Aanmelden
Contact
Contact opnemen
Duitse algemene voorwaarden webwinkel

Duitse algemene voorwaarden webwinkel

Bij ons PRO-pakket verstrekken we gratis Duitse algemene voorwaarden voor je webwinkel. Deze voorwaarden zijn opgesteld door een jurist met kennis van het Duitse recht en voldoen dus aan de Duitse wetgeving. Het is hiermee erg eenvoudig om ze te kopiëren en te plakken binnen je eigen Duitse webwinkel.

Natuurlijk is het vertalen van de webwinkel niet voldoende om internationaal te gaan ondernemen, alleen maar meer redenen om je hierin zo ver mogelijk op weg te helpen. De juridische documenten zoals ander andere de algemene voorwaarden, het privacy statement en de disclaimer bieden we daarom jou gratis aan in het Duits. Het enige wat je daarvoor nodig bent is een PRO-lidmaatschap op onze dienstverlening.

Complete Duitse ondersteuning

Deze algemene voorwaarden zijn onderdeel van het meertalig pakket welke ook ondersteuning biedt voor de Duitse taal, hierbij krijg je ook direct een aansluiting bij het Europees erkende EMOTA keurmerk.

Duitse wetgeving

Het betreden van de Duitse markt kent nog wel wat andere juridische haken en ogen. Zo is de regelgeving in Duitsland anders en op veel punten strenger dan de Nederlandse regelgeving. We raden je aan hiervoor advies in te winnen van een jurist. Zie ook de pagina met informatie over ons webwinkel keurmerk voor Duitsland.

Verstrekking Duitse juridische documenten

Al lid van WebwinkelKeur en heb je een PRO-pakket? Voor het verkrijgen van de Duitstalige juridische documenten is het een vereiste dat je over een goedgekeurde Nederlandstalige webwinkel beschikt in het WebwinkelKeur dashboard. Wanneer dit het geval is dan kun je middels het tabblad webwinkels -> betreffende webwinkel aangeven in welke van de diverse talen de webwinkel beschikbaar is. Wanneer je hier gekozen hebt voor het Duits dan kun je middels het tabblad installatie -> documenten de Duitstalige juridische documenten downloaden. De juridische documenten worden dynamisch gegenereerd, dit betekend dat bijvoorbeeld jouw bedrijfsinformatie al op de juiste plaatsen is ingevuld. Dit is wel zo praktisch!