Smart en Duurzaam.nl
Van een Simpele Speaker, en TV tot en met een complete oplossing om uw woning of bedrijfspand , slimmer en duurzaam te maken.
Door deze slimme systemen toe te passen , kun u een hoop energie besparen en uw woning daardoor duurzamer te maken, wat goed is voor ons klimaat en leefomgeving.
Lidmaatschap geannuleerd
Lidmaatschap per 14-03-2025 stopgezet
-
Arno
Ze boden een speaker van Sonos aan op hun website voor een erg scherpe prijs. Overal op hun website staat vermeld dat levertijd 1-2 werkdagen is. Alternatief zal je worden geïnformeerd. Je moet er altijd zelf achteraan en nu na 2 weken, vinden ze het beter om de order annuleren. Ze geven hun leverancier de schuld want die leveren niet (op tijd). Wanneer ik aangeef dat ik dat wat makkelijk vindt, noemen ze me niet aardig en geven ze aan dat ze die speaker niet zelf kunnen maken. Een winkel die blijkbaar niet kan waarmaken wat ze op hun website verkopen. Erg jammer!
-
Rixt Heegsma
Super late levering & slechte communicatie hierover. Hebben vaak moeten bellen.
-
Reinout
Alex geeft goed advies. Helaas is hij steeds te druk om de gemaakte afspraken na te komen. Keer op keer komt er niemand verschijnen op de afgesproken tijden. Hierdoor komt een verbouwing nu in de problemen en ook daar krijg ik geen antwoord op want communicatie is ook bijna niet mogelijk. Jammer want hij heeft wel de expertise. Helaas geen betrouwbare partij en vervelend om nu reeds betaalde en niet geleverde goederen te moeten reclameren.
-
Wouter Huizinga
Nette prijzen en telefonisch netjes geholpen om tot een goede keuze te komen
-
Bert
Geweldige service ook al was het product te groot, mijn fout, werd de retour zending keurig afgehandeld ook al moet je deze kosten zelf betalen!
-
Dirk
Bedrijf komt zijn afspraken niet na. Is niet proactief. Heet smart en duurzaam, maar dat zijn ze niet. Smart in hun bedrijfsvoering? neen! Als een product niet op voorraad is dan melden ze dat pas als ik daar over bel. Dan gaan zo ook pas bestellen. Dan geven ze een nieuwe leverdatum af en als de leverdatum een week verstreken is heb ik nog niets van ze gehoord. Daarna weer twee keer gebeld en krijg ik de belofte dat ze terug zullen bellen, maar dat doen ze nooit. Bij de derde keer bellen geven ze aan de levering te annuleren. Ben benieuwd of ik mijn geld snel terug krijg. De medewerker van Support was heel aardig, maar een zekere Alex , die ik drie keer heb gesproken is absoluut ongeschikt als klant medewerker
-
Emile Niekerk
Mooie prijzzen prima service
-
Patrick van Tol
Tijdens oud en nieuw periode besteld. Hierdoor wat verlaat maar na chat en een belletje super geholpen.
-
Peter Pas
Goed product. Snel verstuurd.
-
Mario
Ik heb ge-chat voor ik bestelde, dat kwam goed over,
door de rare openingstijden in de feestdagen liep de levering wat vertraging op, en dat de bemanning waarschijnlijk ook maar met zijn 2-en was, maar gelukkig nog geleverd in de tijd dat ik vrij had.
POE mini-switchje geïnstalleerd, en prima werkend.
Dus Happy met deze leverancier
Dus toch happy -
Michel
Heel fijn contact gehad, en zoals beloofd mijn Sonos Soundbar de volgende dag al in huis, dus top!
-
Maarten
Mijn ervaring begon frustrerend door niet-nagekomen afspraken over levering en het uitblijven van updates over de orderstatus. Maar inmiddels ben ik diep onder de indruk van hoezeer Alex van SmartEnDuurzaam zich voor mij heeft ingezet om de problemen met mijn zending op te lossen. Daarvoor heeft hij diep respect verdiend.
Op vrijdag 29 november heb ik bij SmartEnDuurzaam een Bluetti B300 accu besteld. Dit is een uitlopend product. Bij Bluetti is deze uit productie en opgevolgd door de B300K. Maar omdat ik al een B300 had wilde ik graag een zelfde exemplaar.
Opgebeld of ze hem daadwerkelijk in voorraad hadden. Dat was niet zo maar de leverancier had voorraad en hij zou binnen enkele dagen aankomen. Besteld, vooruitbetaald en een leveringsafspraak gemaakt voor maandag 9 december. Ik werd gebeld, accu was nog niet binnen, nieuwe afspraak gemaakt voor donderdag 12 december. Ook dit werd niet gehaald. Afgelopen weekend zou de accu dan eindelijk bij UPS zijn voor levering op maandag 16 december. Ik heb zelf gebeld voor het tracking nummer.
Pakket is vervolgens door UPS opgehaald en was ingepland voor bezorging op dinsdag 19 december. Dit deed UPS niet. Pakket is daar blijven hangen in het systeem en uiteindelijk weigerden ze hem verder te vervoeren omdat het een lithiumaccu bevat. De eigenaar Alex heeft dit jaar vele van deze accu's verstuurd met UPS en telkens met dezelfde vrachtbrieven en nooit problemen gehad.
Vandaag donderdag 19 december heeft hij alles op alles gezet om het probleem voor me op te lossen. Hij heeft een (dure) spoedkoerier ingehuurd om het pakket bij het distributiecentrum van UPS in Eindhoven op te pikken en hem direct naar Middelburg te laten rijden. Dit heeft hem honderden euro's gekost.
De accu is in prima staat aangekomen. De hele procedure is vrij stressvol voor me geweest want het is een duur product maar weet dat als het onverhoopt mis gaat bij SmartEnDuurzaam dat ze alles op alles zullen zetten om het goed te maken.
Ik heb inmiddels diep respect voor deze ondernemer.
Verzending
Afgesproken levertijd is niet gehaald door overmacht. SmartEnDuurzaam heeft zich uiteindelijk tot het uiterste ingezet om dit goed op te lossen.
Klantenservice
SmartEnDuurzaam is telefonisch prima bereikbaar en als dingen fout lopen met je bestelling dan heb ik uiterste inzet gezien om het op een goede manier op te lossen. -
Debbie Van Staayeren
Super service en zeer vriendelijke man!
-
Teun Janssen
Ruim twee jaar geleden bij Smartenduurzaam een Doorbird intercom besteld en door hen laten installeren. Installatie ging keurig volgens afspraak en het systeem heeft 1,5 goed gefunctioneerd.
Daarna ging het buitenstation (€1100!) kapot. Dit heb ik direct gemeld bij Smartenduurzaam, maar ze hadden het door onderbezetting te druk om er iets mee te doen. Dus het kon even duren voordat het opgepakt zou worden. Ik heb ze een jaar lang om de week aan de lijn gehad om te vragen hoe het er mee stond en werd elke keer - de ene keer ongebeschofter dan de andere keer - met een smoes afgescheept. Er werd me tussentijds wel gezegd dat het defect gemeld was bij Doorbird (dat bleek achteraf niet het geval). Dus ik maakte me geen zorgen. Echter na de zoveelste keer bellen kreeg ik doodleuk te horen dat de garantie verlopen was en dat er een nieuwe besteld zou moeten worden.
Aan de hand daarvan afgestemd dat ze na een afspraak bij mij in de buurt nog eens bij ons zouden komen kijken om te bevestigen dat het defect echt in het buitenstation zat. Toen mijn vrouw die dag belde om te vragen hoe laat ze zouden langskomen en ook weer werd afgeblaft, hebben we maar besloten geen energie meer in deze partij te steken.
Uiteindelijk een Doorbird dealer gevonden die via Doorbird nog een coulance regeling wist te treffen en een nieuwe unit voor €300 heeft gefixt. Kortom: leuke partij als je iets bij ze komt aanschaffen, daarna hoef je op geen enkele service meer te rekenen. -
T. Busio
uitstekende service en hulp bij vragen. Heldere beschrijving op website.
-
Finn mits
Goede service en snelle bezorging
-
Peter Schmeits
Goede service, duidelijk site en bestelling eenvoudig afgehandeld wn snel geleverd
-
Eric
Goede service en advies. Heldere uitleg
-
Koen
Of dit zijn oplichters
Of het bedrijf heeft zijn zaken slecht op orde en behandeld zijn klanten waardeloos.
In mei heb ik inbouwspeakers besteld a €1194,- die binnen een week geleverd zouden worden. Herhaaldelijk ben ik afgewimpeld met een excuus waarom deze niet leverbaar was. Eind Augustus aangegeven de order te willen annuleren. Bedrijf ging hiermee akkoord en zou het geld terugstorten. Creditnota heb ik ontvangen per mail. Echter tot op heden heb ik nog steeds geen geld ontvangen. Ondertussen alweer 4x gebeld en ze beloven het over te maken, maar doen het vervolgens niet. Geen enkele keer ben ik door hen pro actief gebeld en iedere belofte die ze doen komen ze niet na. -
Leo Verkerk
Xxxxx