Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Vergelijking webwinkel keurmerken

Het vergelijken van webwinkel keurmerken kan complex zijn. Het aanbod, de prijzen en de kwaliteit lijken erg van elkaar te verschillen. Wij helpen je graag op weg om een eerlijke vergelijking te maken.

Verantwoording gekozen keurmerken

We doen deze vergelijking op basis van de top drie grootste Nederlandse keurmerken. Andere kleinere keurmerken zijn niet in de vergelijking opgenomen, omdat deze vaak een verwaarloosbare bekendheid hebben en kwalitatief niet vergelijkbaar zijn. Gezien deze vergelijking zorgvuldig, maar natuurlijk niet geheel onpartijdig is samengesteld, stimuleren we je om eigen onderzoek te doen. Mocht je vragen of opmerkingen hebben over deze vergelijking, neem dan gerust contact met ons op.

De volgende keurmerken zijn opgenomen in de vergelijking, meer informatie rondom prijs vind je onderaan deze pagina.

WebwinkelKeur WebwinkelKeur € 107,40
(€8,95 p/m)
Webshop Keurmerk Webshop Keurmerk € 195
Thuiswinkel Waarborg Thuiswinkel € 615

Juridisch

Traditioneel zien keurmerken er op toe dat jouw webwinkel aan wettelijke eisen voldoet. Dat geeft zowel jou als jouw klanten zekerheid, zo voorkom je daarmee boetes. Hierbij bieden keurmerken dikwijls ook gratis juridische advies en gratis voorbeeld documenten waaronder algemene voorwaarden en privacy statements aan. Heel handig en goedkoper dan een jurist.

Groot voordeel van WebwinkelKeur ten opzichte van concurrenten is dat je bij ons vrij bent om eigen algemene voorwaarden te hanteren. Je zit dus niet vast aan standaard algemene voorwaarden die wij je op leggen.

Juridisch advies
Concept algemene voorwaarden
Concept privacy statement ✖︎
Hanteren eigen algemene voorwaarden ✖︎ ✖︎
Juridische controle

Geschilbemiddeling

Belangrijk bij een keurmerk is de mogelijkheid om geschillen voor te leggen voor bemiddeling en een bindende uitspraak. Kom je er samen met de klant niet uit, dan kan de klant het geschil voorleggen bij het keurmerk voor bemiddeling. Het keurmerk probeert zo middels hoor- en wederhoor tot een oplossing te komen. Werkt dat niet, dan kan een geschillencommissie een bindende uitspraak doen. Zowel de klant als de webwinkel moeten zich daar aan houden.

Concurrenten kiezen voor de stichting geschillencommissie (SGC), bij WebwinkelKeur kiezen we voor een modern alternatief. Wij vinden dat wanneer een aankoop online plaats vind, ook een geschil online afgehandeld zou moet kunnen worden. Bij DigiDispuut is dat mogelijk. Dus geen lange tijdrovende procedures waar je voor een hoorzitting af moet reizen, maar een betrouwbare digitale uitspraak.

Gratis bemiddeling
(behandelingskosten webwinkel)
0 € 200 0
Naam geschillencommissie DigiDispuut SGC Webshop SGC Thuiswinkel

Klantbeoordelingen

WebwinkelKeur was het eerste keurmerk in Nederland dat klantbeoordelingen combineerde met een keurmerk. Inmiddels hebben andere keurmerken dit voorbeeld gevolgd, een belangrijk verschil is echter dat de overige keurmerken geen compleet eigen klantbeoordelingen tool hebben. Door dit wel volledig zelf aan te bieden kunnen zowel de consument als de webwinkelier op één centrale plek de beoordelingen bekijken en beheren. Dit scheelt dat jij niet extra hoeft te betalen voor een contract met een derde partij.

We zijn dan ook heel trots op onze eigen software, die niet alleen uitblinkt in prijs, maar ook in mogelijkheden.

Standaard klantbeoordelingen ✖︎ ✖︎
On-site view ✖︎ ✖︎
In-mail beoordelingen ✖︎ ✖︎
GMail review snippets ✖︎ ✖︎

Integratie mogelijkheden

Een keurmerk is meer dan een logo. Het rendement van je keurmerk hangt af van de manier waarop je het keurmerk geïntegreerd hebt op je webwinkel. Vandaar dat WebwinkelKeur diverse integratiemogelijkheden biedt. Zo hebben we een aantal mooie integraties zodat bezoekers jouw webwinkel niet hoeven te verlaten om de echtheid van je keurmerk te controleren en een mogelijkheid om externe klantbeoordelingen te importeren.

Interactief logo  ✖︎  ✖︎
Javascript integratie ✖︎ ✖︎
Modules voor veelgebruikte software ✖︎ ✖︎
Klantbeoordelingen widget Via Kiyoh Via Kiyoh
Rich snippet sterren Niet standaard Niet standaard
Externe klantbeoordelingen importeren ✖︎ ✖︎

Voorlichting en events

Veel keurmerken doen aan voorlichting en geven jouw tips om jouw webwinkel te verbeteren. Dit kan zijn in de vorm van blogs, webinars of offline events.

Informatief blog ✖︎
Webinars ✖︎
Checklist om je webwinkel te verbeteren ✖︎ ✖︎
Offline events ✖︎ ✖︎

Kosten

De standaard kosten van keurmerken kunnen erg verschillen. We hebben daarom de standaard prijzen op een rij gezet. Belangrijk daarbij is op te merken dat bij WebwinkelKeur de contributie niet afhangt van je omzet. Een hogere omzet betekend immers per definitie niet een hogere winst.

Contributie € 107,40 € 195 Vanaf € 150
Totaal eerste jaar € 107,40 € 195 € 615

Kosten voorbeeld starter of klantbeoordelingen elders

Stel je bent net gestart en verwacht minder dan 15 bestellingen per maand of je wilt niet gebruik maken van de automatische klantbeoordelingen. Dan is het START pakket van WebwinkelKeur uitermate geschikt. De kosten komen dan als volgt uit. We vergelijken dit met 15 reviewverzoeken p/m versturen bij de andere partijen.

Contributie € 107,40 € 195 € 750
Uitnodigingen versturen Gratis € 94,80 € 150
Totaal eerste jaar € 107,40 € 289,80 € 1.365

Kosten voorbeeld MKB webwinkel

De kosten van lidmaatschap van een keurmerk kunnen erg verschillen. We hebben daarom een voorbeeld berekening gemaakt van een MKB (middenkader-bedrijf) webwinkel welke 3 jaar bestaat en 100 bestellingen per maand verwerkt met een orderbedrag van 100 euro per order. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van de mogelijkheid om automatisch klantbeoordelingen te verzamelen. De kosten komen dan als volgt uit.

Contributie € 155,40
(PLUS pakket)
€ 195 € 750
Reviewverzoeken versturen incl. 1.000 verzoeken p/m € 263,40 € 150
Totaal eerste jaar € 155,40 € 458,40 € 1.365

Meer informatie over WebwinkelKeur ?

We hebben zo goed mogelijk ons best gedaan om een vergelijking te maken tussen de 3 grootste keurmerken in Nederland. De peildatum van deze vergelijking is 12 januari 2018. We kunnen echter niet uitsluiten dat er fouten in dit onderzoek zijn geslopen of dat de vergelijking aan verandering onderhevig is.