Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Informatie voor ontwikkelaars (API)

Het standaard keurmerk is eenvoudig te plaatsen op je webwinkel zonder modules of andere integraties. Voor de meest gebruikte webwinkel software hebben we daarnaast modules beschikbaar.

We vinden het belangrijk om jou als ontwikkelaar met de nodige technische kennis in huis meer vrijheid te geven. Zo bouw je middels onze API eenvoudig applicaties die met ons systeem communiceren of personaliseer je eenvoudig de uitstraling van onze promotiematerialen.

Algemeen

Om gebruik te maken van onze integraties moet je minimaal het webwinkel-id kennen. Voor de server-side integraties is ook een API sleutel nodig. Als lid vind je deze gegevens in je dashboard. De API documentatie is hier te vinden, onderstaand geven we een korte aanvullende uitleg bij de onderdelen.

JSON API

De belangrijkste API is onze JSON API. Hiermee is het o.a. mogelijk om reviewverzoeken te versturen aan je klanten.

Middels onze JSON API is het mogelijk om eigen software te laten communiceren met ons systeem. Deze informatie is bedoeld voor ontwikkelaars van webwinkel software waarvoor momenteel nog geen standaard modules beschikbaar zijn of ontwikkelaars welke hun eigen uitbreidingen willen bouwen middels WebwinkelKeur.

De JSON API-documentatie is hier beschikbaar.

Voor gebruik van de API is een WebwinkelKeur account met API-sleutel vereist. Als lid vind je deze gegevens in je dashboard. Als ontwikkelaar geen beschikking over een WebwinkelKeur account? Neem dan contact met ons op.

Javascript integratie documentatie

De javascript integratie is o.a. noodzakelijke voor het weergeven van de WebwinkelKeur sidebar, de tooltip en andere functionaliteit. De javascript integratie maakt het mogelijk om WebwinkelKeur grotendeels te integreren in de webwinkel waarbij de bezoeker toegang  heeft tot klantervaringen, klantervaringen kan plaatsen en de lidmaatschapsgegevens kan  inzien zonder dat deze de eigen webwinkel hoeft te verlaten.

Bekijk de javascript integratie documentatie

Meer weten over de javascript integratie van WebwinkelKeur?

Klantbeoordelingen Widget

Onze klantbeoordelingen widget geeft de mogelijkheid voor het weergeven van de laatste beoordelingen en/of de gemiddelde beoordeling op je webwinkel. Je genereert deze klantbeoordelingen widget via ons dashboard.

Documentatie bij de javascript code van de widget is hier te vinden.

Wil je de klantbeoordelingen widget zelf stylen middels CSS? Lees dan deze uitleg.

Zelf testen met de widget code? Dat kan via Fiddle.

RSS-Feed

Wanneer je gebruik wilt maken van de RSS feed, dan kun je gebruik maken van de volgende link:

De RSS URL is: https://www.webwinkelkeur.nl/leden/rss/webwinkel/

Hierbij kan “webwinkel” vervangen kan worden door het ID van de ​webwinkel​. Deze kun je vinden via het webwinkelkeur dashboard. Log hiervoor in op dashboard.webwinkelkeur.nl, waar je vervolgens kiest voor installatie. Hier vind je vervolgens de webwinkel ID. Plaats dit nummer op de plek waar je nu webwinkel ziet staan, bijvoorbeeld wanneer het nummer 1202017 is dan zou de link als volgt moeten zijn:

Informatie in het Engels

Werk je met een internationale ontwikkelaar? Dan is onze documentatie ook in het Engels beschikbaar.