Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen
Hoe werken de annuleringskosten van WebwinkelKeur?

Hoe werken de annuleringskosten van WebwinkelKeur?

Stichting WebwinkelKeur gelooft dat een keurmerk betaalbaar moet zijn, zodat er actief gestreden kan worden voor het veiliger maken van het online shoppen. Om deze reden hanteert WebwinkelKeur geen kleine lettertjes, maar helpt de stichting webwinkels graag gratis op weg naar een goedkeuring. Geen vaste certificeringskosten zoals bij andere keurmerken, als webwinkelier betaal je alleen voor de kosten van het lidmaatschap. Wanneer er tijdens het keuringsproces dan toch een annulering van de aanmelding gewenst is, dan vragen wij daarvoor vanaf heden een kleine bijdrage van €29,-.

Geen standaard certificeringskosten

Waar sommige keurmerken standaard certificeringskosten vragen, brengt WebwinkelKeur deze kosten niet in rekening. Wij vinden het belangrijk dat elke webwinkel de kans krijgt om een keurmerk te verdienen. Door deze bijkomende kosten is het soms voor de kleinere webwinkels niet aantrekkelijk om een keurmerk aan te vragen. Dit begrijpen wij maar al te goed en geloven daarom niet in standaard berekenen van deze extra kosten.

Het keuringsproces

In principe helpen wij elke webwinkel om aan onze gedragscode te voldoen. Bij een afkeuring, krijg je een mailbericht met een overzicht van de verbeterpunten die nog aandacht vereisen. Door middel van het keuringsrapportage heb je als webwinkelier de kans om je webwinkel te verbeteren. Wij vragen een termijn van één maand om de aanpassingen door te voeren. Om dit proces makkelijker en sneller voor de webwinkel te maken, hebben wij veel voorbeeldteksten opgesteld. Denk hierbij aan: algemene voorwaarden, een privacy policy en voorbeeldteksten voor de pagina’s klachten & garantie en het herroepingsrecht. Deze zijn voor alle webwinkels gratis beschikbaar op onze website. Zo weet je tevens direct dat je aan die keuringseisen voldoet.

Werk in de keuringen

De keuringen van WebwinkelKeur worden handmatig en met precisie uitgevoerd. Het kan voorkomen dat een webwinkel enkele keren opnieuw gekeurd moet worden, voordat deze wordt goedgekeurd. Bijvoorbeeld omdat er door de webwinkelier over verbeterpunten heen gekeken wordt. Onze werknemers helpen graag de webwinkel op weg tot een goedkeuring. Wij vragen hiervoor een actieve houding van de webwinkelier. Om deze reden hanteren we een termijn van één maand waarin de gevonden verbeterpunten aangepast moeten worden. Wanneer er voor een goedkeuring een annulering gewenst is, factureren wij €29,- voor de annuleringskosten. Dit zijn eenmalige kosten voor het werk dat er in de keuringen wordt gestoken.

Conclusie

Wanneer een webwinkel actief de nodige aanpassingen doorvoert, binnen een termijn van één maand, is het keuringsproces geheel gratis. Wij berekenen geen certificeringskosten, inschrijfgeld of contributiekosten. Je betaalt bij goedkeuring enkel voor het door jouw gekozen WebwinkelKeur lidmaatschap. Helaas komt het soms voor dat een webwinkel tijdens het keuringsproces zich terugtrekt om bepaalde redenen. Dan is er de mogelijkheid om de aanmelding te annuleren. Door het werk dat in het uitvoeren van de keuring(en) gestoken wordt, vragen wij een bijdrage van €29,-.