Van der Garde Tuinmeubelen

Van der Garde Tuinmeubelen

Bekijk alle reviews en keurmerken van Van der Garde Tuinmeubelen en bepaal of het veilig is om bij deze webshop te kopen.
8,9
  • Thijs
    Review voor Van der Garde Tuinmeubelen

In 2019 hier loungeset Portland voor 865 EUR gekocht.

Precies een deel van de bank, één van de twee hockers en de stoel van de loungset bleek na 3-4 jaar al van inferieure kwaliteit..
    Waar de rest van de lounge set nog prima in orde is tot op de dag van vandaag, zijn bovengenoemde delen verkleurd, broos en breken af. De hocker is nieteens meer bruikbaar en de zitting van de stoel is ook bijna vergaan.

Dat is opmerkelijk, want er was mij 7-10 jaar levensduur beloofd, mits bewaard onder een hoes tijdens het najaar en de winter. Dit advies heb ik dan ook opgevolgd.

De loungeset wordt niet meer verkocht, wat de indrukt wekt dat er vaker kwaliteitsproblemen zijn geweest.

De verkoper Peter Doornenbal raadde mij destijds af om bij een bouwmarkt een set van 300 EUR te kopen. Die zouden na enkele jaren al broos worden en afbreken, enfin precies wat bij hun set van 865 EUR ook gebeurd is.

Achteraf gezien had ik dit beter wel kunnen doen, dan had ik de set nu kunnen vervangen en dan was ik nog steeds goedkoper uit dan bij vdGarde.

Ik heb een garantieclaim ingediend, hopende op coulance. Zeker omdat het hier overduidijk een fabricagefout (samenstelling van het materiaal) betreft bij ca. de helft van het materiaal dat bij de set is gebruikt.

Een halve werkdag later kreeg ik een reactie van Rob Nannenberg dat er slechts twee jaar garantie op zit en dat ze niks kunnen kunnen, hooguit wat extra korting geven op een nieuwe set.

Lekker makkelijk! En alle loze beloftes gedaan door je collega Peter dan?

Alsof ik daar op zit te wachten, dan betaal ik weer het dubbele voor dezelfde inferieure kwaliteit.