WebwinkelKeur

ProductBuddy: De betaalbare Google CSS (met ledenvoordeel)

google shopping productbuddy

Persoonlijk heb ik een passie voor ondernemen en dan in het bijzonder voor (lean) start-ups. ProductBuddy is zo’n nieuw initiatief. Ik vind het dan ook leuk om hiermee een samenwerking te starten waar jij als WebwinkelKeur lid van kan profiteren. In dit blogbericht leg ik je uit wat ProductBuddy precies is en wat het voor jouw webshop kan betekenen.

Wat doet Productbuddy?

ProductBuddy is opgestart door Lightcube; een klein e-commercebedrijf uit Arnhem. ProductBuddy is een productvergelijker, maar bovenal is ProductBuddy een Google Comparison Shopping Service (CSS). Dit houdt in dat je via ProductBuddy in de shopping resultaten kunt adverteren en je daarmee 20% meer biedkracht krijgt. In potentie bespaar je daarmee 20% op je advertentiekosten in vergelijking tot zónder CSS adverteren in Google.

Je herkent de verschillende Google CSS partners in Google doordat er bij de advertentie staat “Van …”, in onderstaand voorbeeld zie je onder de advertentie “Van ProductBuddy”. Staat er onder jouw advertentie nog “Van Google”, dan maak je geen gebruik van een CSS partner en betaal je waarschijnlijk teveel voor je advertenties.

ProductBuddy zichtbaar in de Google Shopping ads

Ik bespaar dus 20% op mijn Google Ads kosten?

In de praktijk zal je niet letterlijk 20% korting onderaan je factuur zien staan. Google Shopping werkt met biedingen. Presteert jouw advertentie net zo goed als de concurrent en bied jij 1,- en jouw concurrent 1,10 voor een klik, dan zal je concurrent hoger worden weergegeven. Maak je gebruik van een CSS, dan wordt jouw bod van 1,- opeens 1,20 waard. Je hoeft dus maar 1,- te bieden voor elke 1,20 die jouw concurrent biedt.

Lang verhaal kort: als je adverteert in Google Shopping dan heb je eigenlijk gewoon een CSS partner nodig. Zonder CSS partner betaal je teveel en is het lastig concurreren tegen concurrenten met een CSS partner.

Maakt het uit welke CSS partner ik heb?

Nee. Voor Google niet. CSS partners kunnen wel extra diensten bieden, maar in principe maakt dit voor je Google campagnes niet uit.

Waarom ProductBuddy

Gezien ProductBuddy een start-up is en ze aanmeldingen nodig hebben om Premium partner van Google te kunnen worden, hebben ze een mooie aanbieding. Je kunt ProductBuddy het eerste jaar helemaal gratis proberen. Na dat jaar krijg je een flinke korting. Je betaalt geen 34,- per maand, maar slechts 20,-. Een korting van 168,- per jaar! Daarmee is ProductBuddy ook na een jaar nog de goedkoopste Nederlandse CSS op de markt.

Maar je kiest natuurlijk niet alleen een partij om de goedkope prijs. ProductBuddy is tevens een erg gave partij die graag mooie technische innovaties bouwt. Die producten bouwen ze voor jou. Je mag in de toekomst meebeslissen over volgende stappen die deze prijsvergelijker gaat nemen. Wat die stappen gaan worden is nog niet bekend, maar dat ze gave innovaties gaan bouwen staat vast.

Ik heb nog geen CSS partner

Dan zou ik me direct aanmelden bij ProductBuddy! Op de lange termijn zal je toch een CSS partner moeten hebben om concurrent te blijven.

Vrijwel iedere adverteerder maakt tegenwoordig gebruik van een Google CSS partner

Ik heb al een CSS partner

Dan zou ik overwegen om over te stappen. De keuze ligt echter geheel bij jou! Een grote reden waarom overstappen wellicht interessant voor je is: ProductBuddy is waarschijnlijk flink goedkoper dan je huidige CSS partner. Wel kan het zijn dat je op korte termijn wat fluctuaties ziet in je campagnes, omdat Google opnieuw moet leren. Dit is echter niet per se iets negatiefs, en na korte tijd zullen de resultaten weer stabiliseren. Overstappen kan via deze link.

Hoe meld ik me aan?

Dat kan heel eenvoudig. Vul dit speciale formulier in, de rest gaat helemaal automatisch. Binnen 5 dagen ben je up & running.

Houd daarbij wel rekening met een kleine fluctuatie in je Google Ads de eerste dagen. Google moet namelijk opnieuw leren wat de beste biedingen zijn.

Geen overstap naar ProductBuddy CSS maar wel vermelding op de site?

ProductBuddy is ook een productvergelijker. Adverteer je nog niet op Google of wil je gewoon de overstap naar ProductBuddy niet maken? Dan kun je alsnog jouw producten helemaal gratis op ProductBuddy plaatsen. Dit zorgt o.a. voor de nodige gratis backlinks naar jouw producten.

Er komt nu nog weinig verkeer op de site maar dat gaat in de toekomst steeds meer worden. We hebben ideeën over het kunnen promoten van aanbiedingen of je webwinkel in de spotlight zetten. Aanmelden voor de gratis vermelding kan via https://productbuddy.nl/free-signup.

Ik heb nog vragen!

Ook geen probleem, neem contact op met ProductBuddy of stel je vragen onder dit blogbericht.

Mobiele versie afsluiten