iBi Free Life

iBi Free Life

Wij zijn iBi Free Life. Een kinderlifestyle brand dat bijdraagt aan een schone oceaan. Onze reis begon op 2 juli 2017. Op deze warme zomerdag voeren wij op de Middellandse zee. We volgden een groep prachtige dolfijnen. En toen gebeurde het. We stuitten op iets verschrikkelijks. We zagen een zeeschildpad vechten voor zijn leven. Hij zat vast in een plastic doek. We aarzelden geen moment en namen de zeeschildpad aan boord. Voorzichtig bevrijdden we het dier uit het doek. Hierna lieten we hem weer vrij in de oceaan. De zeeschildpad ging als een speer zijn vrijheid weer tegemoet. We gaven hem een naam. We voeren vlak bij Ibiza. De naam iBi was geboren.

Na de ontmoeting met iBi zijn we actief gaan nadenken hoe we deze ervaring het beste konden gebruiken om anderen bewuster te maken van het gebruik van plastic. En wat dit gebruik voor gevolgen heeft voor de zeedieren in onze oceanen. Langzaam maar zeker ontstond het idee voor een kledingmerk en foundation. In Januari 2019 brachten we die ideeën in de praktijk. De keuze voor kinderkleding maakten we heel bewust. Wij geloven dat kinderen nu en in de toekomst het verschil kunnen maken. Want waar kun je beter beginnen met bewustwording dan bij de allerkleinsten?

Lidmaatschap per 02-04-2020 stopgezet