Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Aanmeldproces WebwinkelKeur keurmerk

Denk je in aanmerking te komen voor WebwinkelKeur door te voldoen aan onze eisen? Dan kun je jouw lidmaatschap regelen. Je doorloopt hiervoor de volgende stappen:

1. Aanmelden kan via ons aanmeldformulier.
  2. Je ontvangt van ons een e-mail met activatielink, klik op deze link op je lidmaatschap te activeren.
  3. We gaan nu een keuring uitvoeren om te kijken of jouw webwinkel aan onze eisen voldoet. Hierna ontvang je binnen 2 werkdagen het resultaat van de keuring per e-mail.
  4. Pas na goedkeuring mag je onze uitingen plaatsen. Word je eerst afgekeurd? Dan staat in de e-mail eenvoudig beschreven wat je moet aanpassen om wel in aanmerking te komen voor ons keurmerk. Met 1 klik vraag je direct online een herkeuring aan.Wanneer er na twee weken sinds de keuring geen nieuwe herkeuring is aangevraagd, ontvang je een automatisch mailbericht waarin je drie opties hebt: direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Kies je de laatste optie of neem je geen actie binnen twee weken sinds de herinneringsmail? Dan wordt de keuring geannuleerd en worden er certificeringskosten van 29 euro excl. BTW in rekening gebracht.
  5. Na goedkeuring kun je bij ons inloggen en de Installatie wizard volgen. Daar wordt stap voor stap uitgelegd hoe je WebwinkelKeur op jouw webwinkel installeert.

Veelgestelde vragen rondom aanmelding

Hoe lang duurt een keuring?

In principe zullen wij elke webwinkel binnen 2 werkdagen keuren. Het resultaat van die keuring ontvangt je per e-mail. In bijzondere gevallen kan de keuring niet lukken binnen deze 2 werkdagen. Duurt jouw keuring langer, neem dan gerust even contact met ons op. Het kan namelijk voorkomen dat de e-mail met het keuringsresultaat niet bij jou is aangekomen of dat er een andere reden is voor de vertraging.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Een herkeuring kun je aanvragen door in te loggen op WebwinkelKeur met jouw persoonlijke login. Deze logingegevens worden als service bijgevoegd in de e-mail met het resultaat van jouw keuring. Via het dashboard zijn alle zaken met betrekking tot WebwinkelKeur te regelen inclusief jouw het aanvragen van een herkeuring. Klik hiertoe in het linker menu op “Webwinkels” en klik op de webwinkel waar je een herkeuring voor aan wilt vragen. Er opent zich nu een scherm om de herkeuring aan te vragen.

Heb je een e-mail met het resultaat van de keuring? Dan staat hierin een rechtstreekse link om een herkeuring aan te vragen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvang je per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat jouw webwinkel afgekeurd is betekent niet dat je geen lid kunt worden. We geven jou de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer je vragen of hulp nodig hebt dan kun je altijd contact met ons opnemen.

Wanneer je de verbeterpunten van jouw webwinkel hebt doorgevoerd dan kun je eenvoudig een herkeuring aanvragen. Jouw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en je ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Wanneer wij binnen twee weken geen nieuwe herkeuring hebben ontvangen, dan wordt er een mail verstuurd waarin je drie opties hebt. Je kunt via dit mailbericht direct een herkeuring aanvragen, een herkeuring met twee weken uitstellen of de keuring annuleren. Wil je de keuring annuleren of kies je geen optie binnen twee weken, dan wordt de keuring geannuleerd en worden er keuringskosten van 29 euro excl. BTW in rekening gebracht.

Je kunt dan ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Uitzonderingen worden uiteraard in acht genomenVergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer je dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoe je helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor jou op een rijtje gezet.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Overstappen van keurmerk en/of review systeem

Steeds meer webwinkeliers maken de overstap van een ander keurmerk of review systeem. Lees hier wat erbij komt kijken om ook over te stappen op WebwinkelKeur. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende reden voor afwijzing zijn als de volgende:

– Het niet vermelden van een telefoonnummer
– Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!)
– Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KVK- en BTW-nummer

De complete lijst van eisen Doorloop je hier eenvoudig.

Alle veelgestelde vragen bekijken

onderscheid webwinkel webshop keurmerk webwinkelkeur reviews aanmelden

Direct aanmelden bij WebwinkelKeur