Hardhout Discount

Hardhout Discount

Hardhout Discount Online BV is de hardhout specialist van Nederland.
Gespecialiseerd in: Vlonderplanken - Overkappingen - Schuttingen - Boomstamtafels - Stalen Deuren

Lidmaatschap per 03-02-2024 stopgezet

9,0

• Bas van het veld
    Review voor Hardhout Discount

Snelle levering en gemakkelijke site. Mooi programma en prima product

• Marieke
    Review voor Hardhout Discount

Moderne schutting gekocht bij dit bedrijf. Met 5 dagen geleverd. Opbouw was goed te doen. De buren vonden het zo mooi dat zij ook gaan bestellen.

• Marc
    Review voor Hardhout Discount

Wij hebben onze gehele tuin aangepakt, en daarbij een vlonder en schutting van Hardhout Discount besteld. Allereerst hebben wij de showroom bezocht, en duidelijke informatie ontvangen van Tom. De producten die wij zagen waren van excellente kwaliteit. Bij de bestelling werd duidelijk aangegeven hoe de vlonder en de schutting op te slaan. De informatie hoe de schutting en vlonder te plaatsen wordt op de site duidelijk weergegeven. De bestelling werd op de afgesproken datum gebracht. De bestelling bij levering gecontroleerd, en zag er super uit. Het hout was netjes verpakt in plastic. Onze hovenier heeft alles geplaatst afgelopen april, waardoor wij de gehele zomer hebben kunnen genieten van onze tuin.

• Peter Knape
    Review voor Hardhout Discount

Meerdere keren contact gehad wat soepel verliep. Advies gevraagd en eerlijke antwoorden gekregen. 2 weken later het hout besteld. Groot pakket op de stoep gekregen (had ik mij wat op verkeken) maar vol goede moet de vlonder en de schutting gebouwd. Ik ben redelijk handig dus was technisch niet een uitdaging. Mijn vrouw en ik zijn erg tevreden over hoe het er nu uitziet. Geleverde materialen goed verpakt en van goede kwaliteit. Ben wel blij dat ik op de site de productomschrijvingen goed heb gelezen, daar staat wat je wel en niet moet doen. Hier ben ik ook op gewezen door de medewerker die mij geholpen heeft.

• robrecht thibaut
    Review voor Hardhout Discount

1 jaar na het plaatsen van mijn terras met ipe hout is het resultaat zeer teleurstellend.Planken zijn erg gekrompen(1 cm per lopende meter gemiddeld,ook in de breedte,waardoor de ruimte tussen de planken erg groot is geworden.)Ondertussen is 1/3 tot 1/2 van de fixeerplaatjes gebroken.De planken liggen grotendeels los.
    Ik vermoed dat het hout helemaal niet droog was bij levering.
    Na opsturen van enkele fotos heb ik niets meer gehoord.

Antwoord van Hardhout Discount

Geachte heer Thibaut,
    Dank voor uw review. Wij hebben uw bestelling bekeken, alsmede de foto’s per mail. Uw klacht kunt u indienen met de gestelde voorwaarden. Deze voorwaarden kunt u vinden onder het kopje klachten, onderaan de pagina op onze website. U heeft alleen vlonderplanken gekocht, en geen onderconstructie. Het combineren van verschillende houtsoorten of materialen in een project, leid vaak tot problemen met inwerking van de verschillende producten op elkaar. Als verschillende soorten hout met verschillende hout dichtheden en vochtopnames worden gecombineerd, kan het resulterende product ongelijkmatig uitzetten en krimpen bij veranderingen in temperatuur en vochtigheid. Dit kan leiden tot scheuren, kromtrekken of barsten van het hout. Wij weten niet of u zich heeft gehouden aan onze voorschriften die wij hanteren om een onderconstructie te plaatsen, met de juiste afmetingen. Wij hebben hiervan geen foto’s ontvangen. U heeft uw vlonderplanken bij een zwembad geplaatst. De planken zijn aan de waterkant niet voldoende opgesloten. Op onze site staat duidelijk beschreven wat de effecten zijn op het hout en de clips bij een zwembad. In uw correspondentie met onze collega, voordat u ging bestellen, benoemt u niet dat u de vlonder bij een zwembad plaatst. Onderstaande staat vermeld op onze site; Geen vlonderplanken verwerken bij een zwembad die chloor houden of zoutwater bevat. Bevestiging materialen zijn gemaakt van RVS (clips en schroeven) het chloor en zout tasten het RVS aan waardoor corrosie ontstaat. Er is een sterk verhoogt risico dat de montage clips en schroeven daar door gaan corroderen en als gevolg breken. Hierdoor is het hout niet meer ingeklemd en zal het spontaan gaan werken en vervormen. Lees de garantie voorwaarden goed voor dat je hout gaat verwerken bij een zwembad.
    Met vriendelijke groet, Team Hardhout Discount

• John Rovers
    Review voor Hardhout Discount

Ik heb een grote hoeveelheid IPE hardhout besteld en de kwaliteit is slecht. Mijn eerste indruk van de kwaliteit van het hout was goed en ik heb zelfs enthousiaste foto’s doorgestuurd. Echter na montage en het oplopen van de buiten temperatuur zijn ca. 50% van de planken kromgetrokken. Niet een klein beetje, sommige planken lijken eerder op een wokkel dan een plank. Hardhout discount beroept zich op het feit dat de ondergrond niet correct is geïnstalleerd en dat de materialen die daarvoor nodig zijn niet bij hun zijn besteld. Dit is niet correct omdat ik al veel terrassen heb geïnstalleerd; ondergrond bestaat uit 20cm chape (beton met laag cement gehalte) met daarop gemonteerd HDPE balkjes. Ik gebruikt de bijgeleverde clips echter met langere RVS schroeven. De vervorming is zo sterk dat de clips dit absoluut niet kunnen tegen houden. Op sommige plaatsen heb ik de planken direct vastgezet met een schroef. Over een afstand van 30cm zijn sommige planken meer dan 30mm omhoog gekomen.

Kortom: kwaliteit is slecht en Hardhout discount ontloopt zijn/haar verantwoordelijkheid. Mogelijk wordt de slechte kwaliteit alleen geleverd aan mensen die de onderliggende balken niet mee bestellen. Het is onmogelijk dat dit hout op een fatsoenlijke manier wordt geïnstalleerd!

Ik heb Hardhout de kans gegeven dit te corrigeren maar heb uiteindelijk 2 extra planken gekregen.

Hardhout discount beroept zich op het feit dat ik geen kunstof balkjes mag gebruiken maar ook op andere plaatsen waar ik met hardhouten onderbalkjes heb gewerkt krijg ik exact hetzelfde. Omdat ik ze blijkbaar niet kan overtuigen heb ik besloten een van de planken - of beter gezegd ‘wokkel’ op te sturen.

De oorzaak zit in het feit dat er te grote verschillen zitten in het vochtgehalte van het spint en kernhout. Het droog process of de wijze waarop de planken zijn gezaagd is kwalitatief slecht uitgevoerd. Op diverse planken die ik geleverd heb gekregen stond in het Duits vermeld ‘frei’ waar ik uit opmaak dat dit B of C/D kwaliteit is die gewoon verkocht wordt.

Ik hoop dat Hardhout nog voor compensatie kan zorgen want ik ga nieuwe planken kopen bij een gerenommeerde hardhout handel waar ik stom genoeg, deze keer niet heb besteld. Mijn schade, naast een hoop frustratie en extra werk, zal een duizenden euro’s bedragen.

Antwoord van Hardhout Discount

Geachte heer Rovers,
    Dank voor uw review. U heeft uw vlonder geïnstalleerd op kunststof balkjes. Op onze site wordt duidelijk omschreven dat wij dit ten zeerste afraden. Onderstaande staat eveneens vermeld op onze site. Het combineren van verschillende houtsoorten of andere materialen in een project kan leiden tot problemen met inwerking van verschillende producten op elkaar. Bijvoorbeeld, als verschillende soorten hout met verschillende hout dichtheden en vochtopnames worden gecombineerd, kan het resulterende product ongelijkmatig uitzetten en krimpen bij veranderingen in temperatuur en vochtigheid. Dit kan leiden tot scheuren, kromtrekken of barsten van het hout. Met vriendelijke groet, Team Hardhout Discount.

• Meijer
    Review voor Hardhout Discount

Leveren niet de kwaliteit wat ze adverteren, hun (hardhout) trekt volledig krom na een tijdje waarna het bedrijf zich op hun voorwaarden beroept en de schuld op de klant afschuift.

• Peter van Tol
    Review voor Hardhout Discount

Uitstekende prestaties van alle producten. Verassende uitstraling en moderne look en feel.
    Hoogwaardige kwaliteit ipe hout, nog nimmer ergens anders zo’n beleving gehad.

• Marc

Prima sale en aftersale

• Joost Kotter
    Review voor Hardhout Discount

Na een paar zoekopdrachten kwamen we elke keer op de site van Hardhout Discount. Duidelijke uitleg op de site heeft ons al overtuigd. We waren in de buurt en even binnengelopen op zaterdag. Fantastisch ontvangst in een prachtige zaak. We kwamen voor een schutting en hebben er een prachtige overkapping bijbesteld. Hele leuke ideeën opgedaan en het resultaat is top.

• Klaas-jan bijmhol
    Review voor Hardhout Discount

Prima duidelijk en goede ervaring

• Pieter
    Review voor Hardhout Discount

Aardige vakkundige mensen, er tevreden met ontvangen product

• Robbert
    Review voor Hardhout Discount

Duidelijke site, maar wilde toch persoonlijk kennismaken. Op zaterdag naar Hengelo gereden en bestelling geplaatst. Zeer tevreden

• Henk
    Review voor Hardhout Discount

goed contact geweest, snelle levering en prima product ontvangen

• Pieter Bosma
    Review voor Hardhout Discount

Goede prijs en uitstekend product

• Heering gerard
    Review voor Hardhout Discount

Super vriendelijke klantenservice. Zeer tevreden over de hulp en tips. Snelle levertijd en vriendelijke behulpzame chauffeur.

• Phillip Wagenaar
    Review voor Hardhout Discount

Super vriendelijk personeel en hoogwaardige producten, erg tevreden met de levering en afhandeling

• E. Roelofs
    Review voor Hardhout Discount

Overkapping gekocht, we eerst 2x gebeld, waarbij goed advies gekregen. 5 weken later geleverd volgens afspraak . Opgebouwd volgens de tekening, dit is goed gelukt.

• Olsman
    Review voor Hardhout Discount

Vlonder via de calculator besteld, erg handig want dan weet je zeker dat alle materialen geleverd worden, dit klopte exact. Goede prijs, mooi hardhout geleverd gekregen.

• Mauries Berghorst

Boomstamtafel aangeschaft
    Zeer mooie tafel ontvangen
    Geschuurd en met vernis behandeld
    Heel mooi en sterk onderstel
    Al met al, precies wat we verwacht hebben.