Gastbloggen

Gastbloggen op de blogpagina van WebwinkelKeur is een mooie manier om aandacht te krijgen voor jouw bedrijf. Duizenden webwinkeliers bekijken ons blog en in de loop van de jaren heeft WebwinkelKeur een uitstekende Google reputatie opgebouwd.

 

Hoe ziet een gastblog eruit?

gastbloggen auteursinformatie
Voorbeeld blogauteur WebwinkelKeur

Een gastblog wordt verspreidt via ons normale webblog. Daarbij wordt op diverse manieren aangegeven wie de auteur van de (gast)blog is. Zo komt je naam, foto, korte omschrijving en link naar je eigen website links bovenin te staan. Tevens is het toegestaan om in de gastblog een verwijzing te maken naar jouw website wanneer dat relevant is. Belangrijk vinden we daarbij wel transparantie, een gastblog is niet bedoeld als zelfpromotie, maar moet echt een informatieve insteek hebben.

 

Voorbeelden van gastblogs

Een voorbeeld bekijken van welke gastblogs we inmiddels gepubliceerd hebben? We hebben er een paar op een rij gezet:

 

Voordelen van gastbloggen via WebwinkelKeur

Hoewel de gastblogs informatief van aard moeten zijn, zorgt een gastblog toch voor de nodige bekendheid. Wij denken dan ook dat een informatieve gastblog ook commercieel gezien veel beter werkt dan een een promotionele blog. Laat zien dat je kennis van zaken hebt en profiteer van de volgende voordelen:

  • Bereik duizenden webwinkels.
  • Gratis linkbuilding.
  • Deel je kennis & zorg voor goodwill.

 

partners gastbloggen bij webwinkelkeurEisen aan gastblogs

Als partners is het mogelijk om een account te ontvangen om daarmee (concept)blogs aan te leveren. WebwinkelKeur bepaald uiteindelijk of deze blogs geschikt zijn voor publicatie. WebwinkelKeur behoudt altijd het recht om een gastblog wel of niet te publiceren.  Belangrijk is hierbij om de volgende richtlijnen aan te houden:

  • Insteek van de blog is informatief en is van voldoende niveau.
  • Het bericht is gericht op de (mkb-)webwinkelier.
  • Het onderwerp is niet vaak/recentelijk aan bod gekomen (webwinkelkeur.nl/blog).
  • Er wordt geen product of dienst in aangeboden.
  • De blog is uniek en nog niet eerder gepubliceerd.
  • Het bericht is informeel & vlot geschreven (je-vorm).
  • Alleen relevante backlinks (denk aan max rond de 3).
  • Minimaal rond de 400 en maximaal rond de 900 woorden.
  • Enkel gebruik van commercieel en rechtenvrije foto’s.
  • Het liefst geen actuele- of nieuwsberichten.
  • Meta-beschrijvingen aangeleverd.