WebwinkelKeur

“Reviews van internet” in Google zichtbaar

De oplettende internetter heeft het wellicht al gezien. Google geeft sinds kort naast de eigen reviews ook de reviews van externe websites weer in de bedrijfsresultaten. Ook de WebwinkelKeur reviews horen daar bij. Een mooie opsteker voor onze leden.

“Reviews van internet” weergegeven in Google Search

Bedrijfsresultaten

Google geeft al langer bij het zoeken op een bedrijfsnaam rechts in beeld het bedrijfsprofiel weer. Deze informatie komt uit Google Business en wordt o.a. ook gebruikt in Google Maps. Tot voor kort werden daar alleen de eigen recensies van Google weergegeven. Daar kreeg Google in America echter kritiek op. Met deze update hoopt Google een completer beeld te geven over jouw bedrijf.

Nog geen recensies weergegeven?

Worden op jouw bedrijfsnaam nog geen recensies weergegeven? Niet getreurd. Het kan even duren voordat Google bij alle vermeldingen de juiste recensies vermeld. Deze update is zeer kort geleden uitgerold, het kan dus zelfs zo zijn dat soms wel en soms geen recensies worden weergegeven.

Het enige wat jij kan doen is:

1. Zorg ervoor dat jouw webwinkel informatie up-to-date is via dashboard.webwinkelkeur.nl
  2. Zorg ervoor dat jouw bedrijf aangemeld is bij Google Business
  3. Zorg voor voldoende recensie reviews, bijvoorbeeld door klanten pro-actief te vragen een beoordeling achter te laten middels ons PLUS-pakket.

Versplinterde reviews

Een probleem voor veel bedrijven is dat allerlei partijen hun eigen review systeem gebruiken. Zo moest je tot voor kort ook reviews via Google verzamelen om deze bij de bedrijfsresultaten weer te geven. Daar lijkt nu een einde aan te komen. Net als WebwinkelKeur biedt Google nu ook de informatie uit externe bronnen.

Reviews steeds belangrijker

Als bedrijf kon je er al niet om heen, maar het belang van reviews wordt steeds groter. Ben je nog niet actief bezig met het verzamelen van reviews, dan raden we je sterk aan dit wel te gaan doen.

Eervolle vermelding

Graag bedanken we nog Kees Lamper van Lamper Design, hij wees ons als eerste op deze nieuwe mogelijkheden.

Mobiele versie afsluiten