CuraNovum

CuraNovum

Het verhaal van CuraNovum begint met het geloof dat mobiliteit van vitaal belang is voor het leven van mensen en dat alles in het werk moet worden gesteld om dit te bereiken. Daarom hebben we besloten om betere mobiliteitsoplossingen te bieden voor mensen die het gevoel hebben dat hun onafhankelijkheid in het gedrang komt, door bijvoorbeeld een medische aandoening of ouderdom.

Een team van zeer getalenteerde industrieel ontwerpers en ingenieurs uit verschillende disciplines kwamen samen in het kader van ervaren en creatief management. Drie jaar lang heeft dit team hun ervaring, inspanningen en vaardigheden gestoken in de ontwikkeling van het product: een scootmobiel die opvouwbaar is tot de grootte van handbagage en overal op lijkt, behalve op een standaard scootmobiel.

Om het verschil voor u te maken als gebruiker, kreeg het team te maken met twee zeer pijnlijke onderwerpen waarmee mensen met mobiliteitsproblemen worden geconfronteerd. De eerste is het gebrek aan transporteerbaarheid van de scooter tussen de ritten. Hoe neem je de scootmobiel mee in de auto, hoe past deze in een smalle lift, hoe kan deze enkele treden op gedragen worden en hoe krijgt u mensen in uw omgeving zover om u mee te nemen (denk hierbij ook aan taxi's, die de voorkeur hebben om mensen zonder beperking mee te nemen omdat ze niet het gedoe van omgaan met de scootmobiel willen). Het tweede probleem, is de emotionele belasting in combinatie met het gebruik van de bestaande producten. Perceptie van andere personen beïnvloedt diep uw gevoel van eigenwaarde. De gebruiker van een scootmobiel is een persoon die in staat is om korte afstanden te lopen. Deze personen zouden in cafés en zalen op eigen benen willen staan. Met een normale scootmobiel, is dit niet mogelijk, omdat de gemeenschappelijke scootmobielen automatisch de perceptie creëren van invaliditeit.

Het eerste product van CuraNovum, de ATTO, voldoet aan de fysieke en emotionele behoeften van de gebruikers. Naast de moderne, iconische en fris design geeft dit product u de vrijheid om overal te gaan en staan en om te kiezen wanneer te rijden.

De zekerheden van https://curanovum.nl

Lid van WebwinkelKeur sinds 2016