Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Betaal ik ook als mijn webwinkel wordt afgekeurd?

Wanneer uw webwinkel wordt afgekeurd en u hierdoor niet lid kunt worden betaald u helemaal niets.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen/afmelden/stopzetten?

Het lidmaatschap opzeggen is eenvoudig. Log daarvoor in met je persoonlijke login op ons dashboard en kies links voor webwinkels. Klik op de webwinkel waarvan je het lidmaatschap op wilt zeggen. Je komt nu op de pagina waar de gegevens gewijzigd kunnen worden. Rechts onderaan de pagina vind je de link naar het opzegformulier. Heb je meerdere webwinkels, dan moet je deze stuk voor stuk opzeggen.

Houd bij een stopzetting wel rekening met het volgende:

• Verwijzingen met een hoge waarde voor Google zullen verdwijnen, het gaat hier om de vermelding van uw webwinkel op WebwinkelKeur en op partner websites waaronder EMOTA, WebwinkelChecker, DigiDispuut, etc. Dit kan (negatieve) gevolgen hebben voor je posities in Google.
  • Klantbeoordelingen zullen verdwijnen.
  • Het WebwinkelKeur materiaal dient op de dag van stopzetting verwijderd te worden.
  • Eventuele juridische voorbeeld documenten zoals de algemene voorwaarden en privacy policy moeten vervangen worden, deze bevatten verwijzingen naar WebwinkelKeur.
  • Juiste plaatsing van ons promotiemateriaal zorgt voor een conversieverhoging tussen de 10-15%. Neem gerust contact met ons op voor advies.
  • Bestellingen geplaatst tijdens je lidmaatschap en/of voor verwijdering van het keurmerk blijven vallen onder de voorwaarden van WebwinkelKeur.

Wanneer je meerdere webwinkels hebt moet je dit herhalen voor elke individuele webwinkel om je lidmaatschap volledig te beëindigen. Afmelden is in dat geval ook mogelijk voor een deel van je webwinkels.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik elke maand opzeggen?

Je kunt opzeggen wanneer je wilt. Dit kan via het dashboard. Lees hier hoe je dat doet.

Belangrijk hierbij is dat reeds verzonden facturen in de regel niet gecrediteerd worden. De factuurtermijn is dus de opzegtermijn. Betaal je per jaar, dan kun je ieder jaar het lidmaatschap stopzetten. Betaal je per kwartaal, dan kun je ieder kwartaal het lidmaatschap stopzetten.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Kan ik meerdere webwinkels aanmelden?

Je kunt tot 5 webwinkels aanmelden voor hetzelfde bedrag onder elk pakket, extra webwinkels moeten wel altijd door ons gekeurd worden. Tot 5 webwinkels betaalt je dus niets extra, wil je meer dan 5 webwinkels aanmelden, dan hebben we speciale staffeltarieven. Eis is wel dat deze extra webwinkels onder dezelfde onderneming (KVK) vallen. Webwinkels onder een eigen BV of ander KVK moeten apart aangemeld worden onder een eigen account.

Hoe meld ik een extra webwinkel aan?
Log daarvoor eerst in met uw bestaande logingegevens. Na het inloggen kiest je in het tabblad ‘webwinkels’ voor de optie ‘toevoegen’ en komt u op een versimpeld aanmeldformulier. De extra webwinkels komen hiermee automatisch onder hetzelfde account te hangen waarmee je niet dubbel betaalt.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn webwinkel wisselt van eigenaar.

Wanneer jouw webwinkel van eigenaar wisselt dan kan het keurmerk eventueel behouden worden.
Om dit te realiseren hanteren wij de volgende regels en werkwijze:

1. Alle relevante gegevens moeten, voor er sprake is van een overname van het keurmerk, al op de webwinkel aangepast zijn.
    Denk hierbij aan contact, bank & KVK gegevens. Ook moet het domein van oude naar nieuwe eigenaar zijn gewijzigd.
  2. Deze gegevens zien wij vervolgens graag tegemoet per mail (info<@>webwinkelkeur.nl)
  3. Vervolgens controleren en valideren wij deze gegevens.
  4. Tot slot passen wij deze gegevens aan en zullen wij contact opnemen met de nieuwe eigenaar.

In verband met fraude gevoeligheid verzoeken wij deze aanvragen te ontvangen via een mailadres dat aantoonbaar bij de webwinkel hoort. Bij twijfel zullen wij om aanvullend gegevens vragen om de echtheid van de aanvraag te valideren.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Op welke manieren kan ik betalen?

U kunt betalen middels iDEAL, bankoverschrijving en automatische incasso.

Hierbij kunt u zelf kiezen of u per kwartaal of per jaar wilt betalen

Voor betaling per kwartaal rekenen we extra administratiekosten

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat zijn de totale kosten per jaar?

De totale kosten per jaar zijn 84 euro (12x 7 euro). Deze kosten zijn exclusief 21% BTW. Betalen is mogelijk met iDEAL, automatische incasso en bankoverschrijving. Wanneer u kiest voor automatische incasso krijgt u 2% korting op onze factuur.

Mocht u liever per kwartaal betalen, dan is dat ook mogelijk. We rekenen in dat geval echter administratiekosten waarmee de kosten uitkomen op 29,- euro per kwartaal.

Tot 5 webwinkels betaald u niets extra. Wilt u meer dan 5 webwinkels aanmelden dan betaald u voor elke webwinkel boven de vijf 2 euro extra per maand. Voor 7 webwinkels betaald u dan bijvoorbeeld 11 euro per maand.

Aanvullend kunt u WebwinkelKeur PLUS nemen. Dit lidmaatschap heeft extra mogelijkheden en kost daarom 5 euro extra per maand. Bij een jaarlidmaatschap komen de kosten van WebwinkelKeur inclusief PLUS dan ook op 12 x 12 = 144 euro. Betaald u per kwartaal dan zijn de kosten 3 x 12 + 8 euro administratiekosten = 44 euro.