Sanitear
Import & verkoop sanitair goederen
8,1

• Dirk
    Review voor Sanitear

Prima fontein wasbak en douchekraan set. Leveringzoals afgesproken binnen 2 werkdagen.

• Steven
    Review voor Sanitear

Mooie doucheset en wastafelkranen voor een goede prijs en geleverd op de datum zoals afgesproken.

• Hoe beoordeel je Sanitear?

• Arleen
    Geverifieerde klant van Sanitear

Mooi produkt, snelle levering en juiste prijs, super blij

• Maroesje
    Geverifieerde klant van Sanitear

Juiste informatie, snelle levering. Fijne communicatie betreft levering.
    Ik wil iedereen bedanken, ik ben erg blij met mijn aankoop!

• Wilma
    Geverifieerde klant van Sanitear

Super snel geholpen. Bedankt voor goede service

Antwoord van Sanitear

Beste Wilma,

Hartelijk dank voor uw beoordeling.
    Wij waarderen het ten zeerste dat u de tijd heeft genomen ons te informeren over uw ervaringen.
    Wij zien u graag in de toekomst terug als tevreden klant.

Sanitear

• Guido
    Review voor Sanitear

Dit bedrijf verdiend geen ster! Mensen wees gewaarschuwd alvorens zaken te doen met deze malafide webshop. Op 16-10-2018 kochten wij een online een kraan bij deze firma. ( op de site staat op voorraad ). De dag na de bestelling krijgen we een mail waarin we bedankt worden voor de aankoop. Helaas is de kraan niet voorradig en deze zal geleverd worden binnen 5 werkdagen. We kunnen afwachten of de order annuleren en ons geld terug krijgen. We kiezen voor de eerste optie. Na 7 dagen komt de kraan binnen en onze loodgieter monteert de kraan vakkundig. De kraan blijkt te lekken, en we geven dit aan middels een email met foto’s. Er wordt ons een nieuwe kraan beloofd, echter deze is niet op voorraad. We vragen of er of er enige vaart achter gezet kan worden omdat we een eiken onderblad hebben waar water op lekt. Hierop krijgen we reactie dat men afhankelijk is van de leverancier. Na bijna 3 weken gewacht te hebben komt er dan eindelijk ern pakketje... met... slechts een nieuw binnenwerk! We geven aan het hier niet mee eens te zijn omdat we niet weten hoe we dit binnenwerk moeten vervangen, en dit niet zelf gaan doen. Mocht het misgaan dan vervalt de garantie immers. Ze geven aan dat ze het doorgeven aan de leverancier en deze heeft ‘geconstateerd’ dat het aan het binnenwerk ligt... erg knap zonder de kraan gezien te hebben. Ik geef wederom aan dit niet te accepteren, en krijg dan dit antwoord:

‘U wilt 1e oplossing niet accepteren omdat u niet wilt het binnenwerk de-en her monteren. Dit kan niet de reden zijn om door ons aangeboden oplossing niet te accepteren. Immers bij een nieuw product dient u ook alles opnieuw de en hermonteren. Indien na vervanging "binnen werkt " het product alsnog niet naar behoren functioneert, dan heeft u nog steeds recht op kosteloos annulering.
    Natuurlijk U kunt uw aankoop nu al kosteloos annuleren omdat wij de 2e keuze niet kunnen aanbieden wegens gebrek aan voorraad. U heeft dan recht op teruggave van het aankoopbedrag. En wij recht op teruggave van het product’

Wederom geef ik aan dat dit geen correcte oplossing is en we een nieuwe kraan willen omdat we deze juist zó mooi vinden. Sanitaer reageert wederom nergens meer op en na verl zeuren krijgen we dit antwoord:

‘Wij zijn ook een webshop en geen installatiebedrijf.  Je kunt altijd sturen en dan kunnen wij proberen om te monteren. Als ons ook niet lukt , dan moeten wij alsnog je order annuleren. Vraag eerst aan je loodgieter. Wij hebben een product  verkocht zonder installatie etc. Wij zijn dan ook alleen verantwoordelijk voor terugnemen van ondeugdelijk product.’

Mooi is dat.. dus eigenlijk zou het betekenen dat als ik een Mercedes zou kopen, en de motor gaat kapot, dat je dan een motor opgestuurd krijgt en je deze maar zelf opnieuw moet inbouwen? Deze webshop verschuilt zich achter allerlei waardeloze argumenten, en we zijn er inmiddels klaar mee! Omdat een webshop zelf de kosten draagt van een retourlabel, geven we aan dat we er zo klaar mee zijn en een retourlabel willen. Na héél veel drammen krijgen we dit uiteindelijk. Er sturen de kraan terug en verwachten binnen de wettelijke termijn ons geld terug. Na het ene na andere excuus ( storing bij paypal enz.. enz..) krijgen we na 10 dagen € 120,- ( van de betaalde € 129, -!) terug gestort. Inmiddels zijn we alweer 2,5 week verder en missen we nog steeds € 9,-! Na veelvuldig mailen krijgen we geen reactie meer van deze dubieuze webshop. Voor ons nooit meer deze webshop, waarin met slecht nederlands allerlei loze beloftes gedaan worden.

Antwoord van Sanitear

Beste Guido,
    Wij waarderen het dat u als klant de tijd genomen hebt om onze producten en onze service te beoordelen. Op die manier kunnen onze klanten nog beter geïnformeerd worden. Bovendien biedt het ons een kans om onze service nog beter op onze klanten af te stemmen. Ik heb uw klacht zorgvuldig gekeken. Uw klacht hebben wij doorgezet naar fabriek en hebben zij de problematieke onderdeel opgestuurd. Dit hebben wij naar u kosteloos opgestuurd. Hoewel de installatie van de kraan door derden uitgevoerd is , uw verwachting van ons was dat wij dit onderdeel zelf moeten vervangen of een kosteloos nieuwe product op te sturen. Bij een gebrek aan product zijn wij niet verplicht om een compleet nieuwe product te leveren of de installatie daarvan uit te voeren. Uw koop is ook alleen kraan geweest en niet de bijbehorende diensten zoals installatie. U hebt dan besloten om de koop te annuleren en alles te retourneren. Hoewel wij onze verplichtingen richting u door middel van opsturen gebrekkige onderdeel gedaan te hebben, hebben wij u ook de mogelijkheid gegeven om de product kosteloos terug te sturen. Bij annulering van deze koop hebben wij aan u gemaild dat de kosten van PayPal transactie ingehouden wordt op terugbetaling en u bent hiermee akkoord gegaan. In principe hadden wij recht op om meer bij u in te houden omdat wij richting u onze verplichtingen wel gedaan te hebben door kosteloos gebrekkige onderdeel op te sturen.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,