Webwinkel in beeld: superhelden-kinderkleding.nl

Het is weer een tijdje geleden dat we een interview hielden in de rubriek “webwinkel in beeld“. We hebben die tijd gebruikt om een leuk interview te houden met Monique Bos van superhelden-kinderkleding.nl. Superhelden-kinderkleding.nl is een webwinkel wel gefocused is op een leuke niche, namelijk superheld producten voor kinderen. Lees snel verder.

Dag Monique,

Je hebt op je website een item waarin je andere webwinkeliers vraagt wat hun favoriete superhelden zijn. Maar dan de grote vraag; wat is nu eigenlijk jouw favoriete superheld?

Goh, dat is eigenlijk best een moeilijke vraag aangezien er zoveel leuke superhelden zijn. Maar oké als ik écht moet kiezen dan is mijn grootste favoriet op dit moment wel Batman. Hij is dan ook één van de oudste helden, denk ik. Hij heeft een stoere cape en in zijn coole Batmobile wil ik wel eens mee om een ritje te maken! Van een andere orde, maar zeker zo groot in hun daden zijn de aandoenlijke Paw Patrol, dit is een team van Pups, o.a. een brandweerpup, politiepup, Ecopup, Zwempup, Bouwpup en vliegende pup, zij helpen de bewoners van Avonturenbaai bij alle mogelijke problemen. Zij zijn de schattigste superhelden vind ik.

Q: Waar komt de fascinatie voor superhelden vandaan?

Van kleins af aan was ik al in de ban van Superhelden. Ik vond ze gewoon stoer en zij versloegen alle slechteriken. Raar voor een meisje? Nee, ik klom ook in bomen en speelde met mijn buurjongen met de barbies. Niks mis mee toch? Tegenwoordig raak ik vooral geïnspireerd door mijn beide zoons, ze zijn 9 en 5 jaar. Beiden hebben een rijke fantasie en alle superhelden, soldaatjes en Playmobil worden samen ingezet om de boeven te verslaan, zo leuk om te zien.

Q: Hoe kwam je op het idee om een webwinkel met superhelden items te beginnen?

In eerste instantie verkocht ik in mijn webwinkel ook “gewone kinderkleding”, maar ik merkte dat ik steeds meer zocht naar Superhelden om in te kopen. Ik constateerde dat er nog niet écht een winkel was die zich gespecialiseerd had in de superhelden, zoals ik dat voor ogen heb. Afgelopen jaar heb ik de naam van de winkel veranderd naar Superhelden-kinderkleding. Steeds meer Superhelden voegen zich bij de Club in mijn shop, op de één of andere manier vinden ook zij hun weg naar mijn winkel!

Q: Hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit bij superhelden-kinderkleding.nl?

Een gemiddelde werkdag bij mijn winkel start nadat ik mijn jongste zoon naar school heb gebracht. Wanneer ik dat heb gedaan maak ik de bestellingen klaar en check ik mijn mails en berichten op Facebook. Vervolgens werk in het beheer van mijn website om nieuwe artikelen te plaatsen, schrijf een blog/nieuwsbrief, werk aan SEO, of andere zaken. Tussen de middag breng ik de pakjes naar de brievenbus (die staat vlakbij school) en komen de kids dus thuis voor een boterham en daarna werk ik nog even verder. Regelmatig werk ik ook nog als de kids op bed liggen ’s avonds. Naast de webshop heb ik een baan voor 20 uur op een reisbureau, dus ik combineer en plan veel tegenwoordig.

Q: Wat is uw doel met de webwinkel?

Een belangrijk doel is om de groei die mijn webshop het afgelopen jaar heeft doorgemaakt voort te zetten. Ook wil ik het assortiment verder uitbreiden en zoeken naar meer samenwerkingen met andere ondernemers. Ik droom er van om een “thuis”, oftewel Club, te bieden waar de superhelden van kids samen komen, dan denk ik aan merchandise en kleding, en wie weet ook ooit een assortiment SuperTees voor de Superpapa’s, maar dat is op dit moment nog ver weg…

Q: Wat voor tips geeft u aan ondernemers mee die aan het nadenken zijn over het starten van een webwinkel?

Verdiep je ten eerste goed in de regels voor webshops, dat is erg belangrijk. Het helpt om, zoals ik, lid te worden van een organisatie zoals WebwinkelKeur, zij controleren of jouw shop voldoet aan de wettelijke regels, regelmatig ontvang je tips via de mail en niet onbelangrijk je kunt altijd op hun terugvallen voor advies, mocht je in een conflict met een klant komen.

Ook niet onbelangrijk; blijf jezelf en de webshop ontwikkelen en leer vooral veel! Via workshops, boeken en webinars van experts op allerlei gebieden leer je veel en snel van alles wat je moet weten over o.a. marketing en adverteren voor jouw webwinkel.

Als laatste zou ik je adviseren om een gedegen onderzoek te doen naar wat voor naam je winkel gaat krijgen! Zodat je deze niet na een half jaar moet wijzigen, zoals ik heb gedaan. Verder als je die droom hebt – spring in het diepe – leer veel – werk hard, het is zo vreselijk leuk!