoor.
    Gelukkig hebben wij vanochtend met u kunnen spreken en uitgelegd wat de reden hiervoor was. Als tegenprestatie is er ook een mooie compensatie aangeboden. Hopelijk hebben wij uw zorgen kunnen wegnemen en wellicht kunt u uw beoordeling herzien.

Team Probello.

• Anoniem
    Review voor Probello®

Heb m'n macbook bij Probello aangemeld voor een batterij vervanging. Vervolgens de macbook teruggekregen met zwaar beschadigd toetsenbord. Reparateur ontkend dat het door Probello komt, en wil daarom niet onder garantie de schade herstellen.

Heb foto's van de macbook genomen voor en na de reparatie, en de schade is duidelijk niet aanwezig voor de reparatie (wat ik natuurlijk zelf al wist, maar het bewijs is er dus ook). Uiteindelijk wilde de reparateur na veel pijn en moeite de beschadigde toetsen vervangen.

Dit heeft hij vervolgens verkeerd gedaan, en een aantal beschadigde toetsen heeft hij laten zitten. Nadat ik hierover contact heb opgenomen gaf hij aan dat ik al blij moest zijn dat er uberhaupt toetsen waren vervangen en dat Probello er verder niets aan gaat doen.

Probello garantie is dus niet te vertrouwen. Ze ontkennen dat het hun schuld is en lossen problemen maar half op. Vermijden!

• Jan ter Maat
    Review voor Probello®

Uiterst goede service, je wordt perfect op de hoogte gehouden van de status van je reparatie
    Direct na reparatie en betaling weer teruggestuurd naar mij. Grote klasse ook qua vakmanschap

• Alfred
    Review voor Probello®

Reparatie is goed en zorgvuldig uitgevoerd. Prima service!!

• Lucienne
    Review voor Probello®

Snelle service. Altijd bereikbaarder. Juiste informatie en het resultaat is ook wat ze zeggen. Heel betrouwbaar

• Danial
    Review voor Probello®

Deze mensen weten waar ze het over hebben.