Zonneboiler-Zelfbouw

Zonneboiler-Zelfbouw

Bij Zonneboiler-Zelfbouw vindt u solide en complete zonneboiler doe het zelf sets.
Ook voor zonneboiler componenten zoals een zonneboiler buffervat, heatpipe collector, vlakke plaat collector of solar slang kunt u bij Zonneboiler-zelfbouw terecht.

Lidmaatschap per 08-06-2023 stopgezet

8,7

• T Gouma

Topman

• Dolf Westerhuis
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

11 september door u verzonden maar de 22 e nog niets ontvangen.

• Jos Wolsink
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Super snel bezorgd en goed product.

• C.J. Visscher
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

De levering was correct. Helaas werd geen oplossing geboden voor een kleine schade.

Antwoord van Zonneboiler-Zelfbouw

Beste heer Visscher,
    U heeft het boilervat bij ons aangeschaft op 27 februari 2019 en u meld een kleine transport beschadiging halverwege juli. Transportschades dienen direct gemeld te worden, niet na maanden.
    Het scheurtje in de jas doet op zich geen afbreuk op de werking van het vat, maar is slechts een visuele schade. We hebben u een aanbod gedaan voor een nieuwe jas, dit aanbod staat nog steeds.
    Een kleine reparatie met een sticker is ook een (Iets minder mooie) mogelijkheid.

• T.a Rutten

👍👍

• Hans Hoogewerff

snel en schadevrij geleverd

• Hendrik Mollema
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

uitstekende ervaring met alle facetten

• rob storm
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Snelle afhandeling van de bestelling en levering

• Mark Sturkenboom
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Prima gebracht en netjes van te voor gebelt.

• Rick Keijzer

Goede service binnen 1 dag geleverd

• Guido Pieters
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Zeer duidelijke en vlot toegankelijke website,met vlotte afhandeling.

• Frans Goris

prima geregeld

• jurrien de vos
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Precies zo als ik verwachte,
    Netjes geholpen,
    Netjes afgeleverd,

Tot de volgende keer

• Hendrik Hulshof
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Bestelling vlot afgehandeld en geleverd.
    Product ziet er goed uit.

• G Treurniet
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Service is super. Denken met je mee. Geen moeite te veel.
    Ook na aankoop en plaatsing blijft de service uitstekend.

• niek versluis
    Review voor Zonneboiler-Zelfbouw

vanaf offerte tot in inbedrijfstelling een fijn contact.
    behulpzaam en een extra stukje slang en koppeling geen enkel probleem.
    TOP service,en kwaliteitsmateriaal.
    ik heb de installatie zelfstandig opgebouwd, de glycol pomp lenen om af te vullen is ook geen probleem.

ik zal Zonneboiler-zelfbouw zeker aanbevelen.

groet Niek Versluis

• Wim Schoo
    Review voor Zonneboiler-Zelfbouw

In mei 2017 heb ik een zonneboiler met 96 heatpipes en 1000L buffervat gekocht bij zonneboiler-zelfbouw. Na een jaar van gebruik kan ik gefundeerd zeggen dat het een zeer goede aankoop is geweest. Daarnaast is de service van Zonneboiler-Zelfbouw boven verwachting, zelfs na een jaar van in gebruik name word ik goed geholpen.

Het is geen standaard systeem geworden omdat ik zelf een aantal voorkeuren had qua opstelling en buismateriaal (CV buis i.p.v. RVS ribbelslang, boiler en heatpipes in de garage met geïsoleerde CV buizen naar de woning). Door de goede samenwerking met zonneboiler-zelfbouw is het project erg goed geslaagd! De controller warmt eerst automatisch het buffervat op tot 90 graden waarna de SLT regelaar het circuit overschakelt naar mijn buitenzwembad. In de afgelopen weken was er veel zon zodat het zwembadtemperatuur 26,5 graad bereikte. Dat is toch 30 kuub water zonder afdekking :)

Helaas is de afgelopen week de pomp er mee opgehouden (zelfs een WILO pomp kan stuk gaan) maar werd volledig kosteloos alsnog vervangen. Echt top!!

Het is een bijzonder gevoel wanneer iemand aan het douchen is terwijl de gasmeter niet begint te draaien. Ik heb zelf de Technique-Energy SLT (met LAN aansluiting) controller. Leuk om vanaf je PC te zien wat de temperaturen zijn en met welk percentage de pomp draait.

Ik lees in andere recensies dat de documentatie beter kan en dat niet iedereen het kan installeren. Het is inderdaad geen IKEA bouwpakket wat iedere onnozelaar zou moeten kunnen monteren. Je moet wel een beetje verstand hebben van de basisbeginselen van een CV installatie. Voorbeeld: Ik heb een 1000 liter buffervat. Dat houdt in dat de vloer 1200kg moet kunnen dragen. Dat staat nergens maar je moet er wel van te voren over nagedacht hebben. Maar ook daar helpen de medewerkers je goed.

De documentatie van de SLT controller is uitgebreid (zowel de installatie als vullen van het systeem), de gebruikershandleiding is erg uitgebreid (en in Nederlands) maar je moet het wel erg goed lezen. Er kan heel veel met de controller en dat moet je wel in (kunnen) stellen = snappen dus. Wanneer je echter de werking het apparaat begrijpt, zie je de oneindige mogelijkheden qua instellingen en optimalisatie.

Ik ben zeer tevreden over zowel de installatie, de aanvraag (en uitbetaling) van de subsidie en over de samenwerking met, en service van Zonneboiler-Zelfbouw!!

Eigenlijk jammer dat je geen foto's hier kunt plaatsen. Dan zie je het zelfgebouwde systeem in de praktijk.

Antwoord van Zonneboiler-Zelfbouw

Hartelijk dank voor deze mooie recensie!

• Johan Deprez
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

Bestelling geplaatst en betaald op 2 mei , op dit moment,12 mei, is de bestelling nog niet aangekomen.

• Michel van der lande
    Geverifieerde klant van Zonneboiler-Zelfbouw

De vriendelijke monteurs hebben netjes gewerkt. Keurig verzorgde installatie met vakkundig weggewerkte kabels en leidingen. Bovendien duidelijk uitgelegd hoe het systeem werkt! Wel jammer dat ze het verpakkingsmateriaal niet hebben meegenomen.

• Jan Vonk noordegraaf

Snelle bezorging