Keurmerk en reviews voor jouw Shopify webshop

reviews verzamelen met shopify

Webshop keurmerk en reviewsysteem voor Shopify

Op zoek naar een keurmerk en reviewsysteem voor je Shopify webshop? Met de Shopify module integreer je het WebwinkelKeur keurmerk eenvoudig op jouw webshop. Maak gebruik van onze toffe widgets en sidebar, en laat hiermee zien dat jij te vertrouwen bent! Om je te ontzorgen hebben we hiervoor een WebwinkelKeur javascript integratie ontwikkeld.  Zo toon je reviews zonder dat de bezoeker je webshop hoeft te verlaten.

Naast keurmerk en reviews ook product reviews voor Shopify

Naast een keurmerk en reviews voor Shopify, hebben wij een product reviews plug-in ontwikkeld voor Shopify gebruikers. Hiermee kunnen jouw klanten hun bij jou gekochte producten beoordelen. Laat zien hoe bijzonder jouw assortiment is!
De beoordelingen komen te staan bij de producten op jouw website. Daarnaast kun je met product reviews voor Shopify ook sterren in Google Shopping ontvangen.

Installeer het keurmerk op jouw Shopify webshop

Stuur met het PLUS-pakket automatische review uitnodigingen naar je klanten. Bij elke afgeronde bestelling wordt automatisch een uitnodiging naar de klant verzonden. Hierin wordt hij uitgenodigd om zijn ervaring te delen. Met reviews vergroot je het vertrouwen en de conversie van jouw webshop.

Banners plaatsen in Shopify

Je online winkel meer vertrouwen geven? Plaats onze banners binnen jouw webwinkel om je aan te tonen dat je lid bij ons bent.

We bieden verschillende banners en logo’s in verschillende kleuren/formaten die je eenvoudig op je webwinkel kunt plaatsen. Zo’n afbeelding hoeft niet statisch te zijn, we bieden ook een interactieve tooltip. De tooltip is een box die verschijnt als je met je muis over ons logo gaat.  Dit maakt ons logo niet statisch, maar geeft ons de mogelijkheid om direct extra informatie te tonen wanneer een consument met zijn muis op het logo gaat staan.

In het dashboard kun je onder Installatie > Banners kun je een van de banners selecteren. Hieronder vind je een video waarin er twee manieren om een banner in Shopify te plaatsen wordt getoond.

Installatie module Shopify

Integratie Shopify module voor WebwinkelKeur

Volg onderstaande stappen om de WebwinkelKeur module bij Shopify te installeren.

Stap 1: Klik op deze link om naar onze app in de Shopify app store te gaan en klik op Installeren (Als je je al bij ons hebt geregistreerd is de app gratis).

Stap 2: Vul je persoonlijke webwinkel ID + API code in. Deze gegevens vind je onder “Installatie > Automatische reviews” na het inloggen op je WebwinkelKeur dashboard.

Stap 3: Vul de overige opties na eigen voorkeur in, vergeet geen vinkje te zetten bij ‘Sidebar weergeven’ als je de WebwinkelKeur sidebar wilt gebruiken.

Stap 4: Test jouw webshop goed na installatie en controleer of er geen conflicten zijn met andere (javascript)codes. Dit doe je door zelf een testorder te plaatsen en daarbij te controleren of er niets mis gaat. Controleer ook of bijvoorbeeld afbeeldingsliders nog zonder problemen werken.

Stap 5: Optioneel kun je ook de WebwinkelKeur widget plaatsen.

Product review Shopify: zo werkt het

Wij bieden product reviews voor Shopify aan als extra dienst. Stuur een uitnodiging naar je klanten om hun producten te beoordelen, en laat hiermee aan andere bezoekers zien hoe goed jouw assortiment is! De kosten van product reviews voor Shopify zijn 10 euro per maand bovenop de bestaande kosten.

De voordelen van product review voor Shopify:

• Klanten nemen betere aankoopbeslissingen, wat leidt tot minder retouren.
  • Verhoog de omzet met behulp van “social proof”.
  • Verdien sterren in de onbetaalde Google-resultaten voor jouw productpagina’s en exporteer product reviews naar Google Shopping.
  • Verzamel zowel site- als product reviews met één beoordelingsverzoek.

Het activeren is simpel en snel gedaan via je dashboard.

Navigeer naar ‘Reviews’ en ga door naar ‘Product reviews’.

Vervolgens klik je op Instellingen

Daar klik je op de knop om de dienst in te schakelen.

Wanneer je de functie hebt geactiveerd kun je de product reviews voor Shopify  in 3 stappen werkend krijgen.

Stap 1: Als je onze WebwinkelKeur App al hebt geïnstalleerd dien je deze opnieuw te installeren.
Dit heeft te maken met nieuwe toestemming die we behoeven om orderdata te vragen. Dit kun je door in te loggen in Shopify > Apps > WebwinkelKeur > Delete > Opnieuw installeren > Toegang verlenen

product review shopify

Stap 2: Wanneer de App succesvol opnieuw is geïnstalleerd kun je binnen de instellingen van die App de optie ‘product reviews’ aanvinken.

Stap 3: Vervolgens klik je op ‘Klik hier’ om toegang tot productdata te geven.

Stap 4: Klik rechtsboven op Update app

Na deze stappen ben je klaar om orderdata op te vragen en product reviews voor Shopify te ontvangen.

Hoe je de productreviews op je productpagina toont, lees je hier. Er wordt ook automatisch voor gezorgd dat de juiste Schema.org opmaak wordt gebruikt zodat je aanspraak maakt op de gele sterren in de organische zoekresultaten.

Je klanten ontvangen vanaf nu een uitnodiging om jouw webwinkel te beoordelen. Nadat jouw webwinkel is beoordeeld krijgen zij de mogelijkheid te zien om hun producten te kunnen beoordelen.

Om te controleren of alles goed is ingesteld en er uitnodigingen worden verstuurd met de mogelijkheid om een product review achter te laten kun je inloggen in je WWK Dashboard > Uitnodigingen.

De uitnodigingen die verzonden zijn met de mogelijkheid om een product review achter te laten kun je herkennen aan een icoontje van een grijze winkelwagen.

GTIN Codes toevoegen voor Google:

GTIN ofwel Global Trade Item Number zorgt ervoor dat producten makkelijk van elkaar kunnen worden onderscheiden. Door elk product een unieke GTIN code te geven wordt het voor zoekprogramma’s zoals Google makkelijk om de producten te vinden. Er zijn verschillende soorten GTIN codes:

• EAN | European Article Numbering | 8- of 13-cijferige barcode
  • JAN | Japanese Article Numbering | 8- of 13-cijferige barcode
  • UPC | Universal Product Code | 12-cijferige barcode
  • ISBN | International Standard Book Numbering | 13-cijferig nummer
  • IFT-14 | Interleaved Two of Five | 14-cijferig nummer

Deze codes kun je in Shopify toevoegen door in te loggen in je Shopify dashboard > Producten > Product selecteren > Inventory.

product review shopify

Wil je naast sterren in de onbetaalde organische zoekresultaten ook gele sterren in Google Shopping? Lees dan de FAQ over product reviews versturen naar Google Shopping.

Product reviews toevoegen aan je productpagina

Nu je de productreviews hebt verzameld wil je deze natuurlijk graag op de productpagina’s tonen. Door de onderstaande stappen te volgen kun je de productreviews op je productpagina’s plaatsen:

Stap 1: Klik in Shopify op ‘Mijn onlinewinkel’ > ‘Thema’s’ en vervolgens op ‘Aanpassen’.

Stap 2: Klik bovenin op ‘Homepage’ en kies ‘Producten’ > ‘Standaard product’.

Stap 3: Klik op het ‘+’ teken om een blok toe te voegen en selecteer ‘Ratings stars’ (alleen sterren) of ‘Product ratings’ (aantal sterren en tekst).

Aan de rechterkant van het scherm kun je de lay-out van het blok aanpassen.

Hieronder zie je een voorbeeld van het ‘Product Reviews’ blok

Hieronder zie je een voorbeeld van het ‘Ratings stars’ blok

Widget plaatsen in Shopify

Je online winkel meer vertrouwen geven? Dit is mogelijk door gebruik te maken van onze widget, waarmee de recentste beoordelingen worden getoond. Deze reviewwidget is een interactieve afbeelding waarin het gemiddelde cijfer en een aantal recente beoordelingen worden weergegeven. Hierdoor kunnen jouw klanten onmiddellijk zien dat anderen tevreden zijn met jouw webwinkel. De beoordelingen die je hebt verzameld via ons beoordelingssysteem worden op deze manier gepresenteerd.

In het dashboard kun je onder Installatie > Widgets kun je een van de widgets selecteren en eventueel de lay-out van de widget aanpassen naar jouw huisstijl.

widget plaatsen in shopify

Nadat je in het dashboard een widget hebt uitgekozen vind je onder de Iframe code. Kopieer deze code (Let op: de gekozen lay-out wordt niet opgeslagen in het dashboard)

Log vervolgens in op Shopify en klik op Onlinewinkel > Thema’s > Aanpassen

Voeg een ‘aangepaste liquid’ sectie toe:

widget plaatsen in shopify

Plak de Iframe code in de aangepaste liquid.

Je kunt de widget eventueel centreren door de center tag toe te voegen:

widgets toevoegen in shopify