WebwinkelKeur

Verschillen tussen SSL certificaten

SSL voor jouw webwinkel is verplicht. Er zijn verschillende typen SSL certificaten met elk andere prijzen, maar wat is nu precies het verschil? Deze vraag komt geregeld voorbij in het forum voor webwinkels van de webwinkel community. We leggen in dit blog het verschil uit en geven ook een voorbeeld hoe dit er in je browser uit ziet.

SSL certificaat zonder groene balk (Safari)
SSL certificaat zonder groene balk (Safari)
SSL met groene balk (Safari)

De 3 varianten kennen geen technische grote verschillen. Voor toelating tot WebwinkelKeur maakt het type SSL certificaat dan ook niet uit. Echter kan een mooie groene balk het vertrouwen van bezoekers en daarmee de omzet wel verhogen, we raden zeker uitgebreide validatie aan.

Naast het kiezen van de validatie dien je ook rekening te houden met het aantal domeinnamen dat je wilt beveiligen, dit kan ook op verschillende manieren:

De keuze hiervoor is vooral een kwestie van hoeveel domeinen en subdomeinen je hebt en daarbij horende kosten.

Op basis van deze keuzes kun je het certificaat kiezen dat het beste past bij jouw webwinkel. Heb je een SAAS webwinkel zoals Lighspeed, CCVshop of Mijnwebwinkel dan is een SSL certificaat vaak niet extern te regelen en dien je contact op te nemen met de aanbieder van je webwinkel software. In een apart blog leg ik uit hoe de installatie van SSL op je webwinkel precies werkt.

Mobiele versie afsluiten