Aanmelden
Contact
Contact opnemen

Klantbeoordelingen FAQ

Beoordelingssysteem instellen

Na installatie instellingen veranderen? Lees onderstaand hoe dat moet.

Afzender van uitnodigingen wijzigen

Standaard worden uitnodigingen richting klanten verzonden met afzender het e-mailadres van WebwinkelKeur. Je kunt via ons dashboard eenvoudig de afzender van uitnodigingen richting jouw klanten wijzigen, volg daarvoor de volgende stappen: (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Externe klantbeoordelingen weergeven op WebwinkelKeur ledenpagina

We krijgen soms de vraag of we klantbeoordelingen verzameld via andere bronnen niet kunnen importeren of synchroniseren met onze ledenpagina. Veel van onze leden weten niet dat dit al geruime tijd mogelijk is. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn uitnodigingen CSV kan niet geïmporteerd worden?

Uw CSV moet bestaan uit minimaal 2 en maximaal 4 kolommen. In de eerste kolom moeten de e-mailadressen staan, in de tweede kolom de ordernummers en in de derde kolom optioneel de taal van de uitnodiging, in de vierde kolom kunt u vermelden over hoeveel dagen de uitnodiging verzonden moet worden. Deze vierde kolom kunt u op 0 zetten om de uitnodigingen vandaag te versturen.

De CSV moeten gescheiden zijn door een comma (,) en niet door een puntcomma (;). Nederlandse versies van Excel slaan een CSV bijna altijd op in ; formaat.

We verwachten de volgende bestandsindeling:

E-mail Bestellingsnummer Taal Vertraging (optioneel)
johndoe@domain.com abc123 eng 3
jansmit@domein.nl  test1 nld

De inhoud van de voorbeeld .csv zou het volgende zijn:

johndoe@domain.com,abc123,eng,3
jansmit@domein.nl,test1,nld,

CSV gescheiden door puntcomma?

Heeft u een CSV welke gescheiden is door een puntcomma (;). Dan kunt u dit eenvoudig omzetten naar het juist formaat met de online CSV to Delimited Converter.

Volg daarvoor de volgende stappen:
1. Open de CSV to Delimited Converter
2. Selecteer uw CSV bestand door te kiezen “Choose file”
3. Kies bij “Field separator” voor “Semi-colon”
4. Kies bij “Output Field Separator” voor “Comma”
5. Klik op “Convert CSV To Delimited”
6. Sla het resultaat op door op “Save to Disk” te klikken of kopieer het resultaat uit het tekstveld onderaan de pagina
7. Het bestand is nu geschikt om bij WebwinkelKeur te importeren

SPAMfilter configureren

We raden je aan om het spamfilter op jouw domein zo te configureren dat e-mails van WebwinkelKeur goed aankomen. Dit zorgt er niet alleen voor dat e-mails bij jou goed aankomen, het zorgt er ook voor dat de spamfilters “leren” en de e-mails van WebwinkelKeur ook bij jouw klanten door het spamfilter komen. Hoe dit precies moet hangt af van jouw gebruikte spamfilter. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waar vind ik mijn API sleutel en webwinkel ID?

Deze gegevens zijn vindbaar na inloggen op dashboard.webwinkelkeur.nl. Kies daarna voor Installatie > Wizard. In de daarop volgende uitleg staan de benodigde gegevens. Heb je meerdere webwinkels in je WebwinkelKeur account? Kies dan rechtsbovenaan de juiste webwinkel.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Wat is het verschil tussen Sidebar, Tooltip en widget?

De termen Sidebar, Tooltip en widget zorgen nog wel eens voor verwarring. Graag leggen we je uit wat we met deze termen bedoelen. (meer…)

Klantbeoordelingen beheren

Vragen over het proces rondom ontvangen van klantbeoordelingen en hoe hier mee om te gaan.

Beoordeling niet zichtbaar op widget website

Is een klantbeoordeling niet (direct) zichtbaar op de widget van uw website, maar staat deze wel op de pagina met klantbeoordelingen? Dan moet u even geduld hebben. Er zit een vertraging van circa een halve dag tussen het moment van publiceren op onze website en in de klantbeoordelingen widget. Deze vertraging is nodig om de laadtijd van de widget altijd snel te houden.

Is de beoordeling ook niet zichtbaar op de pagina met klantbeoordelingen? Lees dan hier de mogelijke redenen en oplossingen.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een klant heeft een beoordeling geplaatst, maar deze is niet zichtbaar?

Er zijn diverse redenen waarom een ervaring niet (direct) getoond wordt. De mogelijke redenen zijn:
1. De ervaring is negatief (2 sterren of minder), negatieve ervaringen worden door ons 14 dagen in quarantaine geplaatst. Deze tijd kun je gebruiken om een oplossing te vinden samen met de klant.
2. Dezelfde klant heeft al eerder een beoordeling geplaatst. Dubbele beoordelingen krijgen hierdoor 0 sterren en tellen niet mee voor het gemiddelde, hierdoor worden ze behandeld als negatieve ervaringen en komen ze 14 dagen in quarantaine (zie punt 1).
3. De klant heeft zijn beoordeling niet geverifieerd. Dit kan hij doen door op een link te klikken in de e-mail welke wij hem toesturen. Dit om te controleren of het e-mailadres echt is. Klikt hij hier niet op, dan sturen wij hem 3 dagen later nogmaals een herinnering. Je kunt deze herinnering ook zelf versturen door in te loggen op uw dashboard en op de betreffende link te klikken (zie onderstaande screenshot) bij “Beoordelingen”. Tip: Neem een WebwinkelKeur PLUS lidmaatschap en nodig klanten uit tot het delen van een ervaring, verifiëren is dan niet nodig, omdat we dit al doen middels de ontvangen uitnodiging.
4. Gaat het om vertoon van een ervaring die wel op uw pagina zichtbaar is, maar niet in uw WebwinkelKeur widget? De widget wordt periodiek ververst. Binnen enkele uren zou een nieuwe ervaring ook daar zichtbaar moeten zijn. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Een onterechte negatieve ervaring.. Wat nu?

Om schade van onterechte ervaringen te voorkomen, worden negatieve ervaringen standaard door stichting WebwinkelKeur 14 dagen in quarantaine geplaatst. Die tijd kunt u gebruiken om het probleem te verhelpen of om de ervaring bij ons aan te vechten. Wanneer de negatieve ervaring terecht blijkt zullen wij deze echter wel gewoon publiceren.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Er is een onterechte ervaring geplaatst. Wat nu?

Om schade van onterechte ervaringen te voorkomen, worden negatieve ervaringen standaard 14 dagen in quarantaine geplaatst. Die tijd kunt u gebruiken om het probleem te verhelpen om de ervaring bij ons aan te vechten.

Lees hierover meer in dit blogbericht.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe gaan jullie om met betwiste beoordelingen?

Zoals hier toegelicht verwijderen we enkel ervaringen wanneer deze aantoonbaar onterecht zijn of wanneer de consument niet kan bewijzen dat hij een bestelling heeft gedaan (bijvoorbeeld aan de hand van een ordernummer). (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe reageer ik op een klantervaring?

Het is als winkelier eenvoudig mogelijk om zelf te reageren op een klantervaring. Dit kan publiek; uw reactie komt dan direct onder de klantervaring op webwinkelkeur te staan, maar ook privé. De klant krijgt dan via ons systeem een e-mail namens u met uw persoonlijke reactie.

Lees dit blogartikel om verder te lezen over het reageren op beoordelingen.

Terug naar het vragenoverzicht

Alle veelgestelde vragen bekijken

Hoe reageer ik op een klantervaring?

Alle veelgestelde vragen bekijken

Ik heb een beoordeling gekregen zonder sterren? Hoe komt dat?

Het kan voorkomen dat je een beoordeling krijgt waarbij er geen sterren lijken gegeven voor de algemene beoordeling. In de meeste gevallen gaat het dan om een klant die al eerder een beoordeling heeft geplaatst. (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Mijn uitnodigingen CSV kan niet geïmporteerd worden?

We verwachten de volgende bestandsindeling:

E-mail Bestellingsnummer Taal Vertraging (optioneel)
johndoe@domain.com abc123 eng 3
jansmit@domein.nl  test1 nld

De inhoud van de voorbeeld .csv zou het volgende zijn:

johndoe@domain.com,abc123,eng,3
jansmit@domein.nl,test1,nld,

CSV gescheiden door puntcomma?

Volg daarvoor de volgende stappen:
1. Open de CSV to Delimited Converter
2. Selecteer uw CSV bestand door te kiezen “Choose file”
3. Kies bij “Field separator” voor “Semi-colon”
4. Kies bij “Output Field Separator” voor “Comma”
5. Klik op “Convert CSV To Delimited”
7. Het bestand is nu geschikt om bij WebwinkelKeur te importeren

Rich snippet code testen

Veel leden kiezen ervoor om rich snippet code toe te voegen aan hun webwinkel, bijvoorbeeld voor het tonen van sterren in de Google zoekresultaten. Hoe kun je testen of deze code juist geplaatst is? (meer…)

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waarom het belangrijk is om negatieve reviews zelf op te lossen

Als onafhankelijke partij krijgen we vaak het verzoek om te bemiddelen bij negatieve reviews. Natuurlijk doen we dat graag, maar we stellen wel altijd de eis dat de webwinkel eerst zelf contact opneemt met de klant. Waarom we dat doen? Dat leggen we graag uit in deze blog.

Alle veelgestelde vragen bekijken

Waarom zou ik klanten stimuleren om hun ervaring te delen?

Het WebwinkelKeur geeft uw klanten de mogelijkheid tot het beoordelen van uw dienstverlening en bekijken van ervaringen van andere klanten.

Wanneer u tevreden klanten heeft wilt u dit dan ook graag delen met toekomstige klanten. Wij raden u dan ook aan om klanten actief te vragen om hun reactie te delen. Een goede manier is om uw klanten op de mogelijkheid te wijzen in uw e-mailcorrespondentie waaronder de orderbevestiging.

Over het algemeen zullen tevreden klanten zonder aansporing minder snel hun mening delen dan ontevreden klanten. Dit kan daardoor tot een vertekend beeld leiden van uw dienstverlening. Alle klanten aansporen tot het delen van hun ervaring is dan ook zeker aangeraden. Zo voorkomt u dat enkel ontevreden klanten u weten te vinden en hun reactie achterlaten.

Tevens deelt WebwinkelKeur de ervaringen ook met Google. Hiermee is het dus indirect mogelijk om ook beter te boek te staan in de zoekresultaten.