Angstisok.nl

Angstisok.nl

Ik heb een boek geschreven over angst en paniek. Dit boek heb ik geschreven omdat ik zelf 30 jaar lang last heb gehad van angst/paniek. Niemand heeft mij kunnen helpen. In mijn boek vertel ik mijn ervaring met angst en paniek in details en een uitgebreid stappen plan wat vele mensen heeft geholpen.
6,5

• Lidwien
    Review voor Angstisok.nl

Ik heb voorheen Breinfijn cursus gevolgd. Daar heb ik veel aan gehad. Ik wilde dit boek nog als aanvulling. Het boek toont veel overeenkomsten. Ik ga zeker met de technieken aan de slag. Wat heel duidelijk wordt gemaakt is bij zowel de cursus als dit boek , dat de angst nooit weggaat, dat je je er niet tegen moet verzetten, maar het moet accepteren en er mee moet leren omgaan.

• Kelly
    Review voor Angstisok.nl

Plaatst geen negatieve reviews! Schadelijke onwetenschappelijke methode met hyperventilatie en afraden ontspanning

-De schrijver raadt Wim Hof hyperventilatie oefeningen aan en verspreidt misinformatie over adem. Hyperventilatie zorgt juist voor vaker en heftigere angst. Zo niet nu dan wel op lange termijn. Schrijver praat het goed in de trant van 'leren dat angst oke is'. Zoek de Buteyko methode op als je liever wilt ontspannen.
    -De schrijver raadt ontspannen af, omdat het zou betekenen dat je weerstand hebt tegen- of angst voor je angst. Dit is niet zo: je kan prima je angst accepteren en toelaten, leren er niet bang voor te zijn EN tegelijk proberen te ontspannen. Dit is veel effectiever.
    -Schrijver staat niet open voor feedback en wetenschap. Luistert niet, blijft in onbewezen onwetenschappelijke onzin geloven en adviseren mbt adem waar hij geen bal verstand van heeft.

Antwoord van Angstisok.nl

Beste Kelly,

Jammer dat je op deze manier het boek afkraakt. Kun je er ook bij vermelden dat je het boek niet gelezen hebt en enkel hebt "doorgebladerd"?

Er staan geen onwetenschappelijke methodes in dit boek. Kelly heeft het specifiek over de Wim Hof methode welke volgens de wetenschap schadelijk zou zijn. In het boek komt deze methode niet voor en wordt enkel ter informatie genoemd. De hoofdtechnieken en punten uit dit boek hebben niks te maken met Wim Hof of ademhalingstechnieken. Sterker nog, ademhalingstechnieken zijn copingsmechanismen en gaan nooit je klachten oplossen.

In het boek staat nergens dat ontspannen wordt afgeraden. Dit heeft Kelly uit onze email coversatie gehaald en verkeerd begrepen. Het punt was dat mensen die spanning ervaren bewust op zoek gaan naar ontspanning om de spanning weg te krijgen. En dat werkt juist averechts.

Ik sta verder prima open voor wetenschap. Volgens Kelly / wetenschap is de Wim Hof ademhalingsmethode erg slecht voor je. De Wim Hof methode bestaat niet alleen uit ademhalingsoefeningen maar ook uit cold exposure. Er staat ook nergens in het boek dat je dit verplicht moet volgen. Het is een suggestie omdat het mij en vele honderdduizenden mensen over de hele wereld geholpen heeft mentaal sterker te worden. Daar kan de wetenschap vanalles van vinden maar niet alles valt wetenschappelijk te onderzoeken.

Het is jammer dat er helemaal niks wordt genoemd over het boek. Deze hele review gaat enkel en alleen over het ademhalingsgedeelte. Terwijl dat geen onderdeel is van de technieken, de informatie en oplossing om angsten aan te pakken.

• Hoe beoordeel je Angstisok.nl?

• Elo
    Review voor Angstisok.nl

Goede boek,ik heb nooit een boek binnen 3 dagen gelezen maar deze heb ik gedaan,veel methode ,veel tips,ik ga nu verder met werk boek ,veel geleerd

• Hanna
    Review voor Angstisok.nl

Het boek zet een aantal inzichten goed op een rij en het is praktisch beschreven. Het boek had aan kracht gewonnen als de schrijver correct de bronverwijzingen had toegepast omdat veel aangehaalde inzichten niet van deze schrijver zelf zijn. Ook aan de vormgeving had gezien de prijs meer aandacht besteed mogen worden.

Antwoord van Angstisok.nl

Beste Hanna,

Zou je kunnen aangeven op welke "veel aangehaalde inzichten" je doelt met een bronverwijzing? Het hele boek is geschreven vanuit ervaring en niet uit andere bronnen. De prijs is inclusief gratis verzending, werkboek en 7.5 uur volledige videocursus waar je elders honderden euro's voor betaald.

Groet,

Johan