Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Google Seller Rating

Via WebwinkelKeur is het mogelijk om te kwalificeren voor de Google Seller Rating. Dit zijn de sterren die weergegeven worden bij je Google Ads en Google Shopping advertenties, maar weinig Nederlandse review partijen bieden deze optie aan.

Verschil Google rich snippets en Seller Rating

Wat is precies Google Seller Rating? Niet te verwarren met de rich snippets van Google! Hoewel het één pot nat lijkt, is dit niet het geval. Waar de één zichtbaar is bij organische zoekresultaten, is Google Seller Rating weer zichtbaar bij je betaalde zoekresultaten (Google Ads / Google Shopping). De rich snippets zijn daardoor altijd gratis en wordt er voor de Google Seller Rating wel een maandelijkse bijdrage gevraagd. Zie hieronder het verschil in de zoekresultaten van Google:

Google Seller Rating WebwinkelKeur

Voorbeeld Google Seller Rating

Voordelen van Google Seller Rating

Het gebruik van Google Seller Rating brengt natuurlijk voordelen met zich mee. Volgens Google zijn dat:

• Verhoging van de traffic naar je webwinkel.
  • Verhoging van 17% van de click-trough-rate (CTR).
  • Verbetering van de quality scores (QS).
  • Verlaging van de cost-per-clicks (CPC).

Al met al goede redenen om het te overwegen voor je webwinkel!

Activeren

In tegenstelling tot de sterren van rich snippets, zijn de sterren van Google Seller Rating helaas niet kosteloos. Dit komt doordat de sterren worden getoond in je Google Ads en/of Google Shopping. Om de kosten voor onze leden zo laag mogelijk te houden, gaan de kosten die wij in rekening brengen vrijwel geheel naar de partner. De kosten voor deze sterren bedragen per geactiveerde webwinkel per maand 19,95 euro. Je betaalt en activeert dus per webwinkel en niet per lidmaatschap.

Wat krijg je er precies voor terug:

• Gele sterren in je Google Ads via desktop zoekresultaten van Google.
  • Percentage positiviteit reviews in Google Shopping.

Ook gebruik maken van Google Seller Rating? Log in binnen ons dashboard > ga naar Promotie > klik op Google Seller Rating > bekijk of de betreffende webwinkel voldoet > Activeer.

Voorwaarden voor het kwalificeren

Niet elke webwinkel kwalificeert voor de sterren. Hier zijn enkele vereisten aan verbonden.

• De webwinkel heeft de afgelopen 12 maanden minstens 100 unieke reviews verzameld. Wanneer je binnen afgelopen 4 weken de 100 unieke reviews hebt verzameld, worden de sterren (nog) niet getoond in verband het indexeren van Google. De 100 minstens verzamelde reviews geven helaas nog geen garantie. Google heeft een eigen algoritme waarmee ze bijvoorbeeld dubbele reviews eruit halen. Om zeker te weten dat je sterren getoond worden moet je een stuk boven de 100 zitten.
  • Het gemiddelde van de beoordelingen is minstens 3,5 van de 5 sterren waard.
  • Je maakt geen gebruik van URL’s met subdomeinen.
  • Je hebt niet (opzettelijk of per ongeluk) de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagne.

Google Seller Rating WebwinkelKeur

Veelgestelde vragen over de Google Seller Rating

Hoe activeer ik Google Seller Rating?

Google seller rating kun je gemakkelijk binnen ons dashboard activeren. Log in binnen ons dashboard ga naar Promotie > Google Seller Rating > bekijk of je betreffende webwinkel voldoet aan de kwalificatie > Activeer. Er zijn wel vereisten om te kwalificeren voor de sterren van Google Seller Rating. Klik hier voor de vereisten.

Wij zijn zelf helaas geen Google seller rating partner. Door onze partnership met Verified Reviews kunnen wij deze sterren toch aan onze leden aanbieden. Hierdoor krijgt een lid een extra beoordelingspagina https://www.echte-beoordelingen.com/ wat onderdeel is van Verified Reviews. De kosten die we in rekening brengen gaan vrijwel volledig naar de partner.

Naar ondersteuning

Mijn sterren van Google Seller Rating zijn niet zichtbaar, hoe kan dat?

Google Seller Rating geïnstalleerd, maar niet zichtbaar?

Nu heb je Google Seller Rating geactiveerd en geïnstalleerd en kom je erachter dat de sterren niet zichtbaar zijn. Dit kan verschillende redenen hebben:

• De webwinkel heeft de afgelopen 12 maanden minder dan 100 unieke reviews verzameld. (Let wel op, het verzamelen van minstens 100 unieke reviews geen nog geen garantie op de sterren. Google heeft een eigen algoritme waarmee ze dubbele reviews eruit halen. Om zeker te weten dat je sterren getoond worden moet je een stuk boven de 100 zitten.)
  • De 100 unieke reviews zijn afkomstig uit verschillende landen. Je moet minstens 100 unieke reviews afkomstig uit één land hebben verzameld, gezien de Google Seller Rating sterren per landcode gaan.
  • De webwinkel heeft binnen de afgelopen 4 weken 100 reviews verzameld. Deze worden (nog) niet getoond vanwege het indexeren van Google.
  • Het gemiddelde van de beoordelingen is lager dan 3,5 van de 5 sterren.
  • Je maakt gebruik van URL’s met subdomeinen.
  • Je hebt opzettelijk (vrijwillig of per ongeluk) de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagnes
  • Google Seller Rating sterren zijn niet zichtbaar via mobiele zoekresultaten.
  • Google Seller Rating zijn geen product reviews van Google Shopping. Bij activatie laat Google Seller Rating wél het percentage positiviteit van je reviews bij Google Shopping zien.

Google Seller Rating sterren niet altijd zichtbaar?

Het kan zijn dat je de Google Seller Rating sterren de ene keer wél ziet verschijnen en de andere weer keer niet. Dat kan komen door deze redenen:

• Wanneer je meerdere keren (vaak achter elkaar) op dezelfde zoektermen zoekt, heeft dit invloed op de zoekresultaten van Google. Zowel van de organische als betaalde resultaten. Hierdoor kan het zijn dat Google de sterren (even) niet meer aan je laat zien.
  • Google bepaalt zélf de beste tijden om je Google Seller Rating sterren te laten zien. Het kan dus zijn dat je ze daardoor soms niet tegenkomt.
  • Google onthoudt waar je op zoekt of recentelijk op gezocht hebt (caching Google).  Aan de hand van de cache bepalen ze of de sterren voor je relevant zijn of niet.
Naar ondersteuning

Wat is Google Seller Rating?

Google Seller Rating zijn de getoonde sterren van je Google Ads voor de betaalde zoekresultaten binnen Google. Tevens geeft Google Seller Rating het percentage positiviteit van je reviews weer bij Google Shopping. De sterren van Google Seller Rating zijn dus niet hetzelfde als de sterren van de product reviews van Google Shopping. Zie afbeelding hieronder een voorbeeld van Google Ads:

voorbeeld Google Seller Rating

Naar ondersteuning

Wat is het verschil tussen Google Seller Rating en rich snippets?

Google Seller Rating is niet hetzelfde als de rich snippets in Google. Waar de rich snippets in Google de sterren binnen de organische zoekresultaten laat zien, laat Google Seller Rating de sterren binnen de betaalde zoekresultaten zien. Daardoor zijn er geen kosten verbonden aan de rich snippers, maar wél aan de Google Seller Rating.

voorbeeld Google Seller Rating

Voorbeeld Google Seller Rating

Voorbeeld rich snippets van Google

Wij bieden de rich snippets van Google ook aan. Voor meer informatie klik je hier.

Naar ondersteuning

Wat zijn de kosten van Google Seller Rating?

Dankzij onze partner Verified Reviews hebben we de mogelijkheid onze leden een Google Seller Rating optie aan te bieden. Deze is helaas niet kosteloos. Het activeren van deze sterren bedraagt 19,95 per maand per geactiveerde webwinkel. De facturering gaat per kwartaal en de optie is makkelijk aan- en uit te zetten binnen ons dashboard. De kosten die wij in rekening brengen gaan vrijwel geheel naar de partner

Naar ondersteuning

Wat zijn de vereisten om aan Google Seller Rating te kwalificeren?

Niet elke webwinkel kwalificeert voor de Google Seller Rating. De webwinkel moet namelijk aan enkele vereisten voldoend om de sterren te kunnen tonen. Wij hebben ze hieronder voor je opgesomd:

• De webwinkel heeft de afgelopen 12 maanden minstens 100 unieke reviews verzameld. Dit is helaas nog geen garantie dat de sterren echt getoond worden. Google heeft een eigen algoritme waarmee ze dubbele reviews eruit halen. Om zeker te weten dat je sterren getoond worden moet je een stuk boven de 100 zitten. Ook geldt: wanneer je binnen afgelopen 4 weken de 100 reviews hebt verzameld, kunnen de sterren (nog) niet getoond worden in verband het indexeren van Google.
  • Het gemiddelde van de beoordelingen is minstens 3,5 van de 5 sterren waard.
  • Je maakt geen gebruik van URL’s met subdomeinen.
  • Je hebt niet opzettelijk de sterren ‘overschaduwd’ binnen je Google Ads-campagnes