Postbus 688, 5400 AR Uden

Gem. beoordeling

8,8 10

2016

Carla zei op 5

Ik heb een Benson Premium Watchwinder C2-C gekocht. Uitstekend apparaat. Goede service en erg mooie kwaliteit. Een echte aanrader.

Alfons Sliedrecht zei op 5

Heb recent een Benson Black Series watchwinder gekocht, wat een fantastisch apparaat! Hoewel de naam anders doet vermoeden, is het een witte geworden. Hij is nog stiller dan mijn SwissKubiK, heeft zelfs een usb-poort voor mijn fitnesswatch en is helemaal naar wens in te stellen. Ook de softclose van de klep boven is een prachtig detail, want de klep is massief en zwaar. Dit had je anders zo maar een gekneusde vinger kunnen kosten.

Verzending ging snel met DPD, goed verpakt ook.

Al met al zeker een aanrader!

Albert Jan Schaafsma zei op

Erg tevreden met Bensontrade. Horloge dutch diver van van Speyk keurig op tijd geleverd. Verder watchwinders modern nieuw model gekocht. Prima op de hoogte gehouden van de levertijd. Alles draait nu naar volle tevredenheid. Aanrader!!

Antoni zei op 5

prima service, snelle levering

Langeveld zei op 1

Ik heb in maart een Perigaum horloge voor mijn man zijn verjaardag gekocht. Vanaf het begin liep het horloge steeds achter omdat hij regelmatig stil stond. Door drukte onzerzijde waren wij zo dom het horloge niet meteen te reclameren. We hadden immers een jaar extra garantie afgesloten dus zagen niet zo het probleem in tijd. Na de zomervakantie waren we het zat en stuurden het horloge op naar Bensontrade. Nog geen bevestiging dat ze het hadden ontvangen. Toch bizar.... nu was ik EN mijn geld kwijt EN had geen horloge meer. Verschillende keren gemaild (want telefonisch zijn ze alleen maar onder 06-nr bereikbaar) en steeds kreeg ik te horen ''ik verwacht dan en dan antwoord van Perigaum en laat u wat weten''. Na 8 a 10 weken toch maar weer gebeld en kreeg ik te horen ''het uurwerk functioneert niet meer want het horloge zou gestoten of gevallen zijn'', valt niet onder garantie, dus konden reparatiekosten betalen''. WAT EEN ONZIN, dat horloge is nog nooit gevallen of gestoten. Maar als ik alle reactie over Perigaum lees, komt dit veel vaker voor. Echter als leverancier van Perigaum, tegen beduidend lagere prijzen dan de meeste webwinkels, is dit wel heel handig om je ervan af te maken.

Nooit meer eenmanszaakje Bensontrade.nl

Reactie van BensonTrade:
Wij hebben mevr. Langeveld in maart 2015 een Perigaum horloge verkocht. Eind oktober hebben wij het horloge retour ontvangen. In de tussentijd heeft mevr. Langeveld ons niet geïnformeerd over enig defect. Wij hebben het horloge ontvangen met diverse krassen (niet zijnde kleine gebruikerssporen door normaal gebruik) op de horlogekast alsmede een versleten lederen band (beide hebben wij gefotografeerd), hetgeen niet aansluit bij de stelling van mevr. Langeveld dat er zorgvuldig is omgegaan met het horloge. Tevens is het opmerkelijk dat het horloge dusdanig intensief is gedragen (zie: versleten band, diverse krassen e.d.) terwijl mevr. Langeveld stelt dat het horloge vanaf het begin achterliep en stilstond. Een automatisch horloge is niet draagbaar onder deze condities, waarom toch dragen en pas bijna 8 maanden reclameren?

Na ontvangst van het horloge hebben wij het bekeken, gefotografeerd en vervolgens naar Perigaum verzonden waar twee horlogemakers (na de eerste conclusie van Perigaum hebben wij om een tweede check gevraagd) het onderzocht hebben. Beide komen tot de conclusie dat het defect te wijten is aan onzorgvuldig gebruik, dit wordt bevestigd door de staat van het horloge. Op basis hiervan hebben wij mevr. Langeveld een kostencalculatie (75,00 euro incl. BTW) voorgelegd (horloge kost nieuw 219,00 euro), die zij heeft geweigerd.

Onze garantiebepalingen, die universeel toegepast worden door vele horlogemerken, zijn geaccepteerd door mevr. Langeveld bij het aangaan van de overeenkomst. Fabrieksdefecten worden gedekt door garantie. Onzorgvuldig gebruik echter niet. Het onzorgvuldig gebruik zorgt ervoor dat er geen garantie is toegepast. Tevens merken wij op dat elk contact (uitsluitend per email in tegenstelling tot wat mevr. Langeveld aangeeft) snel en met concrete informatie is gereageerd.

M. Erkelens zei op 5

Voor het eerst iets besteld. Keurige levering en heel goed en netjes verpakt. Nette service.

Alexander zei op 5

Ik heb een Zeppelin horloge besteld. Erg mooi product en goede en snelle service. Ik ben zeer tevreden.
Alexander uit Den Haag

Maarten Lambregts zei op 5

In juni las ik op wristwatchreview (http://www.wristwatchreview.com/2015/07/31/introducing-the-van-speyk-dutch-diver/) een hele goede recensie over de nieuwe Van Speyk Dutch Diver. Vooral de bruine vond ik direct heel intrigerend. Nu ze beschikbaar zijn, heb ik deze direct besteld.

Vanochtend kwam hij binnen. Goed verpakt, mooie doos en certificaat erbij. Ik had Leon vooraf al mijn polsmaat doorgegeven, dus hij was (op goed geluk) op maat gemaakt. 2 schakels eruit, precies goed! Uiteraard zaten de schakels in het doosje.

Hij is nog mooier dan op de foto! De kleur is prachtig en verandert mooi mee in het licht. In het zonlicht straalt hij je tegemoet. Ik duik trouwens niet, maar heb het volste vertrouwen dat hij waterdicht is. De kast is mooi afgewerkt, de band voelt zeer solide aan, de sluiting klikt met een ferme klak dicht. De kroon is stevig en goed te bedienen. 100% tevreden en nog mooier dan verwacht!

Jada Mersic zei op 5

Ik heb bij Bensontrade een Fortis horloge gekocht. Dit doe ik altijd bij een officieel dealer van een merk want dan heb je zekerheid en is het goed geregeld als er iets mis is met het horloge. Deze webshop heeft me goed geholpen met antwoorden op een paar vragen. Het horloge kreeg ik na een dag of 4 wat gewoon snel is. Het horloge zat in een mooi doosje en was goed ingepakt. Bensontrade werkt professioneel en is ook officieel dealer van vrij veel merken, en dat trok mij over de streep.

Leo zei op 3

Beste Leon,
Naar aanleiding van positieve reacties van Amerikanen en videos op youtube over Benson Watchwinders heb ik een exemplaar voor het opwinden van 2 horloges gekocht. Wat mij als eerste opviel was de manual in krakkemikkig Engels. Waarom geen handleiding in het Nederlands voor een Nederlands merkartikel meegestuurd?
Op de laatste pagina van de manual is sprake van "Door Sensor" en "Led Light". Het geleverde apparaat heeft deze nuttige extra's niet. Alhoewel ik uit de woorden "Some watch winder with this function" en "Some watch winder with LED light." moet begrijpen dat niet elk model deze features heeft, lijkt me een handleiding waarin deze functies worden genoemd, niet handig.
Het bewegen van de horloges stopt niet als de kap wordt opgetild. De zin "To stop the winder rotating, lift the lens cover" klopt dus niet.
Tot zover mijn verbeterpunten.
Leo

Beste Leo,

Bedankt voor uw waardevolle verbeterpunten. Hiermee kunnen wij aan de slag. De handleiding dekt inderdaad meerdere modellen. De exacte specificaties staan uiteraard aangegeven op onze website bij het specifieke product (Benson Watchwinder C2-B) dat u heeft aangekocht. Echter zijn we het met u eens dat de handleiding verbeterd kan worden. Mocht u vragen hebben over de watchwinder helpen we u graag verder. Veel plezier met uw aankoop.

Leon
www.bensontrade.nl

Johannes zei op 1

Ik heb tot 2 keer toe een horloge gekocht bij Bensontrade. De levering enz. is allemaal prima verlopen. Echter het eerste horloge (een Perigaum automaat) stond op enig moment af en toe stil. Je zou zeggen dat een garantieregeling dan uitkomst biedt. Helaas. Het horloge kwam met een barst in het glas aan (terwijl ik het onbeschadigd had verstuurd) en Bensontrade gaf aan dat het horloge perfect liep. Helaas was dit niet zo heb ik kunnen constateren na het horloge terug ontvangen te hebben. Heb het horloge (mijn trouwhorloge) niet meer kunnen dragen. Toch, ondanks deze voorgeschiedenis een tweede horloge (een Zeitflügel) aangeschaft via Bensontrade. Op enig moment lieten elementen van de wijzerplaat los en brak daardoor de secondewijzer af. Ik zou het horloge hebben laten vallen cq aan van alles blootgesteld hebben waar het niet tegen zou kunnen. Niets is minder waar. De eerste keer is het horloge bij wijze van coulance onder 'garantie' gerepareerd, terwijl ik van mening ben dat dit echt een productiefout was. Wat schetste echter mijn verbazing, na een paar maanden wederom dezelfde problemen. Bensontrade gaf aan dat dit niet onder de garantie viel en de reparatiekosten bedragen meer dan 50% van de aankoopwaarde ...... U kunt zich voorstellen, nooit meer een horloge van Bensontrade.

Reactie van BensonTrade:
De klant heeft in 2008 een Perigaum horloge bij ons aangekocht. De klant heeft het retour gezonden voor reparatie. Toen wij het pakket ontvingen had het horloge een beschadigd/gebroken glas, hetgeen wij direct aan de klant hebben gemeld (email d.d. 06-03-2009). Helaas had de klant het horloge in een standaard enveloppe verzonden, zonder enige vorm van bescherming, waarbij er een groot risico is op beschadiging (email d.d. 09-03-2009), hetgeen geresulteerd heeft in een beschadigd/gebroken glas.

Begin 2013 kocht de klant een Zeitflügel horloge. In 2014 is dit horloge geretourneerd naar ons wegens een defect. Het horloge is door ons en door Zeitflügel onderzocht waarbij is vastgesteld dat het defect door een stoot/val of klap is veroorzaakt (één wijzer en stukje index was afgebroken). Hiervoor wordt normaliter geen garantie verleend (tenzij fabrieksdefect - binnen een redelijke tijd ontstaan; niet zijnde na 1.5 jaar). Om de klant toch tot dienst te zijn hebben wij de volledige reparatie gratis verzorgd.

In 2015 heeft de klant ditzelfde horloge wederom naar ons geretourneerd met een defect. De secondewijzer was losgeraakt en wederom was er een (ander) stukje index losgeraakt. Wij hebben dit voorgelegd aan Zeitflügel dat garantie na uitgebreid onderzoek heeft afgewezen. Wij hebben toen een kostencalculatie aan de klant voorgelegd, die door de klant is geweigerd.

Garantie wordt geboden conform onze algemene voorwaarden, echter was hiervan geen enkele sprake. Onzorgvuldig handelen door de klant (driemaal) wordt niet gedekt door garantie. Wij zijn van mening zorgvuldig en klantgericht te hebben gehandeld, door uitgebreid onderzoek te doen naar de aard van de defecten alsmede éénmaal volledige coulance te hebben geboden (gratis reparatie).

Marieke zei op 5

Inmiddels mijn tweede aankoop (nu eindelijk eentje voor mijzelf in plaats van geschenkmatig), en ik word fantastisch geholpen. De adviezen en beantwoording zijn erg persoonlijk, en behulpzaam. Het pakketje zal een dezer dagen binnenkomen, maar ik heb volledig vertrouwen in een goed product. Hopelijk zal het niet het laatste product van aanschaf zijn aan dit adres!

Ron Kersic zei op 5

Zeer snelle bezorging, prima communicatie en de kwaliteit van de spullen staat buiten kijf. Zonder meer goed!

Patrick zei op 5

Keurige levering, netjes strak verpakt.

Schut zei op 5

Zeer tevreden!

JP zei op 5

Ik heb nu 2x een Damasko horloge besteld via bensontrade.
Beide horloges binnen een week geleverd. Op de dag dat het horloge verzonden werd kreeg ik een mail.
Website is duidelijk.

Peter zei op 5

Ik heb nu twee keer een horloge gekocht bij BensonTrade. De eerste in 2013 en de tweede een week geleden. Ook deze keer is het weer gegaan zoals je hoopt (en ook verwacht). Dit is niet altijd het geval als je online koopt dus beoordeel ik BensonTrade graag met een positieve recensie. Ik hoop nog jaren plezier te hebben van mijn horloges.

G.CAUWENBERGH zei op 5

Zeer snelle en correcte levering en het toestel werkt perfect

Ludo zei op 5

Zeer snelle levering; zondag besteld, dindsdag in huis. Wel spijtig dat ik zelf naar het track and trace nummer moest vragen, wat ik ook prompt kreeg. Dit zou automatisch moeten gemaild worden.
Ben tevreden met de geleverde Zeppelin horloge. Qua kwaliteit kan ik uiteraard nog niet oordelen.

Suniel Jagai zei op 5

Ik was opzoek naar een watchwinder voor mijn Breitling .Leon op de Weegh adviseerde mij
de Benson Smart-Tech Watchwinder 1.12.B. Die heb ik ook gekocht. Een hele mooie en luxe watchwinder. Top service. Leon bedankt. Gr.Suniel