BROODNODIG
-DUURZAAM IS BROODNODIG, stijlvol en bewust
BROODNODIG biedt unieke en milieuvriendelijke vervangers van single use plastic, eigen te maken met jouw naam of logo. Daarnaast, niet van minder belang, zijn al onze producten gemaakt van kwalitatieve duurzame materialen en duurzaam geproduceerd.

- 100% gerecycled plastic
Onze broodzakken, boterhamzakken en shoppers zijn allen gemaakt van niet-giftige en voedselveilige 100% gerecyclede plastic drinkflessen (RPET), dus BPA-vrij. Het uiterst kwalitatieve RPET wordt gemaakt via een mechanisch proces, en niet via een chemisch proces. Daarnaast zijn onze thermosflessen volledig BPA- en aluminiumvrij en gemaakt van loodvrije en gifvrije verf.

Uiteraard wordt er ook veel aandacht besteedt aan het energieverbruik van ons productieproces. Zo is het productieproces duurzaam ingericht waardoor het maar liefst 70% minder energie verbruikt met het recyclen van plastic dan wanneer nieuw polyester geproduceerd zou moeten worden. Ook de Co2 uitstoot ligt bij ons productieproces aanzienlijk lager dan bij de productie van katoen en polyester.

- Personalisatie
Onze prachtige herbruikbare producten kun je ook nog eens personaliseren met eco-vriendelijke vegan folie! Wil jij een gepersonaliseerde boterhamzak met jouw naam zodat je deze niet meer kwijtraakt op je werk? Of ben je juist op zoek naar een broodzak voor jouw brood en personaliseer je deze met ‘’halfje volkoren’’? Ook zijn onze premium shoppers te personaliseren met bijvoorbeeld jouw voor en/of achternaam!

Ook voor bedrijven is het mogelijk om onze producten te bedrukken met bedrijfslogo. Dus wil jij duurzaamheid uitstralen en een echt uniek duurzaam relatiegeschenk bieden aan je relaties? Ga voor BROODNODIG!

- BROODNODIGE missie
BROODNODIG heeft de missie de wereld te verbeteren en bewustzijn te creëren, zodat niet alleen wij, maar een ieder deze missie deelt. BROODNODIG is gestart met een grote droom maar een klein budget. Op welke manier kan onze organisatie de grootste impact maken? Hierbij heeft BROODNODIG de nadruk gelegd op de kwaliteit en het design van haar ontwikkelde producten. Zoals velen zeggen ‘’goedkoop is duurkoop’’ gelooft BROODNODIG in ‘’kwaliteit is wat tot minder plastic leidt’’.

De volgende speerpunten zijn bepalend voor de bedrijfsvoering van BROODNODIG;
- BROODNODIG streeft naar een circulaire economie. Bijna al onze producten zijn gemaakt van hoogwaardig gerecycled plastic en gaan stuk voor stuk het gebruik van single-use plastic tegen.
- BROODNODIG streeft naar gemeenschappelijk bewustzijn omtrent het wereldwijde plasticprobleem. Dit doen wij met stijlvolle en unieke producten die iedereen aanspreken.
- Wij maken kwalitatieve en duurzame producten die goed zijn voor de wereld en waar iedereen blij van wordt: je collega’s, je zakenrelaties én alle dieren in de oceaan.

We voeren onze missie door in onze volledige bedrijfsvoering. Niet alleen zijn onze producten gemaakt van gerecycled plastic, dit geldt ook voor ons verpakkingsmateriaal. Het bedrukken van onze producten met een naam gebeurt met eco-vriendelijke vegan folie. Voor de personalisering van bedrijfslogo’s gebruiken wij eco-vriendelijke zeefdruk. Zo weet je zeker dat je onze producten met een gerust hart kunt kopen!
9,4

• Brood droogt gewoon uit
    Review voor BROODNODIG

Het product voldoet niet. Brood droogt gewoon uit. 2 sterren voor de vormgeving en het goede idee mbt het milieu

• Hester
    Review voor BROODNODIG

Mijn man gebruikte steeds plastic zakken voor zijn lunch. Omdat ik dat milieutechnisch niet meer van deze tijd vind, heb ik voor hem een lunchzak gekocht. Die is groot genoeg voor 6 boterhammen. Waar je bij een trommel steeds hetzelfde volume in je tas moet stoppen, ook als is hij leeg, neemt dit zakje steeds minder ruimte in. Ik zag daarna op de site dat er ook grote broodzakken waren. Die dus ook maar direct gekocht en heb er veel plezier van.

• Hoe beoordeel je BROODNODIG?

• JC Smit
    Review voor BROODNODIG

Leuke acties, heb gebruik gemaakt van de herbruikbare bijenwas wraps, 2 verschillende en waarvan een was uitverkocht.
    Ben direct op de hoogte gebracht en heb tevens een andere uitgezocht.
    Via de brievenbus ontvangen en naar volle tevredenheid in gebruik !!

• Jolanda
    Review voor BROODNODIG

Snelle levering ik had de bestelling zo in huis.

• Hester
    Review voor BROODNODIG

Ik had al eens 2 broodzakken besteld wat we enorm tevreden over zijn.
    Scheelt toch weer een hoop plastic!
    Nu twee boterham zakjes besteld.
    Hier zijn we echt blij mee, het brood blijft goed vers, handig om mee te nemen en ze zijn mooi!
    Ook nog een pakje wraps ontvangen om het eea in te wikkelen, ook super handig. De bestelling snel ontvangen!!
    Kortom, EEN EN AL LOF!!

• Dieneke
    Review voor BROODNODIG

Ik heb vier broodzakken besteld. Ze ziet er mooi uit en zijn erg handig in gebruik. Brood blijft prima vers in de vriezer. Wij zijn er heel blij mee!

• Geweldige broodzakken - lunchzakken
    Review voor BROODNODIG

Ik heb inmiddels ruim 10 broodzakken en wil echt niet anders meer.

Ik begon een half jaar geleden op advies van andere broodbakkers met twee zakken en was/ben erg tevreden.

Mijn vers gebakken broden kan ik direct invriezen en blijven lekker vers. Ik heb sinds dat ik de zakken van broodnodig gebruik geen last meer van uitgedroogd of beschimmeld brood. Ook de kinderen merken het verschil.

Ik ben niet alleen fan van de grote broodzakken, maar ook van de kleinere lunchzakken. In de grote zakken past moeiteloos een groot brood, of twee kleinere. En in de lunchzakken past mijn lunch prima. Daarnaast zijn deze zakken uitermate geschikt voor het invriezen/bewaren van bolletjes. De bijenwas wraps zijn fijn om het brood van de lunch bij elkaar te houden en te voorkomen dan het beleg gaat ‘wandelen’. Niet langer de hagelslag tussen de kaas boterham meer.

Kortom, het is even een investering, maar dat is het meer dan waard. En niet gehele onbelangrijk, ook beter voor het milieu☺️

En nee, ik heb geen aandelen, ik ben gewoon een erg tevreden klant😉

• Myrthe
    Review voor BROODNODIG

Teleurstellend. Mooi vormgegeven zakken en goed idee, maar helaas alles behalve 100% luchtdicht, wat er beloofd wordt. Je kunt de lucht er gewoon door de stof uitduwen, ook al is de bovenkant goed gesloten. Dat de lucht dus ook vanzelf naar binnen kan is ook te merken aan het brood. Het droogt snel uit, voornamelijk de korsten. Helaas een miskoop, veel kosten gemaakt voor iets wat niet doet wat wordt beloofd.

Antwoord van BROODNODIG

Beste Myrthe,

Het spijt me om te horen dat je een minder positieve ervaring hebt gehad, vooral omdat de meeste van onze klanten doorgaans heel tevreden zijn.

Ik wil graag benadrukken dat we een retourbeleid hebben waarbij je onze producten gedurende 30 dagen kunt uitproberen. Mocht je niet tevreden zijn, dan kun je ze kosteloos retourneren. Als je hulp nodig hebt bij het retourneren, staan we klaar om je te assisteren, zodat je geen extra kosten hoeft te maken. We zien dat je langere tijd geleden besteld hebt, mail even naar info@broodnodig.store en dan helpen we je direct verder!

Wat betreft de luchtdichtheid van onze zakken wil ik verduidelijken dat ze niet volledig hermetisch zijn. Ze laten echter slechts een zeer beperkte hoeveelheid zuurstof door, wat anders is dan bij normaal plastic. We beschrijven ze als '100% luchtdicht' vanwege deze minuscule luchtstroom die nauwelijks merkbaar is, maar wel aanzienlijk bijdraagt aan het behoud van een optimale vochtbalans. Dit draagt bij aan het langer vers houden van voedsel en vermindert de kans op schimmelvorming. Daarom zijn onze zakken ideaal voor het bewaren van brood, sandwiches en andere levensmiddelen.

Met Broodnodige groet,

Ruben

• Myra
    Review voor BROODNODIG

Mooie producten. Ze werken echt goed. Heb broodzakken en boterhamzakken besteld. Nu nog uittesten of het brood in de broodzak ook in vriezer goed werkt

• Catelijne
    Review voor BROODNODIG

Twee broodbakken besteld en netjes in de brievenbus ontvangen. In het begin was ik sceptisch maar een heel brood past er prima in. De zak is handig in gebruik en het zijn mooie kleuren. Je brood droogt niet uit en is nog heerlijk vers als je het uit de vriezer haalt, zelfs de sneetjes zijn makkelijker van elkaar af te halen. Voor mij geen losse plastic zakjes meer!

• Wilmaaike
    Review voor BROODNODIG

Wij bakken zelf ons brood en vriezen dit dan in. Deze broodzakken zijn hier perfect voor. Een stukje bakpapier tussen de portiegrootte en ik kan precies dat deel uit de zak pakken dat ik nodig heb. Ideaal!

• S. Stevelmans
    Review voor BROODNODIG

De brood zak heb ik besteld in 2 maten. In de grote past een heel zelfgebakken brood. Dit brood zonder conserveermiddelen blijft 2 dagen vers en wordt niet hard. Daarnaast ziet de zak er ook nog eens leuk uit.

• Hans van Oers
    Review voor BROODNODIG

Wat een mooie broodzakken. Heel mooie kleuren en super handig. Ik heb ze nu een aantal keren gebruikt. Mooi op te vouwen en er past precies een heel brood in. Ik gebruik hem ook voor kleinere broodjes. Kan perfect in de vriezer.

• Leonie
    Review voor BROODNODIG

Een paar maanden geleden broodzakken gekocht. Deze zijn handig in gebruik en houden het goed vers. Daarnaast bijenwas wraps gekocht, die bevallen super, nog een paar erbij besteld. Scheelt veel wegwerpproducten.
    Goede en vlotte levering. Bij eerste bestelling was er iets niet op voorraad, hierover werd goed gecommuniceerd en overlegd ivm verzending.

• Sandra
    Review voor BROODNODIG

Mooie zakken , groot genoeg voor een zelfgebakken brood. Ook goed om mee te nemen naar de bakker

• José
    Review voor BROODNODIG

Goede producten, fijn in gebruik en minder afval. Vlotte verzending.

• geen
    Review voor BROODNODIG

Op 12 januari 2024 een bestelling gedaan, voor 18.00. Wel bestelbevestiging ontvangen. bestelling is niet gelijk verpakt en verzonden. Maandag de 15e mail gestuurd en geprobeerd te bellen, maar totaal geen reactie en telefoon niet opgenomen. Raar
    Bij een eerdere bestelling is alles perfect verlopen. deze bestelling heeft “haast“, als het te lang duurt hoeft het niet meer. Als ik geen contact krijg kan ik er ook niets meer aan veranderen.

• Zeer goed
    Review voor BROODNODIG

Super kwaliteit, duurzaam. Brood blijft lang vers, zelfs glutenvrij brood wat vaak wat snel droog is. Mooi produkt!!

• D-J Moedt
    Review voor BROODNODIG

Fijne broodzakken. Snel in huis en lekker duurzaam.

• G Teune
    Review voor BROODNODIG

Ik heb 4 broodzakken besteld, ook om kado te geven. Geen plastic meer. Handig in gebruik,even wennen wel met het dichten.
    Het brood blijft verser.
    Tip ; om een transparant venster erin te maken? Kan je de zakken mee nemen naar supermarkt..kan het brood aldaar (voor de kassa herkenbaar) in een broodzak.
    B8110