Mijnwebwinkel: keurmerk & reviews

reviews verzamelen met mijnwebwinkel

Webshop keurmerk en reviewsysteem

Bij het starten van je eigen webwinkel komt veel kijken. Wat nu als we zeggen dat we jou daarin kunnen ondersteunen?
Bij WebwinkelKeur vinden wij dat een compleet keurmerk met reviewsysteem betaalbaar en toegankelijk moet zijn voor iedere ondernemer. Om die reden bieden wij al een lidmaatschap aan vanaf €10,- per maand.

Welk lidmaatschap jij ook kiest, je krijgt bij ons altijd goede juridische ondersteuning en een eigen ledenprofiel die jij kunt tonen aan je klanten. Verzamel reviews en verdien badges. Laat zien dat jij er bent!

Heb je gekozen om jouw webshop te maken met Mijnwebwinkel? Dan hebben we goed nieuws!

Voor Mijnwebwinkel hebben we een volledige integratie beschikbaar. Deze bestaat uit twee onderdelen.
Allereerst hebben we een koppeling met Mijnwebwinkel. Deze zorgt ervoor dat je de mogelijkheid hebt om jouw klanten na een bestelling automatisch een e-mail te sturen met de vraag een review achter te laten.

Daarnaast bieden we ook een volledige ondersteuning voor onze Javascript integratie en widget. Deze integratie werkt via Google Tag Manager welke als bèta te activeren is bij Mijnwebwinkel. Hiermee is het heel eenvoudig om de innovatieve WebwinkelKeur Javascript Integratie in jouw Mijnwebwinkel te integreren. Zo toon je reviews zonder dat de bezoeker je webshop hoeft te verlaten.
Wil je geen gebruik maken van Google Tag Manager. Dan kun je alsnog een statische widget afbeelding met de laatste beoordeling tonen op jouw webwinkel.

Installatie instructies voor Mijnwebwinkel:

Het installeren van WebwinkelKeur op Mijnwebwinkel is eenvoudig. Zie voor een stap-voor-stap uitleg de onderstaande pagina’s.

Installatie instructies Mijnwebwinkel keurmerk

Heb je een webshop via MijnWebwinkel.nl? Dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van het keurmerk. Sinds kort kun je ook gebruik maken van onze beta om de sidebar en widget te plaatsen. Het automatisch uitnodigen van klanten is ook gewoon mogelijk via onze MijnWebwinkel koppeling. Tevens kun je naast het logo ook een speciaal klantbeoordelingen widget plaatsen.

WebwinkelKeur keurmerk installeren Mijnwebwinkel

Stap 1: Sla het logo dat je op jouw webshop wil plaatsen lokaal op. Dit kan door op de pagina met keurmerkmateriaal op de voorbeeld weergave van het door jouw gekozen logo met de rechtermuisknop te klikken en te kiezen voor ‘Afbeelding opslaan als’ (of Save image as…). We hebben echter voor Mijnwebwinkel gebruikers ook een speciale banner beschikbaar met een breedte van 244 pixels zodat deze goed binnen jouw layout past. Deze is via deze link te downloaden.

banners dashboard webwinkelkeur
Klik met de rechtermuis op de afbeelding en kies voor de optie ‘afbeelding opslaan als’ of kopieer de code ernaast.

Stap 2: Login op je Mijnwebwinkel account.

Stap 3: Klik links op ‘Vormgeving’, klik vervolgens onder het kopje ‘Vormgeving instellingen’ op ‘Afbeeldingen’.

Stap 4: Klik in het daarop volgende scherm bovenaan op het tabblad ‘Indeling’.

Stap 5: Klik nu onder toevoegen op ‘Bladeren’ en kies het lokaal opgeslagen WebwinkelKeur logo uit stap 1. Klik hierna op ‘Opslaan’.

mijnwebwinkel-screen1
Het webwinkelkeur logo toevoegen aan mijnwebwinkel (afbeelding hierboven bevat nog oude uitingen van WebwinkelKeur)

Stap 6: Klik links op ‘Vormgeving’, klik vervolgens onder het kopje ‘De kleuren en vormgeving van je winkel’ op ‘Indeling’.

Stap 7: Klik onder het kopje ‘Beschikbare elementen’ op de ‘Afbeelding’ en sleep deze naar de plek waar je deze wilt laten verschijnen.

Stap 8: Er opent zich een Pop-up met de instellingen van de afbeelding. Kies daarbij bij de optie afbeelding voor de in eerdere stappen geüploade afbeelding. Type bij titel ‘WebwinkelKeur Keurmerk Lid’ en vink de link aan. Plak hierbij de URL van je persoonlijke pagina op WebwinkelKeur. Deze start met https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/ . We raden aan om als linkdoel ‘Nieuw venster’ in te stellen. Klik vervolgens op toepassen.

mijnwebwinkel-element
Het toevoegen van de WebwinkelKeur link aan de afbeelding

Stap 9: Klik op ‘Opslaan’ en het WebwinkelKeur logo verschijnt op jouw webshop!

Installatie instructies Mijnwebwinkel widget & sidebar

WebwinkelKeur widget & sidebar installeren Mijnwebwinkel

Tot voor kort was het binnen Mijnwebwinkel niet mogelijk om onze sidebar en widget te plaatsen. Daar komt met de ondersteuning van Google tag manager (GTM) binnen Mijnwebwinkel verandering in. Middels de volgende stappen kun je als Mijnwebwinkel klant ook gewoon gebruik maken van onze widget en sidebar.

Account aanmaken voor Google tag manager

Gebruik je Google Tag Manager al binnen MijnWebwinkel en is deze al geheel gekoppeld? Dan kun je verder gaan bij het kopje ‘Sidebar installeren via GTM’, ben je geheel nieuw, dan moet je eerst een (gratis) Google Tag Manager (GTM) account aanmaken. Doe dit door je via de website van GTM te registreren. Meld je bij voorkeur aan met het e-mailadres dat je ook voor andere Google producten gebruikt, waaronder Google Analytics.

Tijdens het doorlopen van de aanmelding wordt er gevraagd om een accountnaam te kiezen, hiervoor raden we aan de naam van je webshop te gebruiken. Tevens dien je een containernaam te kiezen, we raden daar de naam van je webshop voor aan gevolgd door Mijnwebwinkel. Bijvoorbeeld “Wehkamp Mijnwebwinkel”. Kies vervolgens dat de container wordt gebruikt op ‘Internet’ en kies dan voor ‘Maken’.

Account aanmaken bij GTM
Account aanmaken bij GTM

Google tag manager koppelen aan Mijnwebwinkel

Je hebt nu een GTM account met daarin de WebwinkelKeur code. Nu wordt het tijd om deze te koppelen aan je Mijnwebwinkel. Log hiervoor in op Mijnwebwinkel, klik vervolgens in het linker menu op ‘Google diensten‘ onder het kopje ‘Marketing’. Kies bovenaan op het tabblad ‘Google Tag Manager’. Is dat tabblad nog niet zichtbaar? Contacteer dan Mijnwebwinkel.

Klik op ‘Verbinden met Google’. Kies vervolgens voor ‘Toestaan’ om je Google Account te verbinden met Mijnwebwinkel.

Je account is nu verbonden. Zet nu het vinkje voor ‘Maak gebruik van Google tag manager’ op groen. Kies vervolgens de container die je bij het aanmaken van je GTM account hebt aangemaakt en klik vervolgens op ‘Opslaan’.

De sidebar is nu actief. Let op, vraagt jouw webshop toestemming voor ‘Cookies’? Dan is de sidebar pas actief nadat de bezoeker hiervoor toestemming heeft gegeven.

Jouw Mijnwebwinkel is nu gekoppeld met GTM
Jouw Mijnwebwinkel is nu gekoppeld met GTM

Sidebar installeren via GTM

Je hebt nu een GTM account met container gekoppeld in Mijnwebwinkel.  We gaan nu de javascript integratie met sidebar installeren. De exacte opties kunnen iets anders heten afhankelijk van de taal van je GTM account.

Om de javascript code van WebwinkelKeur toe te voegen maken we een nieuwe tag aan. Klik hiervoor in het menu links op ‘Tags’ (‘Nieuwe tag’) en klik vervolgens op de knop ‘New’ (‘een nieuwe tag toevoegen’) om een nieuwe tag aan te maken.

Bovenaan staat nu de tekst ‘Untitled Tag’ (‘naamloze tag’) klik hier op om deze te bewerken en verander de naam naar “WebwinkelKeur javascript” of een andere benaming waardoor jij weet dat het om de javascript code van WebwinkelKeur gaat.

Klik vervolgens op ‘Tag Configuration’, er opent zich nu een scherm, scroll naar onderen en onder het kopje ‘Custom’ voor ‘aangepaste HTML’ om je eigen code in te voeren.

Er verschijnt nu een venster om je HTML code in te voeren. Kopieer hierin de javascript code welke je vind in jouw dashboard onder ‘Promotie’ > ‘Sidebar’ .

De Javascript code ingesteld via GTM
De Javascript code ingesteld via GTM

Klik vervolgens onderaan op ‘Triggering’. Kies daarna in het venster wat verschijnt voor ‘All Pages’.

Stel Triggering in op "All pages" zodat de sidebar op alle pagina's van je webwinkel verschijnt
Stel Triggering in op “All pages” zodat de sidebar op alle pagina’s van je webwinkel verschijnt

Kies nu bovenaan voor ‘Save’ om de code op te slaan en daarna op ‘Verzenden’. Klik vervolgens bovenaan je scherm op ‘Publish’ (‘publiceren’) om je wijzigingen naar je webwinkel te publiceren. Er verschijnt dan een scherm waar je een naam voor de wijziging kunt opgeven, dit kun je leeg laten en op ‘Doorgaan’ klikken. Hierna is de sidebar actief op jouw webshop.

Deze gehele stap nakijken? Bekijk dan onze video op Youtube.

Widget plaatsen

De sidebar is nu actief. Nu willen we natuurlijk ook nog de WebwinkelKeur widget plaatsen. Dit kan eenvoudig door de tekst [WEBWINKELKEUR-WIDGET] (zonder -) op je website te plaatsen op de plek waar je wilt dat onze review widget verschijnt.

Willen we bijvoorbeeld de widget weergeven in één van de zijkanten, dan gaan we links naar ‘Vormgeving’ en kiezen we vervolgens voor ‘Indeling’.

Nu slepen we een blok van het type Tekst naar de plek waar we willen dat de widget verschijnt. Kies een titel voor je blok en zet vervolgens de tekst [WEBWINKELKEUR-WIDGET] (zonder -) bij de vrije tekst. Kies voor ‘toepassen’.

Middels een tekstblok in Mijnwebwinkel onze widget plaatsen
Middels een tekstblok in Mijnwebwinkel onze widget plaatsen

Klik nu onderaan op ‘Opslaan’ om je wijzigingen op te slaan. Als je nu jouw webshop herlaadt, dan zul je zien dat op de plek waar je de tekst hebt geplaatst de widget verschijnt.

Installatie instructies Mijnwebwinkel widget zonder Google Tag Manager [afgeraden]

WebwinkelKeur widget installeren Mijnwebwinkel zonder Google Tag Manager

We raden je als Mijnwebwinkel gebruiker sterk aan om de sidebar en onze widget te installeren via Google Tag Manager.

Wil je nog niet gebruik maken van GTM? Dan bieden we een alternatief, maar deze biedt wel beperkte mogelijkheden en is daarom sterk af te raden.

Widget plaatsen met een afbeelding (beperkte functionaliteit)

Voor het plaatsen van de review widget met enkel een afbeelding op je MijnWebwinkel webshop volg je de volgende stappen:

Stap 1: Zoek je ‘webwinkel ID’ en ledenpagina URL op. Deze vind je onderaan de keurmerk plaatsen pagina in jouw WebwinkelKeur dashboard.

Stap 2: Login op je Mijnwebwinkel webshop en ga naar ‘Vormgeving’. Kies vervolgens voor de optie ‘Indeling’.
(meer…)

Installatie module Mijnwebwinkel

Integratie Mijnwebwinkel module voor WebwinkelKeur

Stap 1: Log via de installatiepagina in het dashboard in op onze WebwinkelKeur-koppeling.  Kies Mijnwebwinkel als software en volg de link onder stap 1.

Stap 2: Selecteer de webwinkel waarvoor je de installatie wilt regelen.

Stap 3: Selecteer of je na iedere bestelling of alleen de eerste bestelling een uitnodiging wilt versturen.

Stap 4: Volg de instructies in de video om jouw webwinkel orderfeed in te stellen.

Stap 5: Kies het aantal dagen waarna de uitnodiging verzonden moet worden. Dit is het aantal dagen na het plaatsing van de bestelling. We raden aan deze periode altijd langer te nemen dan jouw levertijd. Is je levertijd 3 dagen, stel dan bijvoorbeeld de uitnodiging na 5 dagen in. Zo weet je zeker dat de klant de bestelling al in huis heeft.

Stap 6: Klik op ‘Opslaan’. De koppeling is nu actief.

Stap 7: Optioneel kun je ook de instructies voor plaatsing van de review widget binnen de MijnWebwinkel koppeling volgen. We raden echter aan om de widget te plaatsen middels Google Tag Manager.