Hypnobirthingrandstad

Hypnobirthingrandstad

Bij Hypnobirthingrandstad wordt de cursus Hypnobirthing aangeboden en gegeven door Esther George, ervaren verloskundige en gecertificeerd Hypnobirthing docente.

De cursus is praktisch en effectief, zo blijkt uit de ervaringen van de honderden cursisten die reeds bevallen zijn na een cursus bij Hypnobirthingrandstad, inmiddels een begrip in Amsterdam en Haarlem.

Zowel jij als je partner krijgen uitgebreide informatie en tools over de bevalling en wat te doen om volkomen ontspannen en vol vertrouwen je bevalling in te gaan, zodat de geboorte van je kind een prachtige ervaring wordt!
4-daagse groepscursus, 1-daagse groepscursus, Privécursus
Filter 28 reviews verzameld via WebwinkelKeur - 25 met beschrijving

• Marlien
    Geverifieerde klant van Hypnobirthingrandstad

Deze cursus voldeed niet aan m’n verwachting. Hoewel ik geloof dat Esther haar vak verstaat, werkte voor mij deze cursus niet. Ik vond het veel gepraat (ook teveel ingegaan op persoonlijke ervaringen van andere cursisten) en had gehoopt op het aanleren van goede ademhalingstechnieken. Dit werd kennelijk bewaard tot aan het eind van de cursusdag, maar dat heb ik niet volgehouden. Ik heb gekozen voor de cursus op 1 dag, dat vind ik niet aan te bevelen als je al flink zwanger bent, want het is erg veel zitten.
    De bevalling is overigens prima verlopen, ook zonder cursus.
    Overigens fijn dat het andere vrouwen wel heeft bijgedragen!

Antwoord van Hypnobirthingrandstad

Hai Marlien, jammer dat je andere verwachtingen van de cursus had. (Al begin ik de cursus juíst altijd met de langzame ademhaling-oefening via je buik ;-) Fijn dat je goed bent bevallen, heel veel geluk gewenst! Hartelijke groeten Esther

• Karin
    Review voor Hypnobirthingrandstad

Professionele zorg met warme en nuchtere blik op hypnotherapie. Esther geeft aan welke keuzes je hebt als zwangere. Zij maakt duidelijk onderscheid tussen bewijzen en overtuigingen van hypnobirthing. Ik heb twee fantastische bevallingen gehad waarvan ik heb kunnen geniet. Beide keren was is ontspannen en goed voorbereid, waarvoor ik zeer dankbaar ben, met name Esther.

• Hoe beoordeel je Hypnobirthingrandstad?

• Rianne
    Geverifieerde klant van Hypnobirthingrandstad

Heldere uitleg, overzichtelijke informatie, hele fijne oefeningen en tegelijkertijd veel ruimte voor vragen of wat er ook maar speelt in de groep. Een hele fijne prettige voorbereiding op je bevalling.

• Najva
    Review voor Hypnobirthingrandstad

Heel fijne cursus, de oefeningen kunnen toepassen tijdens bevalling zelfs wanneer het medisch werd.

• Anita Yvel
    Geverifieerde klant van Hypnobirthingrandstad

Hele fijne cursus! Mooi balans tussen oefeningen, informatie en mogelijkheid om vragen te stellen.

• Annebet Brühl
    Geverifieerde klant van Hypnobirthingrandstad

Nuttige cursus gegeven door iemand met veel praktijkervaring en een frisse blik op het vak

• Sanne
    Geverifieerde klant van Hypnobirthingrandstad

Het was erg leuk om deze cursus te volgen ter voorbereiding van de bevalling. Esther is een prettig mens; zeer deskundig, empathisch en betrokken. Esther heeft een prettige stem en de audio opnames waren dan ook heel fijn om te beluisteren. Ik ben bevallen van ons derde kindje en ik heb een droombevalling gehad. Na twee bevallingen met weeopwekkers was het fantastisch om een spontane bevalling mee te maken. Mijn lichaam zorgde zelf voor krachtige weeen. De cursus hypnobirthing heeft me ontzettend geholpen om in een diepe staat van ontspanning te komen en me af te sluiten van de buitenwereld. De weeen waren intens maar zeer draaglijk door de diepe staat van ontspanning. De positieve affirmaties waren erg fijn. Voordat ons kindje ter wereld kwam voelde ik me zo intens gelukkig. Tranen van dankbaarheid. Het is me op eigen kracht gelukt en ik ben super trots op mezelf. Lieve Esther, deze bevalling was een onvergetelijke ervaring! Ik zou het zo weer overdoen maar met drie kindjes zijn we compleet. Ontzettend bedankt voor de fijne cursus en alle tools. Het was de mooiste ervaring van mijn leven! Ik zou deze cursus alle zwangeren aanraden! Ook in het dagelijks leven kan je deze technieken toepassen. Ik ben fan!

• Suzanne
    Review voor Hypnobirthingrandstad

Esther is allereerst een heel fijn mens. Ik heb haar ook ervaren als zeer deskundigheid, ze toont oprechte betrokkenheid en heeft een nuchtere, fijne benadering van hypnobirthing en het geboorteproces. Ik heb een hele positieve bevalling gehad - eigenlijk gewoon een droombevalling - mede door de handvatten die ik aangereikt kreeg tijdens de cursus. Ik kan haar cursus aan iedereen aanraden!

• Irene
    Review voor Hypnobirthingrandstad

Juist omdat ik zelf medisch geschoold ben en ervaren in de verloskunde weet ik hoeveel baat je kunt hebben bij de methode van hypnobirthing, maar was er ook een sterke behoefte om niet in vaagheden en gezweef te vervallen. Esther heeft mij in slechts 1 sessie een enorme hoeveelheid aan waardevolle tools kunnen bieden die ik zowel bij mijn eerste als tweede bevalling succesvol heb kunnen toepassen. Met haar achtergrond als verloskundige weet zij de verbinding te maken tussen de mind en fysiologie van de bevalling, maar er is ook erkenning van het medische proces dat kan bestaan. Die holistische visie is heel waardevol.

• Lisa
    Review voor Hypnobirthingrandstad

Ik wist dat ik mij goed wilde voorbereiden maar had geen idee hoe. Via via hoorde ik over ontspannen bevallen door je eigen kracht te leren kennen en vooraf te oefenen. Door de naam Hypnobirthing werd ik in eerste instantie niet echt enthousiast maar naar mate mijn zwangerschap verder vorderde dacht ik steeds vaker aan mijn wens om de bevalling zo natuurlijk mogelijk te doen zodat het voor mijn lijf en die van het kleintje de geboorte het minst ingrijpend zou zijn. Daarbij kwam ik toch steeds uit op Hypnobirthing waardoor ik me ging verdiepen. Na het lezen van het boek wat Esther deelde tijdens onze eerste ontmoeting, bedacht ik dat een betere naam zou zijn: natuurlijk of intuïtief bevallen. Dat sprak mij meer aan en paste beter bij wat ik erover las.

De combinatie van feitelijke en intuïtieve benadering hielp mij vertrouwen in mn lijf te krijgen. De oefeningen legden een basis ‘training’ waarop ik tijdens de bevalling kon terugvallen.
    Dit vertrouwen en de handvatten waarop ik kon terugvallen hebben mij door een korte, Intense bevalling geholpen. Van eerste kramp tot geboorte duurde het maar 5uur, waarin ik mij volledig kon afsluiten van de wereld. Korte delen van de oefeningen en vooral visualisatie en overgave aan mijn lijf hielpen mij op een kalme manier door de weeenstorm. Samen met mijn man hebben we deze uren intens beleefd en hoefde de verloskundige pas op het laatst te komen. Toen ze kwam bleek ik al een uur persweeen gehad te hebben en het hoofdje al zichtbaar. De laatste 3 weeen heeft ze geholpen om deze onverwachte thuisbevalling af te ronden.

Vooral vertrouwen in mijn eigen lijf en deels de houvast aan oefeningen hebben mij geholpen om mijn intuïtie te volgen en de bevalling zo natuurlijk en samen met mijn man te beleven. Esther en de methode hebben hier zeker een rol in gespeeld, dank daarvoor!