WebwinkelKeur

Rich snippet code testen

Veel leden kiezen ervoor om rich snippet code toe te voegen aan hun webwinkel. Hoe kun je testen of deze code juist geplaatst is?

Test de juiste plaatsing van de Rich Snippet code

Om de juiste werking te testen kun je gebruik maken van de Rich Results test van Google.

1. Vul daar bij het veld “URL” de URL in van de pagina die je wilt testen (bijvoorbeeld www.webwinkel.nl of www.webwinkel.nl/product).
2. Klik op “URL TESTEN”
3. Wanneer je een groene tekst ziet met groen vinkje (Page is eligible for rich results), dan is alles juist ingesteld.

Je pagina is voorzien van de juiste codes, de warning is geen probleem

Veel voorkomende fouten

In veel gevallen zien wij dat deze foutmelding veroorzaakt wordt doordat nog een oude “Data-vocabulary” code wordt gebruikt, deze wordt vanaf 6 april 2020 officieel niet meer ondersteunt door Google. Wanneer de foutmelding wordt veroorzaakt door zon oude code die je ooit van ons hebt gekregen, dan raden wij aan om deze code te verwijderen en gebruik te maken van de rich snippet via de WebwinkelKeur sidebar optie.

Juiste plaatsing rich snippet code zorgt niet langer voor “Google Sterren”

Door activatie van de optie “rich snippets via de WebwinkelKeur sidebar” wordt review informatie gestructureerd doorgegeven aan zoekmachine’s als Google. Google gebruikt deze informatie alleen niet langer voor weergave van sterren, je leest daar alles over in het blog over de beleidswijziging van Google. Wel blijft het nuttig om deze optie te activeren, gezien andere zoekmachine’s nog wel sterren kunnen weergeven en Google de informatie wel kan gebruiken binnen haar algoritme.

Mobiele versie afsluiten