Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Secure: De virusscan voor webwinkels

Veel webwinkeliers besteden onvoldoende aandacht aan de beveiliging van hun webwinkel. Dit ondanks de hoge risico’s op dataverlies en boetes. Sinds 1 januari 2016 is het zelfs verplicht om datalekken bij het CPB te melden en klanten op de hoogte te brengen bij het uitlekken van hun gegevens. Het CPB registreert deze vervolgens en kijkt of jij als bedrijf voldoende doet om de veiligheid van de gegevens te garanderen.

Voor veel kleine webwinkels is beveiliging echter complex en zijn experts onbetaalbaar. Vandaar dat wij voor onze leden een compleet pakket aanbieden om de veiligheid van je webwinkel te vergroten. Dit pakket bestaat uit:

1. Malware monitor; detectie van virussen op je webwinkel
  2. Vulnerability scanning; Detectie van kwetsbaarheden aan je website
  3. Uptime monitor; weten wanneer je webwinkel offline is
  4. Trustbadge; Laten zien dat jouw webwinkel veiligheid belangrijk vindt

Openingsaanbieding

De eerste snelle beslissers krijgen van ons een mooie openingskorting. Normaal kost dit pakket €9,95 per maand (af te rekenen per jaar), maar als openingsaanbieding betaal je slechts €7,50 per maand.  Deze kosten zijn per webwinkel/url.

Meer informatie of activeren?

De security scan activeren kan door in te loggen op https://dashboard.webwinkelkeur.nl met jouw persoonlijke login. Kies dan links in het menu voor Security scan en activeer hem direct.

1. Detectie van Malware

Veel mensen hebben een virusscan op hun computer, maar waarom dan niet op hun webwinkel? Dat terwijl de gevaren van een “virus” of beveilingsprobleem op je webwinkel vele malen groter is. Als eigenaar van de webwinkel ben je immers verantwoordelijk voor de schade die ontstaat bij bezoekers van jouw webwinkel. Met de Security Scan van WebwinkelKeur zorg je dat je op de hoogte bent van lekken en problemen. Dagelijks scannen we jouw webwinkel, zodat je webwinkel veilig is en veilig blijft. Detecteren we schadelijke software, dan ontvang je daarvan een bericht. Hiermee voorkom je schade en een daling in Google.

Daling in Google

Heeft jouw webwinkel een beveiligingsprobleem of malware, dan zal Google hier melding van maken in de zoekresultaten. Het resultaat is dat je vrijwel geen bezoekers meer naar je website krijgt, iets wat je zeker wilt voorkomen.

Melding van beveiligingsproblemen in Google

Melding van beveiligingsproblemen in Google

Jij bent verantwoordelijke voor schade!

Het is een misvatting dat de verantwoordelijkheid voor de veiligheid van webwinkel bezoekers primair bij jouw webhoster ligt. Deze verantwoordelijkheid ligt namelijk bij jou zelf als webwinkelier.

Om een praktijkvoorbeeld te geven. Stel jouw webwinkel wordt gehackt en de hacker vervangt de betaalstap door zijn eigen betaalmethode, alle betalingen gedaan door goedwillende klanten komen zo bij deze crimineel terecht en dienen door jou vergoed te worden. Tevens dien je melding te maken van het datalek bij de autoriteit persoonsgegevens, deze kan beslissen hiervoor een boete uit te delen als je te weinig maatregelen hebt genomen om de veiligheid van jouw webwinkel te garanderen. Dit alles leidt dus zowel tot reputatie schade als financiële schade. Belangrijk dus om jouw best te doen om dit te voorkomen.

2. Kwetsbaarheid van website / server

Beter is het natuurlijk om problemen vooraf te voorkomen. Veel hackers richten zich namelijk niet specifiek op jouw webwinkel, maar scannen het internet af naar beveiligingsproblemen waarvan ze gebruik kunnen maken. Zien ze beveiligingsproblemenen bij jouw webwinkel, dan maken ze daar gebruik van.

Belangrijk dus om deze criminelen voor te zijn. Onze software scant dagelijks jouw website op zoek naar beveiligingsrisico’s. Op deze manier detecteer je mogelijke lekken voordat deze problemen opleveren en kun je deze snel oplossen.

Altijd overzicht met het security dashboard

Altijd overzicht met het security dashboard

3. Uptime monitor

Soms heeft je webhoster problemen waardoor je webwinkel tijdelijk niet bereikbaar is, maar hoe vaak gebeurt dat eigenlijk? Met onze uptime monitor meten we wanneer je webwinkel offline is zodat je exacte statistieken hebt rondom bereikbaarheid van je webwinkel.

Inclusief Up-time monitor

Inclusief Up-time monitor

4. Trust badge

Als webwinkel wil je natuurlijk graag laten zien dat beveiliging en veiligheid voor jouw de nodige prioriteit heeft. Dat kan met onze “Trust badge”. Deze trust badge kan gezien worden als een keurmerk voor website beveiliging. Bezoekers kunnen klikken op de afbeelding om de echtheid te controleren en krijgen informatie waarop gecontroleerd wordt.

1 jaar WebwinkelKeur Security Scan voor slechts €90,-

Meer informatie of activeren?

Gerelateerd aan Secure: De virusscan voor webwinkels