De Zompe 49
5353RT Serooskerke

9,1

Mark Sturkenboom beoordeelde op 2018-12-20

Prima gebracht en netjes van te voor gebelt.

Rick Keijzer beoordeelde op 2018-12-03

Goede service binnen 1 dag geleverd

Guido Pieters beoordeelde op 2018-11-09

Zeer duidelijke en vlot toegankelijke website,met vlotte afhandeling.

Frans Goris beoordeelde op 2018-10-22

prima geregeld

jurrien de vos beoordeelde op 2018-10-04

Precies zo als ik verwachte,
Netjes geholpen,
Netjes afgeleverd,

Tot de volgende keer

Hendrik Hulshof beoordeelde op 2018-09-23

Bestelling vlot afgehandeld en geleverd.
Product ziet er goed uit.

G Treurniet beoordeelde op 2018-07-21

Service is super. Denken met je mee. Geen moeite te veel.
Ook na aankoop en plaatsing blijft de service uitstekend.

niek versluis beoordeelde op 2018-06-26

vanaf offerte tot in inbedrijfstelling een fijn contact.
behulpzaam en een extra stukje slang en koppeling geen enkel probleem.
TOP service,en kwaliteitsmateriaal.
ik heb de installatie zelfstandig opgebouwd, de glycol pomp lenen om af te vullen is ook geen probleem.

ik zal Zonneboiler-zelfbouw zeker aanbevelen.

groet Niek Versluis

Wim Schoo beoordeelde op 2018-06-15

In mei 2017 heb ik een zonneboiler met 96 heatpipes en 1000L buffervat gekocht bij zonneboiler-zelfbouw. Na een jaar van gebruik kan ik gefundeerd zeggen dat het een zeer goede aankoop is geweest. Daarnaast is de service van Zonneboiler-Zelfbouw boven verwachting, zelfs na een jaar van in gebruik name word ik goed geholpen.

Het is geen standaard systeem geworden omdat ik zelf een aantal voorkeuren had qua opstelling en buismateriaal (CV buis i.p.v. RVS ribbelslang, boiler en heatpipes in de garage met geïsoleerde CV buizen naar de woning). Door de goede samenwerking met zonneboiler-zelfbouw is het project erg goed geslaagd! De controller warmt eerst automatisch het buffervat op tot 90 graden waarna de SLT regelaar het circuit overschakelt naar mijn buitenzwembad. In de afgelopen weken was er veel zon zodat het zwembadtemperatuur 26,5 graad bereikte. Dat is toch 30 kuub water zonder afdekking :)

Helaas is de afgelopen week de pomp er mee opgehouden (zelfs een WILO pomp kan stuk gaan) maar werd volledig kosteloos alsnog vervangen. Echt top!!

Het is een bijzonder gevoel wanneer iemand aan het douchen is terwijl de gasmeter niet begint te draaien. Ik heb zelf de Technique-Energy SLT (met LAN aansluiting) controller. Leuk om vanaf je PC te zien wat de temperaturen zijn en met welk percentage de pomp draait.

Ik lees in andere recensies dat de documentatie beter kan en dat niet iedereen het kan installeren. Het is inderdaad geen IKEA bouwpakket wat iedere onnozelaar zou moeten kunnen monteren. Je moet wel een beetje verstand hebben van de basisbeginselen van een CV installatie. Voorbeeld: Ik heb een 1000 liter buffervat. Dat houdt in dat de vloer 1200kg moet kunnen dragen. Dat staat nergens maar je moet er wel van te voren over nagedacht hebben. Maar ook daar helpen de medewerkers je goed.

De documentatie van de SLT controller is uitgebreid (zowel de installatie als vullen van het systeem), de gebruikershandleiding is erg uitgebreid (en in Nederlands) maar je moet het wel erg goed lezen. Er kan heel veel met de controller en dat moet je wel in (kunnen) stellen = snappen dus. Wanneer je echter de werking het apparaat begrijpt, zie je de oneindige mogelijkheden qua instellingen en optimalisatie.

Ik ben zeer tevreden over zowel de installatie, de aanvraag (en uitbetaling) van de subsidie en over de samenwerking met, en service van Zonneboiler-Zelfbouw!!

Eigenlijk jammer dat je geen foto's hier kunt plaatsen. Dan zie je het zelfgebouwde systeem in de praktijk.

Reactie van Zonneboiler-Zelfbouw:
Hartelijk dank voor deze mooie recensie!

Johan Deprez beoordeelde op 2018-05-12

Bestelling geplaatst en betaald op 2 mei , op dit moment,12 mei, is de bestelling nog niet aangekomen.

Michel van der lande beoordeelde op 2018-05-04

De vriendelijke monteurs hebben netjes gewerkt. Keurig verzorgde installatie met vakkundig weggewerkte kabels en leidingen. Bovendien duidelijk uitgelegd hoe het systeem werkt! Wel jammer dat ze het verpakkingsmateriaal niet hebben meegenomen.

Jan Vonk noordegraaf beoordeelde op 2018-02-05

Snelle bezorging

JG Groot beoordeelde op 2017-12-29

uitgebreid deskundig advies

Rob beoordeelde op 2017-09-12

Misschien val ik niet in de categorie 'handige klusser' maar voor een gemiddelde burger is het installeren niet te doen. Gebrekkige documentatie, de telefonische hulp beperkte zich tot het verwijzen naar een installateur uit het netwerk van dit bedrijf, al rijkt dat netwerk niet tot mijn regio.
Inmiddels werkt de installatie, al moest ik 8 uren installatie betalen en nog wat materiaal dat niet bij het set geleverd is.
De terugverdientijd is verdubbeld.

NB, na uitleg van Bart van Oers over de haperende aftersales ben ik iets milder in mijn oordeel. In mijn regio bleek een tijdelijk probleem met de servicepartner.

Beste Rob,

Dank voor het achterlaten van uw beoordeling. Uiteraard is dit niet de ervaring die wij onze klanten willen geven. Graag komen wij met u in contact. Zou u een e-mail willen sturen naar info@zonneboiler-zelfbouw.nl?

Bij voorbaat dank,

Bart van Oers, Zonneboiler Zelfbouw

Peter van lieshout beoordeelde op 2017-08-23

Zeer goede service en zelfs op zondag bereikbaar.
Het expansievat was defect vanuit de fabriek (dit was overmacht)maar zaterdag tegen de avond gebeld en met een spoedlevering hebben ze gezorgd dat het alsnog maandag in huis was.
Zeker de complimenten waard.

Reactie van Zonneboiler-Zelfbouw:
Fijn te horen dat alles naar wens is verlopen!

Jet van Scheindelen beoordeelde op 2017-05-09

Goed materiaal en uitstekende service. Hoe vaak we ook belden, we werden altijd vakkundig en prettig geholpen. Omdat we al een buffervat met houtgestookte cv hebben, was de oplossing/aansluiting niet standaard. De hele montage van de zonneboiler en buffervat uiteindelijk zelf uitgevoerd, waarbij we zelfs op zondag mochten bellen als er problemen waren.

Leon van den Berge beoordeelde op 2017-04-21

Mooi systeem en goede uitleg van de verkopers waardoor het systeem zelf gemakkelijk te installeren is. Prima prijs kwaliteit verhouding. Zonneboiler draait nu een week en doet zijn werk prima. Buffer vat blijft zeer lang op temperatuur nadat de zon onder gegaan is.

Willem van der Schoor beoordeelde op 2017-02-27

Heb vandaag m'n zonneboiler set opgehaald.
Wat een service.
Heb uitvoerig professionele uitleg gekregen.
Moet het uiteraard nog gaan doen, maar zie er niet tegenop.
Alle items stonden klaar om vervoerd te worden
Ik beveel Zonneboiler-zelfbouw dan ook hooglijk aan.
Een zeer concurrerende prijs.

Ton Vercoulen beoordeelde op 2016-10-09

Hallo Dhr Bram Wijne;

Nu bijna twee maanden na het installeren van de zonneboiler ben ik erg in m’n nopjes met de voorlopige resultaten van het systeem.
We hebben natuurlijk , qua weer, een prachtige tijd gehad voor een zonneboiler.
De CV ketel heeft nog geen seconde gebrand om warmwater te maken sinds 2 aug j.l..
Daarbij hield ik regelmatig mijn energie verbruik bij en ik moet zeggen dat het in die maanden nog al wat uit maakt, gewoon geweldig !
Ook het afkoelen, dit was tijdens onze vakantie dat de boiler de 90 gr wilde overschrijden werkte alles feilloos .

Al met al ik ben meer dan 100% tevreden met de aanschaf, ook de subsidie was snel en makkelijk geregeld.
We gaan dadelijk de wat grijzere en koudere dagen tegemoet , ik ben heel benieuwd wat de installatie dan nog aan warmte opwekt .

Ik heb je enkele foto’s toegestuurd, kijk maar of je er wat aan hebt, ik vind het gewoon leuk om het je te laten zien, je me erg betrokken over, dat is wel zo prettig.

Ton Vercoulen

Thijs beoordeelde op 2015-09-28

Vragen via e mail worden snel beantwoord. Levering was wel wat vertraagd wegens het niet op voorraad hebben van bepaalde onderdelen. Zou volgende keer wel weer bestellen bij Bram, echter er voor zorgen dat ik genoeg tijd houd tussen het moment van bestellen en het moment van installeren.

Installatie was goed te doen en eventuele vragen werden snel beantwoord. Tip voor Bram: voeg nog wat info toe aan je informatie pakket, bijvoorbeeld montage handleiding voor zonne collector(deze heb ik nu zelf van het net afgevist (burg solar), ook nog een tip voor doe het zelf installateurs: vergeet het warmte slot in je leidingen bij het voorraad vat niet. Nog een tip: Bij het "persen van de RVS leiding met een fitting, gebruik een koper ring er tussen, het vlees van de fitting is niet dik genoeg, hierdoor krijg je een scheef/niet vlak aandruk opervlak van je RVS leiding.

Al met al wel tevreden.