GreenMobile.nl

GreenMobile.nl

In-en verkoop van gebruikte mobiele telefoons en tablets. Verkoop van accessoires.

Lidmaatschap per 22-06-2018 stopgezet

3,1

• simon
    Review voor GreenMobile.nl

Vriendelijke medewerkers in de chat, helaas liegen ze over levertijd, komen ze afspraken niet na, en stellen ze steeds maar weer uit met als enige informatie ''we zien het morgen wel'', terwijl ik liever had dat ze gewoon in 1x me kunnen vertellen dat er 3 weken niks gaat gebeuren.

• Linda
    Review voor GreenMobile.nl

Zending retour gedaan, product voldeed op geen enkele wijze aan verwachtingen. Aan alle 'regels' voldaan mbt retour (informatie op meerdere manieren toegestuurd want ik vertrouwde eea al niet om verschillende redenen nadat ik het product binnen had). Echter het duurt te lang voordat ze het bedrag a €259 terugstorten! Bij contact geeft men steeds een andere reden aan waarom het nog niet teruggestort is. Niet klantvriendelijk, weinig meewerkend. Als het geld binnen 5 dagen niet op mijn rekening is voel ik mij genoodzaakt de vordering uit handen te geven. NB @ Green Mobile: ik heb alle communicatie bewaard inclusief verzendbewijzen ea. dus gelieve geen moeite doen om hieronder een eigen draai aan het verhaal te geven. Nog steeds in de hoop dat u eea in goede banen leidt. Bvd. Doe geen zaken met dit bedrijf is mijn advies.

• Iris
    Review voor GreenMobile.nl

Ik heb ongeveer 1 week geleden een refurbished i phone 6 plus gekocht bij Greenmobile voor € 400,00. Deze doet het niet, geeft steeds trillingen aan en doet dan zijn eigen ding. Ik heb net met een medewerker van greenmobile gesproken en volgens hun kan ik het geld niet retour krijgen aangezien ik hem al heb gebruikt. Het herroepingsformulier geldt dus alleen als je de telefoon binnenkrijgt en er niet tevreden mee bent omdat er eventueel krasjes opzitten dan mag je hem terug sturen en krijg je je geld terug. Het maakt niet uit of de telefoon het wel of niet doet want dan moet hij voor reparatie.

Onderstaande tekst staat in hun overeenkomst:

2.3 Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Volgens de Nederlandse wet heeft de consument 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen kan de consument aan ons mededelen (via herroeping@greenmobile.nl) dat zij een product willen retourneren . Dan heeft de klant nog 14 dagen om te bedenken of zij het product daadwerkelijk terug wilt sturen. Kijk voor meer informatie over retourneren op https://www.greenmobile.nl/service/shipping-returns/

Maar!!!! daar zijn weer voorwaarden aan verbonden (de kleine lettertjes)

Ik hem mijn gegevens over laten zetten van mijn oude de telefoon op de nieuwe door Phone House waar ik € 25,00 voor heb betaald aangezien ik er geen verstand van heb en nu zeggen ze zelfs dat daar wel een fout gemaakt kan zijn.

Ik ben zeer boos. Ik ga ervan uit dat ik een goed product koop en als het product niet goed is dat ik hem dan kan retourneren en het geld terug ontvang. Zeker als het product nog maar 1 week oud is.

Dit is nu al mijn 3de refurbished i phone (waarvan ik maar 1 heb gekocht bij green mobile) dus de andere 2 kunnen hun nix aan doen maar ben er helemaal klaar mee dus wil een nieuwe kopen. Maar dat kan dus niet want mijn nieuwe aangekochte telefoon van 1 week moet dus voor reparatie en dan wordt er bekeken van hoe en wat. Ondertussen kom ik zonder telefoon te zitten en een heleboel ergernissen en frustaties.

Als het toestel nou een aantal maanden oud is maar 1 week kom op zeg!! zo ga je toch niet met klanten om

Antwoord van GreenMobile.nl

Graag reageren wij op uw bericht. Onderstaand hebben wij direct na het -minder prettige- telefoongesprek naar u gestuurd;

Goedemorgen,

Helaas verliep het telefoongesprek vanmorgen niet zoals ik een gesprek graag zie verlopen. Onderstaand zal ik u onze kant van het verhaal en de voorwaarden nog eens proberen uit te leggen.

Zoals aangegeven staat in onze voorwaarden het volgende:

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

U gaf aan deze voorwaarden niet gelezen te hebben, dit kunt u ons niet aanrekenen. U heeft specifiek akkoord gegeven dat u akkoord was met de voorwaarden toen u de telefoon bestelde. Ook het feit dat u bij nader inzien liever geen refurbished telefoon wilt maar liever een nieuwe is uw keuze. U kunt het ons niet verwijten dat u toch, ondanks uw twijfels, een refurbished telefoon heeft gekocht.

Zoals meerdere keren aangegeven tijdens het gesprek zijn wij absoluut bereid om te kijken wat er gedaan kan worden om aan uw wensen tegemoet te komen (ook geld terug heb ik nooit uitgesloten) echter zal de telefoon dan echt eerst hier naartoe moeten komen om te kijken wat er mee aan de hand is. Het testrapport geeft aan dat het toestel goed functioneerde toen wij het naar u verstuurden. U heeft aangegeven naar een winkel gegaan te zijn om de gegevens over te laten zetten en dat dit de derde keer is dat een refurbished telefoon niet naar wens werkt. Dit kàn te maken hebben met de backup die wordt teruggezet op uw telefoon, een zogenaamde corrupte backup. Maar nogmaals, dit is niet te zien zonder dat de telefoon hier is.

Bijgaand sturen wij u het reparatieformulier. U mag hier op zetten hoe u de oplossing graag ziet en wij zullen aan de hand van onze bevindingen terugkomen op uw verzoek.

Hierna hebben wij geen reactie van u mogen vernemen.

• sofie
    Review voor GreenMobile.nl

Hele slechte ervaring bij Green mobile.
    Slecht geleverd product kon niet worden geretourneerd of goed worden gerepareerd! Moest ook nog verzend kosten om het toestel überhaupt terug te krijgen.
    Ik ben nu al zeker 4 maanden bezig om dit bedrag terug te krijgen en mijn telefoon naar behoren te laten werken.
    Verder wordt er niet of totaal niet gereageerd op mailtjes of telefoontjes want de verantwoordelijke is niet te bereiken.

• Rebecca
    Review voor GreenMobile.nl

Vanaf het begin slechte service:
    - Te laat geleverd, dus telefoonloos op vakantie moeten gaan
    - Geen officiele lader met als reden "sinds deze week staat dat op de site", maar niet ten tijde van mijn bestelling
    - Gegevens van de monteur stonden in mobiel toen ik hem kreeg (reactie: geen sorry, maar zo en zo kun je dit zelf even oplossen)
    - Losse lijm te zien aan randen, wat zorgt voor loszittend frontje
    - Gewaarschuwd dat loszittend frontje het risico heeft dat de mobiel uit elkaar valt, gevraagd om een vervangingstoestel zodat ik de mobiel kon opsturen. Dat kon niet. Dus moest ik er een tijd mee door tot ik zelf een vervangend toestel had gevonden.
    - In de tijd die ik moest overbruggen om zelf een tweedehands vervanging te vinden (met dezelfde kosten als een refurbished toestel) gebeurde waar ik al voor had gewaarschuwd: de mobiel valt uit elkaar en daardoor gaan de kabels doormidden en doet de mobiel niets meer.
    - Reactie: bot, onvriendelijk personeel die onmiddellijk het schaart onder verwijtbare schade en 'waarom heb je hem dan niet eerder opgestuurd?'. Omdat jullie geen vervanging regelen en ik met een drukke baan afhankelijk ben (samen met de rest van NL) van een mobiel.
    - Oja, en of ik wel m'n eigen verzekeringskosten voor het opsturen en hun onderzoekskosten wil betalen.

Kortom: 0,0 hand in eigen boezem, onbeschofte reacties, zelf nogal veel coulance met hun eigen beleid (verzendtijd, reactietijd, voorwaarden van levering) maar buitengewoon punctueel naar klanten. Voor het geld wat ze vragen kun je dus net zo goed even op marktplaats een tweedehands aanschaffen want de kwaliteit is erbarmelijk en je hoeft niet te rekenen op klantenservice bij problemen. Verkopen en marketing zijn dik in orde, je leert een bedrijf pas kennen wanneer er problemen zijn.

Aanrader: nooit.

Antwoord van GreenMobile.nl

Graag reageren wij op uw bericht.

U heeft de telefoon begin november 2017 ontvangen. Inderdaad met enkele gegevens van een van onze repairmedewerkers er nog in maar dit betekent dat het toestel zeker is getest en goed bevonden. U heeft toen - om de telefoon niet op te hoeven sturen - een stappenplan ontvangen om dit op te lossen. Dit is gezien de communicatie ook gelukt. Dit speelde in de dagen na ontvangst van uw telefoon, dus begin november.

In februari 2018 meldde u zich met klachten en wij hebben u gevraagd de telefoon naar ons op te sturen. Eind april 2018 meldde u zich wederom met dezelfde klachten en hebben wij u nogmaals een formulier opgestuurd met de vraag het toestel naar ons op te sturen.

Het toestel is vervolgens onderzocht en hier kwam het volgende uit; er ontbraken 2 schroeven aan de onderkant, de kabels die daar in het toestel vlakbij zitten waren doormidden, het scherm reageerde niet meer zoals toen wij het toestel opstuurden en de homeknop deed het niet meer. Dit is niet iets wat uit zichzelf gebeurt, deze schades ontstaan door val- stoot- of waterschade en zijn verwijtbaar. Bij de telefoon is in november een testrapport meegeleverd en alle tests waren geslaagd (anders zou de telefoon ook niet naar u toegestuurd zijn). Aannemelijk is dat als u de telefoon inderdaad in deze staat ontvangen zou hebben, u dit (veel) eerder gemeld zou hebben en niet pas enkele maanden later.

Ook heeft u het toestel vergrendeld naar ons opgestuurd waardoor het onderzoeken van het toestel bemoeilijkt werd en wat weer vertragend werkte in de terugkoppeling naar u toe. Wij hebben u vervolgens aangegeven dat u ons de onderzoekskosten verschuldigd bent en dat wij u hierna aan prijsopgave zouden doen toekomen. Deze procedure staat ook beschreven op het formulier wat u heeft ontvangen en waar u uw handtekening onder heeft gezet. U wenst hier niet mee akkoord te gaan maar verwijtbare schade valt echt buiten de garantie en komt voor rekening van de klant. Mijn collega heeft vervolgens aangegeven dat wij u na het betalen van de onderzoeks/verzendkosten de telefoon ongerepareerd zouden retourneren. Hierna heeft u dit bericht geplaatst. Hier geven wij nu hetzelfde aan als wat wij u eerder ook hebben laten weten.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

• Snoeren
    Review voor GreenMobile.nl

Geven geen garantie als een toestel teruggestuurd word, als dit niet te reperareren valt is het altijd verwijtbare schade en mag een een andere vervangend toestel kopen of je kapotte terugkrijgen tegen een vergoeding (onderzoekskosten)
    Mevrouw Linda van deze Telga groep behandelt je als een rechter en weet alle regeltjes en handtekeningen wel te vinden.
    ook al is het buiten je schuld, er valt altijd iets te verwijten zowel bij de chatmevrouw als de door de monteur, zijn goed opgeleid in oplichten.
    Ik hoop dat ze in de toekomst zullen verbeteren, anders geef ik dit bedrijf geen lang leven meer, ook al doneren ze aan de hartstichting.
    Tony

• Frank

Oppassen!
    Greenmobile laat zich van de slechte kant zien wanneer telefoon defect blijkt te zijn. Men schuift de oorzaak van de problemen in de schoenen van de klant en zadelt je op met hoge onderzoekskosten en/of reparatiekosten. Lompe communicatie en schandalige afhandeling van het probleem. Op geen enkele wijze bereid om naar het verhaal van de klant te luisteren. Men ziet de service-afdeling als een winstgedreven businessunit en weigert garantieregelingen toe te passen of enige coulance in het voordeel van de klant te hanteren,