Aanmelden
Keurmerk aanvragen
Contact
Contact opnemen

Voorbeeld algemene voorwaarden webshop

Gratis juridische documenten voor jouw webshop

voorbeeld algemene voorwaarden

In samenwerking met de Kamer van Koophandel stelt Stichting WebwinkelKeur Algemene Voorwaarden voor webwinkels ter beschikking. Deze voorwaarden voldoen aan de laatste wetgeving en kun je overnemen voor in jouw webwinkel. Vul hierbij wel je persoonlijke bedrijfsgegevens in op de daarvoor aangegeven plaatsen.

De voorbeeld algemene voorwaarden downloaden in DOC formaat

Om dit bestand te openen heb je een tekstverwerker nodig, bijvoorbeeld Microsoft Office Word of Open Office.

Naast het vermelden van het herroepingsrecht in de algemene voorwaarden heb je als webwinkelier ook de verplichting om buiten de algemene voorwaarden de klant te wijzen op dit recht. Dit kan op een aparte pagina die je bijvoorbeeld Herroeping of Retourneren noemt. We hebben hier handige voorbeeldteksten beschikbaar die je kunt kopiëren.

Moet ik lid zijn om de documenten te kunnen gebruiken?

In de algemene voorwaarden staan verwijzingen naar het WebwinkelKeur lidmaatschap. Doorloop je momenteel de aanmelding, dan kun je de algemene voorwaarden al gebruiken. Ben je geen WebwinkelKeur lid en ook niet van plan om lid te worden? Dan kun je de algemene voorwaarden als voorbeeld hanteren, maar zijn ze niet geschikt voor kant-en-klaar gebruik. Zo verwijzen we diverse malen naar onze geschilbemiddeling, door deze verwijzingen zijn de algemene voorwaarden niet geschikt voor niet-leden. Niet-leden kunnen de algemene voorwaarden dus enkel raadplegen als voorbeeld en dienen verwijzingen naar WebwinkelKeur uit de algemene voorwaarden te verwijderen.

Hoe zit het met producten zonder bedenktijd?

Verkoop je producten waar de wettelijke bedenktijd niet van toepassing is? Geen probleem! De algemene voorwaarden bevatten de wettelijke uitzonderingen zoals verkoop van maatwerk of houdbare producten. In dat geval kun je gewoon deze voorwaarden gebruiken, vermeld wel op een klantenservice pagina duidelijk dat het herroepingsrecht niet van toepassing is (voor bepaalde producten). Zie hier voorbeeldteksten om je bezoekers te informeren.

Hebben jullie ook Engelse en Duitse documenten?

Ook een internationaal actief? Gaaf. Dan hebben we ook voorbeeld voorwaarden in het Engels of Duitse voorbeeld voorwaarden. Bekijk ook ons meertalig pakket.

Algemene voorwaarden geplaatst en nu?

Controleer dan of je ook een privacy policy hebt. Geen privacy policy op dit moment? Genereer dan je eigen privacy policy die voldoet aan de nieuwe GDPR/AVG-wetgeving. Je webwinkel helemaal klaar voor aanmelding? Ga dan gelijk door naar aanmelden.