Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Kosten + administratie

Betaal ik ook als mijn webwinkel wordt afgekeurd?

In principe helpen we elke webwinkel om aan onze eisen te voldoen. Word je afgekeurd, dan krijg je natuurlijk de kans om je webwinkel te verbeteren. We geven je daarvoor ruim de tijd.

Gezien het om wettelijke eisen gaat is het voor elke webwinkel mogelijk om te voldoen. Je krijgt twee weken de mogelijkheid om je webwinkel aan te passen. Als je meer tijd nodig hebt, kun je een herkeuring uitstellen via de herinneringsmail. Besluit je om de keuring te annuleren of horen wij twee weken sinds de herinnering niets meer van je, dan worden er annuleringskosten van 29 euro excl. BTW in rekening gebracht. Lees meer over deze annuleringskosten.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Het lidmaatschap opzeggen is eenvoudig. Log daarvoor in met je persoonlijke login op ons dashboard en kies links voor webwinkels. Klik op de webwinkel waarvan je het lidmaatschap op wilt zeggen. Je komt nu op de pagina waar de gegevens gewijzigd kunnen worden. Rechts onderin de pagina vind je de link naar het opzegformulier. Heb je meerdere webwinkels, dan moet je deze stuk voor stuk opzeggen.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

• Verwijzingen met een hoge waarde voor Google zullen verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van jouw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder EMOTA, WebwinkelChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
  • Klantbeoordelingen zullen verdwijnen.
  • Het WebwinkelKeurmateriaal dient op de dag van stopzetting verwijderd te worden.
  • Eventuele juridische voorbeelddocumenten zoals de algemene voorwaarden en privacy policy moeten vervangen worden, deze bevatten verwijzingen naar WebwinkelKeur.
  • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.

Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is in dat geval ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik elke maand opzeggen?

Je kunt opzeggen wanneer je wilt. Dit kan via het dashboard. Lees hier hoe je dat doet.

Belangrijk hierbij is dat reeds verzonden facturen in de regel niet gecrediteerd worden. De factuurtermijn is dus de opzegtermijn. Betaal je per jaar, dan kun je ieder jaar het lidmaatschap stopzetten. Betaal je per kwartaal, dan kun je ieder kwartaal het lidmaatschap stopzetten.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik meerdere webwinkels aanmelden?

Je kunt tot 5 webwinkels aanmelden voor hetzelfde bedrag onder elk pakket, extra webwinkels moeten wel altijd door ons gekeurd worden. Tot 5 webwinkels betaalt je dus niets extra, wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden, dan hebben we speciale staffeltarieven. Eis is wel dat deze extra webwinkels onder dezelfde onderneming (KVK) vallen. Webwinkels onder een eigen BV of ander KVK moeten apart aangemeld worden onder een eigen account.

Hoe meld ik een extra webwinkel aan?
Log daarvoor eerst in met je bestaande logingegevens. Na het inloggen kies je in het tabblad ‘webwinkels’ voor de optie ‘toevoegen’ en kom je op een versimpeld aanmeldformulier. De extra webwinkels komen hiermee automatisch onder hetzelfde account te hangen waarmee je niet dubbel betaalt.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel wisselt van eigenaar.

Wanneer jouw webwinkel van eigenaar wisselt dan kan het keurmerk eventueel behouden worden.
Om dit te realiseren hanteren wij de volgende regels en werkwijze:

1. Alle relevante gegevens moeten, voor er sprake is van een overname van het keurmerk, al op de webwinkel aangepast zijn.
    Denk hierbij aan contact, bank- & KVK-gegevens. Ook moet het domein van oude naar nieuwe eigenaar zijn gewijzigd.
  2. Deze gegevens zien wij vervolgens graag tegemoet per mail (info<@>webwinkelkeur.nl)
  3. Vervolgens controleren en valideren wij deze gegevens.
  4. Tot slot passen wij deze gegevens aan en zullen wij contact opnemen met de nieuwe eigenaar.

In verband met fraude gevoeligheid verzoeken wij deze aanvragen te ontvangen via een mailadres dat aantoonbaar bij de webwinkel hoort. Bij twijfel zullen wij om aanvullende gegevens vragen, zodat wij de echtheid van de aanvraag kunnen valideren.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Op welke manieren kan ik betalen?

Je kunt betalen middels iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso.

Hierbij kun je zelf kiezen of je per kwartaal of per jaar wilt betalen

Voor betaling per kwartaal vragen wij 8 euro excl. BTW extra aan administratiekosten per kwartaal

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de totale kosten per jaar?

De totale kosten per jaar hangen af van het gekozen pakket. Je betaalt enkel de maandelijkse kosten. Kies je bijvoorbeeld voor het START-pakket van 8,95 per maand, dan komen de jaarlijkse kosten op 107,4 euro (12x 8.95 euro). Deze kosten zijn exclusief 21% BTW. Betalen is mogelijk met iDEAL, automatische incasso en bankoverschrijving. Wanneer je kiest voor automatische incasso krijg je bovendien 2% korting op de factuur.

Mocht je liever per kwartaal betalen, dan is dat ook mogelijk. We rekenen hiervoor 8 euro excl. BTW administratiekosten per kwartaal. Per saldo is betalen per jaar dus voordeliger.

Tot 5 webwinkels betaal je niets extra. Wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden dan gelden onze staffelkosten.