Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

De volgende veelgestelde vragen voor webwinkels zijn bekend.

Beoordelingen van klanten

Beoordeling niet zichtbaar op widget website

Is een klantbeoordeling niet (direct) zichtbaar op de widget van uw website, maar staat deze wel op de pagina met klantbeoordelingen? Dan moet u even geduld hebben. Er zit een vertraging van circa een halve dag tussen het moment van publiceren op onze website en in de klantbeoordelingen widget. Deze vertraging is nodig om de laadtijd van de widget altijd snel te houden.

Is de beoordeling ook niet zichtbaar op de pagina met klantbeoordelingen? Lees dan hier de mogelijke redenen en oplossingen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een klant heeft een beoordeling geplaatst, maar deze is niet zichtbaar?

Er zijn diverse redenen waarom een ervaring niet (direct) getoond wordt. De mogelijke redenen zijn:
1. De ervaring is negatief (2 sterren of minder), negatieve ervaringen worden door ons 14 dagen in quarantaine geplaatst. Deze tijd kun je gebruiken om een oplossing te vinden samen met de klant.
2. Dezelfde klant heeft al eerder een beoordeling geplaatst. Dubbele beoordelingen krijgen hierdoor 0 sterren en tellen niet mee voor het gemiddelde, hierdoor worden ze behandeld als negatieve ervaringen en komen ze 14 dagen in quarantaine (zie punt 1).
3. De klant heeft zijn beoordeling niet geverifieerd. Dit kan hij doen door op een link te klikken in de e-mail welke wij hem toesturen. Dit om te controleren of het e-mailadres echt is. Klikt hij hier niet op, dan sturen wij hem 3 dagen later nogmaals een herinnering. Je kunt deze herinnering ook zelf versturen door in te loggen op uw dashboard en op de betreffende link te klikken (zie onderstaande screenshot) bij “Beoordelingen”. Tip: Neem een WebwinkelKeur PLUS lidmaatschap en nodig klanten uit tot het delen van een ervaring, verifiëren is dan niet nodig, omdat we dit al doen middels de ontvangen uitnodiging.
4. Gaat het om vertoon van een ervaring die wel op uw pagina zichtbaar is, maar niet in uw WebwinkelKeur widget? De widget wordt periodiek ververst. Binnen enkele uren zou een nieuwe ervaring ook daar zichtbaar moeten zijn. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een onterechte negatieve ervaring.. Wat nu?

Om schade van onterechte ervaringen te voorkomen, worden negatieve ervaringen standaard door stichting WebwinkelKeur 14 dagen in quarantaine geplaatst. Die tijd kunt u gebruiken om het probleem te verhelpen of om de ervaring bij ons aan te vechten. Wanneer de negatieve ervaring terecht blijkt zullen wij deze echter wel gewoon publiceren.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Er is een onterechte ervaring geplaatst. Wat nu?

Om schade van onterechte ervaringen te voorkomen, worden negatieve ervaringen standaard 14 dagen in quarantaine geplaatst. Die tijd kunt u gebruiken om het probleem te verhelpen om de ervaring bij ons aan te vechten.

Lees hierover meer in dit blogbericht.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe gaan jullie om met betwiste beoordelingen?

Zoals hier toegelicht verwijderen we enkel ervaringen wanneer deze aantoonbaar onterecht zijn of wanneer de consument niet kan bewijzen dat hij een bestelling heeft gedaan (bijvoorbeeld aan de hand van een ordernummer). (meer…)

Hoe reageer ik op een klantervaring?

Het is als winkelier eenvoudig mogelijk om zelf te reageren op een klantervaring. Dit kan publiek; uw reactie komt dan direct onder de klantervaring op webwinkelkeur te staan, maar ook privé. De klant krijgt dan via ons systeem een e-mail namens u met uw persoonlijke reactie.

Lees dit blogartikel om verder te lezen over het reageren op beoordelingen.

Terug naar het vragenoverzicht

Alle veelgestelde vragen bekijken

Ik heb een beoordeling gekregen zonder sterren? Hoe komt dat?

Het kan voorkomen dat je een beoordeling krijgt waarbij er geen sterren lijken gegeven voor de algemene beoordeling. In de meeste gevallen gaat het dan om een klant die al eerder een beoordeling heeft geplaatst. (meer…)

Mijn uitnodigingen CSV kan niet geïmporteerd worden?

Uw CSV moet bestaan uit minimaal 2 en maximaal 4 kolommen. In de eerste kolom moeten de e-mailadressen staan, in de tweede kolom de ordernummers en in de derde kolom optioneel de taal van de uitnodiging, in de vierde kolom kunt u vermelden over hoeveel dagen de uitnodiging verzonden moet worden. Deze vierde kolom kunt u op 0 zetten om de uitnodigingen vandaag te versturen.

De CSV moeten gescheiden zijn door een comma (,) en niet door een puntcomma (;). Nederlandse versies van Excel slaan een CSV bijna altijd op in ; formaat.

CSV gescheiden door puntcomma?

Heeft u een CSV welke gescheiden is door een puntcomma (;). Dan kunt u dit eenvoudig omzetten naar het juist formaat met de online CSV to Delimited Converter.

5. Klik op “Convert CSV To Delimited”
6. Sla het resultaat op door op “Save to Disk” te klikken of kopieer het resultaat uit het tekstveld onderaan de pagina

Rich snippet code testen

Veel leden kiezen ervoor om rich snippet code toe te voegen aan hun webwinkel, bijvoorbeeld voor het tonen van sterren in de Google zoekresultaten. Hoe kun je testen of deze code juist geplaatst is? (meer…)

Waarom het belangrijk is om negatieve reviews zelf op te lossen

Als onafhankelijke partij krijgen we vaak het verzoek om te bemiddelen bij negatieve reviews. Natuurlijk doen we dat graag, maar we stellen wel altijd de eis dat de webwinkel eerst zelf contact opneemt met de klant. Waarom we dat doen? Dat leggen we graag uit in deze blog.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waarom zou ik klanten stimuleren om hun ervaring te delen?

Het WebwinkelKeur geeft uw klanten de mogelijkheid tot het beoordelen van uw dienstverlening en bekijken van ervaringen van andere klanten.

Wanneer u tevreden klanten heeft wilt u dit dan ook graag delen met toekomstige klanten. Wij raden u dan ook aan om klanten actief te vragen om hun reactie te delen. Een goede manier is om uw klanten op de mogelijkheid te wijzen in uw e-mailcorrespondentie waaronder de orderbevestiging.

Over het algemeen zullen tevreden klanten zonder aansporing minder snel hun mening delen dan ontevreden klanten. Dit kan daardoor tot een vertekend beeld leiden van uw dienstverlening. Alle klanten aansporen tot het delen van hun ervaring is dan ook zeker aangeraden. Zo voorkomt u dat enkel ontevreden klanten u weten te vinden en hun reactie achterlaten.

Tevens deelt WebwinkelKeur de ervaringen ook met Google. Hiermee is het dus indirect mogelijk om ook beter te boek te staan in de zoekresultaten.

Beoordelingssysteem instellen

Afzender van e-mail instellen

Via WebwinkelKeur is het mogelijk om jouw klanten automatisch per e-mail uit te nodigen tot het delen van een klantbeoordeling. Deze e-mails hadden altijd als afzender het e-mailadres van WebwinkelKeur, we merken echter dat er veel voordelen zitten aan het versturen van de e-mail namens de webwinkelier

Afzender van uitnodigingen wijzigen

Standaard worden uitnodigingen richting klanten verzonden met afzender het e-mailadres van WebwinkelKeur. Je kunt via ons dashboard eenvoudig de afzender van uitnodigingen richting jouw klanten wijzigen, volg daarvoor de volgende stappen: (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Externe klantbeoordelingen weergeven op WebwinkelKeur ledenpagina

We krijgen soms de vraag of we klantbeoordelingen verzameld via andere bronnen niet kunnen importeren of synchroniseren met onze ledenpagina. Veel van onze leden weten niet dat dit al geruime tijd mogelijk is. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waar vind ik mijn API sleutel en webwinkel ID?

Deze gegevens zijn vindbaar na inloggen op dashboard.webwinkelkeur.nl. Kies daarna voor Installatie > Wizard. In de daarop volgende uitleg staan de benodigde gegevens. Heb je meerdere webwinkels in je WebwinkelKeur account? Kies dan rechtsbovenaan de juiste webwinkel.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat is het verschil tussen Sidebar, Tooltip en widget?

De termen Sidebar, Tooltip en widget zorgen nog wel eens voor verwarring. Graag leggen we je uit wat we met deze termen bedoelen. (meer…)

Certificering webwinkel

Hoe lang duurt een keuring?

In principe zullen wij elke webwinkel binnen 2 werkdagen keuren. Het resultaat van die keuring ontvangt u per e-mail. In bijzondere gevallen kan de keuring niet lukken binnen deze 2 werkdagen. Duurt uw keuring langer, neem dan gerust even contact met ons op. Het kan namelijk voorkomen dat de e-mail met het keuringsresultaat niet bij u is aangekomen of dat er een andere reden is voor de vertraging.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Een herkeuring kunt u aanvragen door in te loggen op WebwinkelKeur met uw persoonlijke login. Deze logingegevens worden als service bijgevoegd in de e-mail met het resultaat van uw keuring. Via het dashboard zijn alle zaken met betrekking tot WebwinkelKeur te regelen inclusief uw aanvraag herkeuring. Klik hiertoe in het linker menu op “Webwinkels” en klik op de webwinkel waar u een herkeuring voor aan wilt vragen. Er opent zich nu een scherm om de herkeuring aan te vragen.

Heeft u een e-mail met het resultaat van de keuring? Dan staat hierin een rechtstreekse link om uw herkeuring aan te vragen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Bij een afkeuring ontvangt u per e-mail van ons een uitgebreide keuringsrapportage met de gevonden verbeterpunten. Dat uw webwinkel afgekeurd is betekend niet dat u geen lid kunt worden. We geven u de tijd om de verbeterpunten door te voeren. Wanneer u vragen of hulp nodig heeft dan kunt u ons hier eenvoudig op attenderen.

Wanneer u de verbeterpunten van uw webwinkel heeft doorgevoerd dan kunt u eenvoudig een herkeuring aanvragen. Uw webwinkel wordt dan opnieuw door ons gekeurd en u ontvangt vervolgens het resultaat weer per e-mail.

Kunt of wilt u uw webwinkel niet aanpassen? Geen probleem. Dan betaald u niets, u kunt dan echter ook geen gebruik maken van het WebwinkelKeur. Vergeet hierbij ook niet dat de eisen en gedragscode van WebwinkelKeur rechtstreeks vanuit de wet komen. Wanneer u dus niet aan de richtlijnen van webwinkelkeur voldoet dan voldoet u helaas ook niet aan de wet. Eerst de eisen en gedragscode inlezen? Deze hebben we voor u op een rijtje gezet.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende reden voor afwijzing zijn als de volgende:

– Het niet vermelden van een telefoonnummer
– Het niet goed wijzen op het recht op retourneren (ook buiten de algemene voorwaarden!)
– Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KVK en BTW nummer

Een complete checklist van veelvoorkomende fouten is raad te plegen ophttps://www.webwinkelkeur.nl/webwinkel/zelf-keuren/

Eisen lidmaatschap

Het herroepingsrecht

Het herroepingsrecht, de wet kopen op afstand, de zichttermijn, de afkoelingsperiode. Het zijn allemaal benamingen voor hetzelfde. Namelijk het recht van de klant om te mogen retourneren bij een internet aankoop.

Een klant heeft wettelijk het recht om een product binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan te melden voor retour (deze periode was vroeger 7 WERKdagen). Na deze periode heeft de klant nogmaals 14 dagen om het product daadwerkelijk retour te sturen. Maximaal bent u het product dan dus 28 dagen kwijt. De klant hoeft het product dan niet in de verpakking te laten zitten, maar mag het er ook uithalen om het te bekijken. U moet uw klanten op deze rechten wijzen, doet u dit niet, dan wordt de afkoelingsperiode verlengd naar 3 maanden. Dit zijn allemaal wettelijk bepalingen waar u aan moet voldoen als winkelier.

Natuurlijk zijn er ook diverse uitzonderingen. Meer weten?In dit blogbericht zoomen we verder in op het recht van het retourneren

Vermelding van een telefoonnummer

Het vermelden van uw telefoonnummer is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Plaats dit telefoonnummer op een goed vindbare plek zoals een contact of “over ons” pagina.

Lees meer over vermelding van een telefoonnummer of bekijk onderstaande video. In het genoemde blog geven we ook tips aan ondernemers die niet altijd telefonisch beschikbaar kunnen zijn.

Bovenstaande video is gemaakt door Enjee.nl. Volg de complete cursus via Enjee.nl.

Vermelding van uw BTW nummer

Vermelding van uw BTW nummer is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Plaats dit BTW nummer op een goed vindbare plek zoals een contact of “over ons” pagina. Zonder BTW nummer kunt u niet in aanmerking komen voor het WebwinkelKeur.

Vermelding van uw e-mailadres

Vermelding van uw e-mailadres is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur en tevens een wettelijk vereiste. Hierbij is een contactformulier niet voldoende. Elke Nederlandse webwinkel dient dus zijn e-mailadres op zijn website te vermelden.

Uw e-mailadres niet publiceren in verband met SPAM is niet toegestaan. Zie hiervoor ook ons blogbericht met tips over het beveiligen van uw mailadres van SPAM.

De wettelijke grond hiervoor lezen we in Artikel 3:15d, lid 1, BW (Informatieverplichtingen in dienst van informatiemaatschappij) waarbij we citeren:

b. gegevens die een snel contact en een rechtstreekse en effectieve communicatie met hem mogelijk maken, met inbegrip van zijn elektronische postadres;

Vermelding van uw KVK nummer

Vermelding van uw kamer van koophandel nummer (KVK nummer) is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Plaats dit KVK nummer op een goed vindbare plek zoals een contact of “over ons” pagina. Zonder KVK nummer kunt u niet in aanmerking komen voor het WebwinkelKeur.

Heeft u een buitenlands bedrijf? Plaats dan het buitenlandse equivalent van het KVK nummer. Voor België is dit bijvoorbeeld het Ondernemingsnummer.

Vermelding van vestigingsadres

Vermelding van uw vestigingsadres is een vereiste om in aanmerking te komen voor het WebwinkelKeur. Hierbij is het vermelden van een postbusadres niet voldoende. Vereist is om het adres te vermelden welke ook bij de KVK bekend is. Vermeld het adres op een goed vindbare plek, bijvoorbeeld op een “contact” of “over ons” pagina. Uw adres alleen vermelden in uw algemene voorwaarden of een andere moeilijk vindbare pagina is dan ook niet voldoende.

Lees meer over vermelding van het vestigingsadres op ons blog of bekijk onderstaande video.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wanneer moet ik een klant die gebruik maakt van zijn herroepingsrecht terugbetalen?

Wanneer een klant gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht, dan moet u binnen 14 dagen nadat de klant aangegeven heeft te willen retourneren het volledige orderbedrag (dus ook de eventueel berekende verzendkosten voor de heenzending) terugbetalen. U mag daarbij geen kosten, zoals bijvoorbeeld administratiekosten, rekenen.

Lees meer over de regels die tellen voor het terugbetalen bij een retour .

Alle veelgestelde vragen bekijken

Welk type SSL certificaat moet ik kiezen?

WebwinkelKeur stelt geen verplichtingen op het type SSL dat je gebruikt. Zowel een goedkope als een dure variant is afdoende om te voldoen aan zowel de wettelijke eisen als aan de richtlijnen van Stichting WebwinkelKeur.

Natuurlijk heeft elk type SSL certificaat zijn eigen voor- en nadelen. We raden je aan dit na te vragen bij de door jou gekozen leverancier van je SSL certificaat. Overleg tevens met de leverancier van je webwinkel software in hoeverre installatie van SSL mogelijk is.

Meer weten? In dit blogbericht zoomen we verder in op de verschillende type SSL certificaten.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Welke (contact) gegevens moet ik op mijn site vermelden?

Het is belangrijk dat de consument weet met wie hij zaken doet. Vandaar dat de volgende gegevens vermeld moeten worden op uw website:

– Bedrijfsnaam
Adresgegevens (vestigingsadres)
Telefoon
E-mailadres
KVK nummer (of soortgelijk)
BTW Nummer

Zowel het telefoonnummer als het adres van de webwinkel moet duidelijk vermeld staan. Het is dus niet voldoende om het telefoonnummer en het adres verborgen in de algemene voorwaarden te vermelden. Tevens is enkel een postbusnummer niet voldoende. Het e-mailadres moet zichtbaar zijn, enkel een contactformulier is hiervoor NIET voldoende. Tevens dienen gegevens waaronder het KVK nummer en het BTW nummer vermeld worden. De contactpagina is hiervoor de ideale plek.

Installatie – Algemene vragen

Hoe plaats ik het keurmerk op mijn webwinkel?

Na het ontvangen van een goedkeuring ontvangt u van ons een verwijzing naar een pagina met instructies voor de plaatsing van het keurmerk. Hierbij kunt u kiezen uit verschillende formaten van het keurmerk, zodat u een formaat uit kiezen dat het beste bij uw webwinkel past.

De daarbij behorende HTML code kopieert u van onze site naar uw webwinkel. Hierbij bestaat het logo uit een keurmerk afbeelding welke klikbaar is en verwijst naar uw persoonlijke pagina op WebwinkelKeur waar klanten hun ervaring kunnen achterlaten.

De manier van plaatsen hangt af van uw webwinkel software. In veel gevallen kunt u de html code kopieëren en plakken, in andere gevallen kunt u een (klikbare) afbeelding plaatsen. Mocht u er niet uit komen, neem dan gerust even contact met ons op voor persoonlijke ondersteuning.

Alle veelgestelde vragen bekijken

HTML code genereren voor WebwinkelKeur widget

De WebwinkelKeur widget maakt het mogelijk om de laatste klantervaringen + de gemiddelde klantwaardering weer te geven op uw eigen webwinkel. Deze widget is middels een klein stukje javascript op vrijwel elke webwinkel te plaatsen. (meer…)

WebwinkelKeur Javascript integratie installeren middels Google Tag Manager

Installatie van onze sidebar middels Google Tag Manager kan handig zijn wanneer je het laden van externe scripts overzichtelijk binnen Google Tag Manager wilt regelen. Tevens is het een oplossing voor webwinkel software welke wel Google Tag Manager ondersteuning biedt, maar geen andere mogelijkheden tot het plaatsen van Javascript code.  Maak je gebruik van deze optie, zorg er dan voor dat onze javascript code niet nogmaals geladen wordt door een eventuele module. (meer…)

Installatie – CCVshop/BiedMeer

CCV Shop Installatie module WebwinkelKeur

De CCV Shop (voorheen bekend als Biedmeer) module zorgt voor een eenvoudige integratie van het WebwinkelKeur binnen jouw CCV Shop. Hiermee is het heel eenvoudig om de innovatieve WebwinkelKeur Sidebar in jouw Biedmeer webwinkel te integreren. Voor PLUS leden zorgt de CCV Shop module voor het automatisch uitnodigen van klanten voor het delen van een klantervaring. Bij elke afgewerkte bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden waarin hij uitgenodigd wordt om zijn ervaring te delen. Zo vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webwinkel. (meer…)

HTML Code WebwinkelKeur op CCV Shop plaatsen

Naast de CCV module kunt u ons keurmerk materiaal eenvoudig op uw CCV webwinkel (voorheen Biedmeer) plaatsen. Deze pagina legt u stap voor stap uit hoe u de HTML code voor de klantbeoordelingen widget en/of de keurmerk banner eenvoudig op uw webwinkel kunt plaatsen. (meer…)

Installatie – Joomla

Installatie Joomla/Virtuamart/Hikashop

De Joomla/virtuamart/Hikashop module kun je eenvoudig installeren door middel van de volgende stappen.

Rich Snippets in Joomla

Op dit moment heeft de Joomla module geen automatische rich-snippet functie. Het is binnen Joomla wel gewoon mogelijk om de rich snippet code handmatig te plaatsen binnen de template. We raden aan dit bijvoorbeeld in het footer bestand te doen.

Installatie – Lightspeed

Hoe plaats ik de webwinkelkeur banner in de winkelwagen van Lightspeed/SEOshop?

Eén van onze adviespunten op het gebied van het integreren van ons keurmerk is het plaatsen van de webwinkelkeur banner in de winkelwagen. Bij Lightspeed/SEOshop kan dit door de volgende code in de fixed.rain te plaatsen. De fixed.rain template kunt u vinden in de template editor.

{% if template == 'pages/cart.rain' %} Hier de normale banner code uit uw dashboard {% endif %}

Om de code in de juiste template te plaatsen, volgt u de volgende stappen:

1. Login op u Lightspeed/SEOshop webwinkel en ga naar Design > Template editor.
2. Open het bestand fixed.rain.
3. Plak de bovenstaande code waarbij u op de aangegeven plek de bannercode plakt.

HTML codes WebwinkelKeur plaatsen op Lightspeed/SEOshop webwinkel

Naast de Lightspeed/SEOshop App kunt u ons keurmerk materiaal eenvoudig op uw Lightspeed/SEOshop webwinkel plaatsen. Deze pagina legt u stap voor stap uit hoe u de HTML code voor de klantbeoordelingen widget en/of de keurmerk banner eenvoudig op uw webwinkel kunt plaatsen. (meer…)

Installatie van WebwinkelKeur op uw Lightspeed/SEOshop webwinkel

Installeren van WebwinkelKeur op uw Lightspeed/SEOshop webwinkel is eenvoudig. Volg hiervoor de volgende 2 stappen:
1. Installeer de Lightspeed/SEOshop App
2. Plaats de HTML codes op uw webwinkel

Installeren van de Lightspeed APP voor WebwinkelKeur

De Lightspeed/SEOshop APP maakt het eenvoudig om de WebwinkelKeur Javascript integratie te activeren. Tevens kun je via de APP eenvoudig klanten uitnodigen tot het delen van een klantbeoordeling. Hier heb je echter wel het PLUS pakket bij nodig. (meer…)

Lightspeed/SEOshop: Meertalige installatie

Lightspeed (voormalig SEOshop) biedt standaard meertalige ondersteuning onder één domein. Is jouw webwinkel meertalig beschikbaar, dan kun je WebwinkelKeur met enige aanpassingen ook meertalig configureren. (meer…)

Installatie – Luondo

Installatie WebwinkelKeur module op Luondo

Volg onderstaande stappen om de WebwinkelKeur module bij Luondo te installeren.

1. Login op jouw Luondo account
2. Activeer de Luondo module door te kiezen voor “Instellingen” en vervolgens te kiezen voor “Externe websites”. Klik hierna op keurmerken en kies voor WebwinkelKeur door op het logo te klikken.

Plaatsing van de WebwinkelKeur widget op uw Luondo

Voor Luondo raden we om naast het activeren van de luondo koppeling ook aanvullend materiaal zoals onze klantbeoordelingen widget te plaatsen.

Installatie – Magento

De Magento WebwinkelKeur module installatie

De Magento WebwinkelKeur module zorgt voor een eenvoudige integratie van het WebwinkelKeur binnen jouw Magento shop. Hiermee is het heel eenvoudig om de innovatieve WebwinkelKeur Sidebar in jouw Magento webwinkel te integreren. Voor installatie raden we altijd aan eerst een back-up te maken van jouw webwinkel. Voor PLUS leden zorgt de Magento module voor het automatisch uitnodigen van klanten voor het delen van een klantervaring. Bij elke afgewerkte bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden waarin hij uitgenodigd wordt om zijn ervaring te delen. Zo vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webwinkel.

Na installatie raden we aan om de werking van de webwinkels goed te testen en hierbij ook een testorder te plaatsen. De sidebar kan in sommige gevallen tot een javascript conflict leiden met bijvoorbeeld sliders of andere javascript onderdelen. Volg onderstaande stappen om de module te installeren.

Installatie – MijnWebwinkel

Het WebwinkelKeur plaatsen middels mijnwebwinkel.nl

Heb je een webwinkel via MijnWebwinkel.nl? Dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van het keurmerk. Sinds kort kun je ook gebruik maken van onze beta om de sidebar en widget te plaatsen. Het automatisch uitnodigen van klanten is ook gewoon mogelijk via onze MijnWebwinkel koppeling. Tevens kun je naast het logo ook een speciaal klantbeoordelingen widget plaatsen.

Installatie WebwinkelKeur module op MijnWebwinkel

Installatie
1. Login op onze speciale Mijnwebwinkel koppeling met jouw WebwinkelKeur logingegevens.
2. Selecteer de webwinkel waarvoor je de installatie wilt regelen.
3. Selecteer of je na iedere bestelling of alleen de eerste bestelling een uitnodiging wilt versturen.
4. Volg de instructies in de video om jouw webwinkel orderfeed in te stellen.
5. Kies het aantal dagen waarna de uitnodiging verzonden moet worden. Dit is het aantal dagen na het plaatsing van de bestelling. We raden aan deze periode altijd langer te nemen dan jouw levertijd. Is je levertijd 3 dagen, stel dan bijvoorbeeld de uitnodiging na 5 dagen in. Zo weet je zeker dat de klant de bestelling al in huis heeft.
6. Klik op Opslaan. De koppeling is nu actief.
7. Optioneel kunt u ook de instructies voor plaatsing van de klantbeoordeling widget binnen de MijnWebwinkel koppeling volgen. We raden echter aan om de Widget te plaatsen middels Google Tag Manager.

Plaatsing van widget op MijnWebwinkel

Momenteel is onze standaard sidebar en widget binnen Mijnwebwinkel alleen beschikbaar als je de Google Tag Manager beta van Mijnwebwinkel hebt geactiveerd.

Wil je nog niet gebruik maken van GTM? In de tussentijd kunt u gebruik maken van onze aangepaste klantbeoordelingen widget. Informatie over het plaatsen van ons logo vindt u hier. Voor het plaatsen van uw klantbeoordelingen widget op uw MijnWebwinkel webwinkel volgt u de volgende stappen:
1. Zoek uw webwinkel ID en ledenpagina url op, deze vindt u onderaan de keurmerk plaatsen pagina in uw WebwinkelKeur dashboard (beschikbaar na inloggen op webwinkelkeur.nl).
2. Login op u Mijnwebwinkel webwinkel en ga naar Vormgeving. Kies vervolgens voor de optie “Indeling”.

Widget en Sidebar installeren op Mijnwebwinkel

Tot voor kort was het binnen Mijnwebwinkel niet mogelijk om onze sidebar en widget te plaatsen. Daar komt met de ondersteuning van Google tag manager (GTM) binnen Mijnwebwinkel verandering in. Middels de volgende stappen kun je als Mijnwebwinkel klant ook gewoon gebruik maken van onze widget en sidebar. Wel bevindt de GTM zich nog in beta en is deze niet standaard beschikbaar binnen Mijnwebwinkel. Op aanvraag kan Mijnwebwinkel deze functie echter activeren. (meer…)

Installatie – ShopPagina

De WebwinkelKeur shoppagina module

Voor Shoppagina raden we naast het activeren van de shoppagina koppeling aan ook aanvullend materiaal zoals onze klantbeoordelingen widget te plaatsen.

Installatie WebwinkelKeur module bij Shoppagina

1. Login op jouw Shoppagina account
2. Ga naar “Bewerk mijn webshop”.
3. Klik in het linker menu op “Externe koppelingen”, kies vervolgens bij Klantervaring voor WebwinkelKeur.
4. Zet koppeling ingeschakeld op Ja. Vul je persoonlijke webwinkel ID + API wachtwoord in. Deze gegevens vind je onder ‘wizard’ in het tabblad ‘installatie’ na het inloggen op dashboard.webwinkelkeur.nl.
5. Vul de overige opties naar wens in.
6. Vergeet bovenaan het tabblad “Keurmerk plaatsen” niet om ook de sidebar te activeren. Klik op Opslaan om de aanpassingen te verwerken.
7. Test eventueel de koppeling door een bestelling te plaatsen en deze op betaald en verzonden te zetten. Log vervolgens in op WebwinkelKeur en kijk bij uitnodigingen of de uitnodiging ook ingepland staat om verzonden te worden.
8. Plaats naast de koppeling ook aanvullend materiaal voor een betere conversie en activeer de rich-snippets.

Plaatsing van widget op Shoppagina

Voor Shoppagina raden we om naast het activeren van de shoppagina koppeling ook aanvullend materiaal zoals onze klantbeoordelingen widget te plaatsen.

Voor het plaatsen van uw klantbeoordelingen widget op uw ShopPagina webwinkel volgt u de volgende stappen.

Rich snippet sterren in de Shoppagina Webwinkel

Rich-Snippet sterren zijn de sterren in de organische zoekresultaten van Google (dus niet de sterren in de Adwords advertenties!). De rich snippet sterren zijn primair bedoeld om bijvoorbeeld productreviews in de zoekresultaten weer te geven om zodoende de zoekresultaten te verrijken met andere informatie. Ze zijn echter ook te gebruiken om de voorpagina van uw webwinkel van sterren te voorzien in de zoekresultaten. Dit is echter wel op eigen risico, het beleid van Google met betrekking tot het gebruik van Rich-Snippets kan in de toekomst wijzigen.

Installatie – Technische handleiding voor ontwikkelaars

De webwinkelkeur javascript integratie

Om gebruik te maken van de webwinkelkeur javascript integratie dient een klein stukje javascript code op jouw webwinkel geplaatst te worden. De meeste WebwinkelKeur modules plaatsen deze code automatisch. Geen module voor jouw webwinkel? Dan kun je de code handmatig plaatsen (je vindt de code daarvoor na inloggen op dashboard.webwinkelkeur.nl bij  Installatie > Sidebar & Tooltip).

Javascript code voor Widget

De WebwinkelKeur widget maakt het mogelijk om eenvoudig de laatste klantbeoordelingen weer te geven op je webwinkel. We raden je aan om de juiste code altijd te laten genereren via ons Dashboard. Heb je echter verstand van Javascript, dan geven we hier graag wat uitleg hoe je de javascript code handmatig kunt wijzigen. (meer…)

Ontwikkel je eigen WebwinkelKeur module

Het standaard keurmerk is eenvoudig te plaatsen op je webwinkel zonder modules of andere integraties. Voor de meest gebruikte webwinkel software hebben we daarnaast modules beschikbaar. Wil je toch gebruik maken van geavanceerde opties en is voor jouw webwinkelsoftware geen module beschikbaar? Dan is het met de nodige ontwikkelkennis eenvoudig mogelijk om een eigen webwinkelkeur module voor jouw webwinkel te bouwen. Gebruik daarvoor de integratie handleiding. Deze is opgedeeld in 2 delen. Het eerste voor het uitnodigen van klanten tot het delen van een klantervaring. Het tweede deel rondom de javascript integratie.

Keuring aanvragen

Hoe lang duurt een keuring?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe vraag ik een herkeuring aan?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel is afgekeurd, wat nu?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de meest voorkomende redenen van afkeuring?

De meest voorkomende reden voor afwijzing zijn als de volgende:

– Het niet vermelden van een telefoonnummer
– Het niet vermelden van adresgegevens, e-mailadres, KVK en BTW nummer

Klantbeoordelingen

Beoordeling niet zichtbaar op widget website

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een klant heeft een beoordeling geplaatst, maar deze is niet zichtbaar?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een onterechte negatieve ervaring.. Wat nu?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Er is een onterechte ervaring geplaatst. Wat nu?

Lees hierover meer in dit blogbericht.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe gaan jullie om met betwiste beoordelingen?

Hoe reageer ik op een klantervaring?

Lees dit blogartikel om verder te lezen over het reageren op beoordelingen.

Terug naar het vragenoverzicht

Alle veelgestelde vragen bekijken

Ik heb een beoordeling gekregen zonder sterren? Hoe komt dat?

Rich snippet code testen

Waarom het belangrijk is om negatieve reviews zelf op te lossen

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waarom zou ik klanten stimuleren om hun ervaring te delen?

Kosten & Administratie

Betaal ik ook als mijn webwinkel wordt afgekeurd?

Wanneer uw webwinkel wordt afgekeurd en u hierdoor niet lid kunt worden betaald u helemaal niets.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Het lidmaatschap opzeggen is eenvoudig. Log daarvoor in met je persoonlijke login op ons dashboard en kies links voor webwinkels. Klik op de webwinkel waarvan je het lidmaatschap op wilt zeggen. Je komt nu op de pagina waar de gegevens gewijzigd kunnen worden. Rechts onderaan de pagina vind je de link naar het opzegformulier. Heb je meerdere webwinkels, dan moet je deze stuk voor stuk opzeggen.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

• Verwijzingen met een hoge waarde voor Google zullen verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van uw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder EMOTA, WebwinkelChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
  • Klantbeoordelingen zullen verdwijnen.
  • Het WebwinkelKeur materiaal dient op de dag van stopzetting verwijderd te worden.
  • Eventuele juridische voorbeeld documenten zoals de algemene voorwaarden en privacy policy moeten vervangen worden, deze bevatten verwijzingen naar WebwinkelKeur.
  • Juiste plaatsing van ons promotiemateriaal zorgt voor een conversieverhoging tussen de 10-15%. Neem gerust contact met ons op voor advies.
  • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.

Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is in dat geval ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik elke maand opzeggen?

Je kunt opzeggen wanneer je wilt. Dit kan via het dashboard. Lees hier hoe je dat doet.

Belangrijk hierbij is dat reeds verzonden facturen in de regel niet gecrediteerd worden. De factuurtermijn is dus de opzegtermijn. Betaal je per jaar, dan kun je ieder jaar het lidmaatschap stopzetten. Betaal je per kwartaal, dan kun je ieder kwartaal het lidmaatschap stopzetten.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik meerdere webwinkels aanmelden?

Je kunt tot 5 webwinkels aanmelden voor hetzelfde bedrag onder elk pakket, extra webwinkels moeten wel altijd door ons gekeurd worden. Tot 5 webwinkels betaalt je dus niets extra, wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden, dan hebben we speciale staffeltarieven. Eis is wel dat deze extra webwinkels onder dezelfde onderneming (KVK) vallen. Webwinkels onder een eigen BV of ander KVK moeten apart aangemeld worden onder een eigen account.

Hoe meld ik een extra webwinkel aan?
Log daarvoor eerst in met uw bestaande logingegevens. Na het inloggen kiest je in het tabblad ‘webwinkels’ voor de optie ‘toevoegen’ en komt u op een versimpeld aanmeldformulier. De extra webwinkels komen hiermee automatisch onder hetzelfde account te hangen waarmee je niet dubbel betaalt.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel wisselt van eigenaar.

Wanneer jouw webwinkel van eigenaar wisselt dan kan het keurmerk eventueel behouden worden.
Om dit te realiseren hanteren wij de volgende regels en werkwijze:

1. Alle relevante gegevens moeten, voor er sprake is van een overname van het keurmerk, al op de webwinkel aangepast zijn.
    Denk hierbij aan contact, bank & KVK gegevens. Ook moet het domein van oude naar nieuwe eigenaar zijn gewijzigd.
  2. Deze gegevens zien wij vervolgens graag tegemoet per mail (info<@>webwinkelkeur.nl)
  3. Vervolgens controleren en valideren wij deze gegevens.
  4. Tot slot passen wij deze gegevens aan en zullen wij contact opnemen met de nieuwe eigenaar.

In verband met fraude gevoeligheid verzoeken wij deze aanvragen te ontvangen via een mailadres dat aantoonbaar bij de webwinkel hoort. Bij twijfel zullen wij om aanvullend gegevens vragen om de echtheid van de aanvraag te valideren.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt betalen middels iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso.

Hierbij kunt u zelf kiezen of u per kwartaal of per jaar wilt betalen

Voor betaling per kwartaal rekenen we extra administratiekosten

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de totale kosten per jaar?

De totale kosten per jaar zijn 84 euro (12x 7 euro). Deze kosten zijn exclusief 21% BTW. Betalen is mogelijk met iDEAL, automatische incasso en bankoverschrijving. Wanneer u kiest voor automatische incasso krijgt u 2% korting op onze factuur.

Mocht u liever per kwartaal betalen, dan is dat ook mogelijk. We rekenen in dat geval echter administratiekosten waarmee de kosten uitkomen op 29,- euro per kwartaal.

Tot 5 webwinkels betaald u niets extra. Wilt u meer dan 5 webwinkels aanmelden dan betaald u voor elke webwinkel boven de vijf 2 euro extra per maand. Voor 7 webwinkels betaald u dan bijvoorbeeld 11 euro per maand.

Aanvullend kunt u WebwinkelKeur PLUS nemen. Dit lidmaatschap heeft extra mogelijkheden en kost daarom 5 euro extra per maand. Bij een jaarlidmaatschap komen de kosten van WebwinkelKeur inclusief PLUS dan ook op 12 x 12 = 144 euro. Betaald u per kwartaal dan zijn de kosten 3 x 12 + 8 euro administratiekosten = 44 euro.

SecurityScan

Beveiligingsproblemen achterhalen en oplossen

Een goede beveiliging begint bij een goed geconfigureerde server en website. Onze security scan helpt je hierbij door op kwetsbaarheden te scannen. Het alleen detecteren van deze problemen is echter geen oplossing, je zult na detectie zelf aan de slag moeten voor een oplossing. (meer…)

Gratis SSL certificaat aanvragen

Heb je de security scan van WebwinkelKeur geactiveerd via het dashboard? Dan kun je hierna een gratis Comodo EV certificaat met groene balk aanvragen. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Heeft mijn webwinkel malware?

Het is erg belangrijk dat je webwinkel malware vrij is, malware kan namelijk schade veroorzaken bij je bezoekers. Als je wilt controleren of er Malware is gevonden, dan kun je eenvoudig de Malware monitor raadplegen welke onderdeel is van de WebwinkelKeur security scan. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik de security scan ook gebruiken bij SAAS software?

SAAS staat voor software-as-a-service, oftewel webwinkels welke niet zelf gehost worden, maar tegen een vast tarief aangeboden worden als dienst. Denk dan aan CCVShop, Lightspeed, Mijnwebwinkel, Shoppagina, Shoptrader, etc.

In principe werkt de scan ook bij SAAS webwinkels. Echter wel met wat kanttekeningen, bij SAAS (software as a service) heb je namelijk niet onbeperkt mogelijkheden in technische configuratie. (meer…)

Security badge installeren

Bij de WebwinkelKeur security scan zit de mogelijkheid om een security badge te plaatsen. Deze security badge is een keurmerk welke aan jouw bezoekers laat zien dat de veiligheid van jouw webwinkel dagelijks gecontroleerd wordt. (meer…)

Uptime statistieken bekijken

Controleren wanneer je webwinkel offline is geweest of bekijken hoe jouw uptime de laatste maand was? Het kan met de security scan. (meer…)

Telefoonservice

Ik heb een voicemail tijdens kantooruren, hoe komt dat?

Tijdens kantooruren is onze telefoonservice bemand. Het kan echter voorkomen dat de klant even moet wachten, omdat er net een andere klant geholpen wordt. De klant krijgt dan het bericht te horen dat er nog een wachtende voor hem is en dat hij een 1 kan intoetsen om een voicemail achter te laten. Op die manier kan een klant toch een bericht achter laten zonder in de wacht te staan.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Tijdens welke uren wordt de telefoondienst bemand?

De telefoondienst van Stichting WebwinkelKeur wordt tussen acht uur ’s ochtends en vijf uur ’s middags bemand. Je kunt tijdens deze uren eenvoudig instellen wanneer je gebruik wilt maken van de telefoondienst en wanneer je zelf beschikbaar bent. Dit kan na het activeren van het telefoonnummer bij de optie ‘doorverbinden’.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat gebeurt er na kantooruren?

Na kantooruren is de standaard instelling dat de beller een voicemail bericht kan achter laten. Deze voicemail ontvang je vervolgens zelf per e-mail. Je kunt er echter zelf ook voor kiezen om bijvoorbeeld na kantoortijden het telefoonnummer door te laten schakelen naar een ander telefoonnummer, bijvoorbeeld je mobiele telefoon of je vaste lijn.

Gerelateerd aan Veelgestelde vragen