Kooiker Automatisering

Kooiker Automatisering

Kooiker Automatisering, opgericht in 1998, is de IT-leverancier van Nederland.
De afgelopen jaren is Kooiker Automatisering als online webwinkel uitgegroeid
tot een begrip onder IT-liefhebbers op het gebied van hardware op maat voor iedere gebruiker.
In de beginjaren richtte wij zich in belangrijke mate op de consumenten markt.
Daarna is het accent snel verschoven richting bedrijven en instellingen met nadruk op hardware op maat met een hoge servicegraad. Wij zijn namelijk gespecialiseerd in het assembleren van nieuwe computersystemen, van mini PC’s tot Desktop PC’s. De hoge servicegraad vinden wij namelijk erg belangrijk voor onze klanten, dat onze klanten vol vertrouwen krijgt in onze nieuwe computersystemen met liefst 3 jaar garantie on-site.
Onze hardware leveren door heel Nederland, maar tegenwoordig leveren wij ook onze hardware in België en Duitsland.
9,3

• Jeffrey Bouman
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Donderdagavond een PC samengesteld en zaterdagmiddag al aangesloten. Mooie PC en uitstekende service!

• Ik

Snelle levering. Concurrerende prijs. Perfecte computer

• Hoe beoordeel je Kooiker Automatisering?

• AJCas
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Snel geleverd. Goede kwaliteit. Het zou prettig zijn als de standaard configuratie kan worden aangepast.

• Aankoop workstation
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Weer een PC bij hun besteld. Deze keer ging de levering niet helemaal vlekkeloos. Was toch niet helemaal op voorraad. Echter we een snelle communicatie en actie ondernomen. Top!

• Gunther
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Dit is mijn eerste aankoop bij Kooiker Automatisering. Het betreft een Desktop PC | AMD Ryzen 5 – 5600G | 32 GB RAM | 1 TB SSD | Onboard graphics. Deze werd zeer vlug en zorgvuldig verpakt geleverd. Hij start zeer vlug en geruisloos op. Hij verwerkt ook alles zeer snel. Hij moet niet onderdoen voor een HP. Hij heeft ook een zeer gunstig prijskaartje vergeleken met andere merken. Er was geen wifi dongle bijgevoegd (menselijk foutje) en na chatbericht werd er zonder enig probleem 's anderendaags al een dongle thuis geleverd. Prachtige service. Een aanrader.

• Leo
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Perfecte snelle levering van mijn NUC. De computer was goed verpakt. Installeren was een fluitje van een cent. Kooiker is zeker aan te bevelen voor een goedkope kleine pc. Deze is ook geheel geluidloos. gewoon SUPER !

• stefan hermans
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Hele snelle en goede levering

• Thijs N
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Snel geleverd, helaas wat problemen met windows maar werd direct opgepakt en opgelost. Erg tevreden met de service

• adri Wagenvoort
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Snelle service en prima prijzen.

• Bob de Vries
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Ben zeer blij met de gekochte spullen en ze bevallen goed

• Jeroen
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Al jaar en dag kopen we NUC's via Kooiker, altijd een goede service en goede producten.

• Winston Berend
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Het ontvangen van een nieuwe pc is altijd een opwindende ervaring, dus laat me je meenemen op een ontdekkingsreis met deze recensie.

Vanaf het moment dat de doos arriveerde, was de spanning voelbaar. Het uitpakken van de pc was als het openen van een cadeau; elke laag verpakkingsmateriaal bracht ons dichter bij de belofte van geavanceerde technologie. De fabrikant heeft duidelijk aandacht besteed aan de bescherming van het apparaat, wat duidt op een zorg voor het welzijn van hun product.

Bij de eerste inspectie maakte het ontwerp indruk. De pc heeft een moderne uitstraling die past in zowel een professionele werkomgeving als een persoonlijke gaming-setup. Echter zijn er fouten met de computer, na enige tijd gebruik valt de computer uit en doet het niks meer. teleurstellend. het is onbekend waar het aan kan liggen. PSU, RAM, GPU of CPU. 1 ding is wel duidelijk zo is het afgeleverd, met mankementen.

• MichCapich
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Op dinsdagmiddag rond 18uur een PC besteld en vrijdagmiddag werd het bij mij geleverd in een nette doos met “BREEKBAAR!”-tape dichtgeplakt. De bezorger vroeg wel wat er in zat, omdat “automatisering” genoemd werd als afzender. Dan gaf mij geen fijn gevoel. In de doos zat een 2e doos (van de PC-kast zelf) en daarin de samengestelde PC in plastic en piepschuim. Bijzonder was wel, dat er in de PC nog een soort kussen zat, die je er wel uit moest halen, om de onderdelen te beschermen tijdens het vervoer. Dus het was goed verpakt.

Bij het inschakelen viel meteen op dat het mooi stil bleef. Maar ook zag ik dat het een andere PC-kast is dan ik had gekozen. Dit is vaker te lezen in de reviews. Maar het licht kan ook op 1 kleur blijven staan en vind het verder niet heel erg lelijk model (stoerder?). Opvallend was dat de kast zelf maar 1 grote, naar binnen blazende ventilator aan de voorkant heeft. Daarbij vraag ik mij af of het wel genoeg is qua afvoer van warme lucht, die via de open roosters aan de achterkant en bovenkant zou moeten kunnen ontsnappen. Even vooruitlopend komen mijn temperatuurmetingen van het programma HardwareInfo voor de CPU op maximaal ~72C en de GPU op ~83C (~93C hotspot) uit. Ik denk dat het niet te hoog is, dus zal het wel in orde zijn. Anders hoor ik het graag. Het maakt het ook stiller, tenslotte.
    De PC begint meteen met de lange installatie van Windows 11 Pro. Eenmaal op het bureaublad, blijkt er ook extra software al op te staan. Waaronder een aantal led-stuurprogramma’s (van verschillende merken), een Java-programma en Teamviewer (logischerwijs voor hulp van Kooiker). Denk dat deze programma’s bij veel van Kooiker’s meegeleverde onderdelen nodig zijn, waar ik zelf dan niets aan heb.
    Bij controle van mijn technische data, zag ik in Windows bij mijn werkgeheugen gegevens, dat het draaide op maar 2400 GHz, terwijl ik 3200 GHz geheugenbanken had besteld. Gelukkig wist ik al dat je in de BIOS de XMP aan moet zetten. Dit deed ik en…. Even een minuut helemaal niets meer… Uiteindelijk toch een scherm dat ik de BIOS weer in moest, i.v.m. een probleem. Na een kleine studie kwam ik vervolgens 2 dingen tegen. Ik had namelijk een Gigabyte-board besteld, maar bleek een ASUS-board te hebben. Gelukkig geen slechtere, maar juist waar 4 geheugenbanken in kunnen i.p.v. 2. Fijn voor upgraden van het geheugen in de toekomst! Echter zat hier tegelijk wel het geheugenprobleem. Op het board en in de moederbord handleiding staat dat je bij het plaatsen van 2 geheugenbanken de 2e en 4e sleuf moet gebruiken, maar ze zaten dus juist in de 1e en 3e geplaatst. Na wat moeite (de GPU-kaart zit er namelijk pal onder) heb ik ze weten te verplaatsen. En toen werkte het geheugen wel op 3200 GHz met XMP ingeschakeld. Slordig, maar kan gebeuren.
    Vervolgens werkte de PC helemaal naar behoren en mijn wens. Ook nu bijna 2 weken later.

Conclusie: Ik had Kooiker gekozen vanwege hun handige PC-samenstel-website, goede prijs, maar vooral ook de 4 jaar garantie. Want ik heb wat nare ervaringen gehad met 2e hands en nieuwe PC’s. Je betaalt misschien rond €90 euro meer dan zelf bouwen, maar dan heb je betere (lees: dubbele) garantie, hoef ik het niet zelf in elkaar te zetten en kan ik tevens ook geen fouten gemaakt hebben. Het komt goed verpakt aan met PostNL, op de 3e werkdag. Eenmaal aangesloten, moet je dus wel even zelf goed nakijken wat je daadwerkelijk ontvangen hebt. Vreemd dat je niet 100% krijgt, wat je besteld hebt. Maar ik vermoed dat ze voor gelijkwaardige of zelfs betere onderdelen kiezen, als het niet op voorraad is. Verder misschien toch ook even (laten) controleren of het technisch wel in orde is, qua hardware/bios instellingen. Aftercare (klantenservice) heb ik niet nodig gehad, omdat ik het juist erg leuk vind om het zelf op te lossen. Maar gezien de reacties van anderen en TeamViewer al op de PC, denk ik dat het wel in orde geweest zou zijn.

Zou ik weer hier bestellen? JAZEKER! Voor de rest is het gewoon prima in orde. Verwacht in de toekomst er zeker nog 1 te bestellen.

• gergis I
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Alles gekregen zoals ik heb besteld, snelle levering + service. Nogmaals bedankt !

• Bert Nijhof
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Goede website met heldere informatie en keuze ondersteuning. Snelle service en de volgende dag netjes geleverd via Post NL. Aanrader voor een nieuwe PC.

• Marco Okkerse

Snelle levering goede service

• Goos
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Goede service, via de chat snel antwoord op vragen, snel geleverd, goede prijs en ook vanuit support snelle reactie

• Digibeetje
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Goede service, vragen via mail werden snel en duidelijk beantwoord en ik had de bestelling volgende dag in huis.

• Arjen Miedema
    Geverifieerde klant van Kooiker Automatisering

Wat wordt beloofd, wordt 100% nagekomen.

• Heleen Gratama