Hellotest
Hellotest verkoopt online trainingen voor assessments per assessmentbureau.

Zo bieden wij de beste voorbereiding op alle assessments: stages, business courses, pre-masters, 21+ toetsen en voor jouw nieuwe baan.

Als ons oefenmateriaal is geschikt voor elk opleidingsnviveau: MBO, HBO en WO. Daarnaast voor elk functie niveau: junior, medior, senior en executive.

Zo kan iedereen bij ons oefenen en zorgen dat hij of zij het allerbeste resultaat haalt voor het assessment.
Assessmenttraining
8,7
Filter 308 reviews verzameld via WebwinkelKeur - 303 met beschrijving

• Lucienne
    Review voor Hellotest

Dankzij Hellotest heb ik perfect kunnen oefenen voor mijn test. Het lesmateriaal sloot goed aan op de echte opgaven.

Hoi Lucienne,

Fijn dat je goed hebt kunnen oefenen!

• Peter
    Review voor Hellotest

Heel goede voorbereiding voor het echte assessment. De toelichting (waarop te letten, hoe te interpreteren, etc) is uitstekend.
    Aantal toetsen is ruim voldoende. Gelet op mijn score op het assessment had ik het vermoedelijk ook gered zonder uitgebreid te oefenen. Het gaat bij een assessment immers niet om trucjes, maar om capaciteiten.
    De oefeningen hebben mij echter wel het nodige vertrouwen gegeven en inzicht gegeven in de logica die bij de testen komen kijken. Hierdoor ben ik met meer vertrouwen het assessment gaan maken, wat ongetwijfeld heeft bijgedragen aan mijn score.

Het is uiteraard geen garantie om het assessment te halen, maar zeker wel een uitstekende voorbereiding.

Verbeterpunten wat mij betreft:
    - de layout van de verbale analogie vragen was behoorlijk afwijkend van de vragen zoals ik deze in het assessment kreeg.
    - in het echte assessment had ik een tijd per vraag, in plaats van een totaaltijd voor alle vragen.
    - bij de matrixen en de cijferreeksen had ik een aantal vragen die lastiger waren dan in de toetsvragen.
    - in de toetsvragen ben ik een (zeer klein) aantal foutjes tegengekomen. Tijdens het maken van de test niet de tijd genomen om deze op te schrijven helaas.

Hoi Peter,

Bedankt voor jouw recensie. Mooi om te lezen dat je een goede score had op het assessment.

Jouw verbeterpunten heb ik opgeschreven en die zullen gebruikt worden om het lesmateriaal te verbeteren. Heel erg bedankt daarvoor.

Mvgr.

Niels

• Hoe beoordeel je Hellotest?

• Wouter
    Review voor Hellotest

Om goed te oefenen is meer oefenmateriaal nodig dan op deze site staat. Ik heb een extra pakket gekocht (upgrade naar alles, ik had HFM al), zodat ik meer verschillende soorten figuurreeksen kon oefenen. Veel materiaal bleek EXACT dezelfde oefeningen te zijn. Ze beweren dus een ideaal oefenpakket te hebben voor iedere test, maar reken hier niet op, veelal herbruiken ze hun zeer beperkte arsenaal aan oefeningen onder een andere naam.

update: snelle reactie van de klantenservice was goed

Hoi Wouter,

Bedankt voor jouw bericht.

Ik sta een beetje te kijken van jouw reactie. Begin deze week heb je contact gehad met onze klantenservice. Je had in eerste instantie het verkeerde pakket gekocht (HFM) en hebt toen zelf geüpgraded naar het totaalpakket zodat je Saville kon oefenen.

Je vroeg toen om een voor wat je teveel betaald hebt. Maar omdat je al een pakket hebt aangeschaft, wordt automatisch die korting berekend. Je hebt ook nog twee keer een kortingscode gebruikt, dus in totaal heb je voor al ons materiaal: 32,40 + 31,50 = 63,90 betaald. Terwijl het totaalpakket normaalgesproken 67,50 kost. Je hebt dus minder betaald voor het totaalpakket dan normaal. Dat heeft Sarah jou ook zo verteld. Daarop heb je vervolgens geen antwoord meer gegeven.

Als ik dan in onze back-end kijk naar wat je geoefend hebt, dan heb je van HFM maar drie van de vier onderdelen geoefend en daarvan ook maar een deel (63% tot 81%). Van de test die je uiteindelijk moest maken, Saville, heb je maar drie onderdelen van vijf gemaakt. Daarvan heb je die onderdelen ook maar deels gemaakt 20% tot 44%.

Het klopt dat er overlap in onze onderdelen zit. Om figuurreeksen te begrijpen krijg je vaak dezelfde basis lessen. Maar tussen Saville en HFM zitten daarnaast hele grote verschillen. Vooral in numeriek en verbaal. Het is dus vreemd dat je die onderdelen niet geoefend hebt. Maar dit alles sluit niet uit dat wij ruim 10.000 unieke oefenvragen hebben.

Uit die 10.000 vragen maken wij een selectie die je nodig hebt voor jouw test. Dus het kan inderdaad betekenen dat er overlap in zit. Maar dat betekent niet dat dat de juiste vragen zijn die je moet oefenen.

Op basis van wat je gemaakt hebt en jouw reactie denk ik dat je misschien de test niet gehaald hebt? Is dat zo? Kan ik iets doen om jou hierin tegemoet te komen?

Graag hoor ik van je.

• Robbert
    Review voor Hellotest

Ik vind het aanbod van oefenmateriaal tegenvallen, er staat 'meer dan 10.000 oefenvragen' maar voor een assessment heb je vaak maar een paar onderdelen dus 80% valt al af. Dat is vrij logisch, echter zijn er per onderdeel twee/drie oefentoetsen die hetzelfde blijven en je dus op een gegeven moment uit je hoofd weet. Als je echt veel én variërende voorbereiding wilt is dit niet praktisch. Ik ben nu examens aan het 'opsparen' om te zorgen dat ik niet door al het oefenmateriaal heen raak.

Inmiddels benaderd voor extra oefen materiaal, dus goed opgelost!

Hoi Robbert,

Vervelend om te horen dat je niet tevreden bent. Ik zou dit graag met je willen oplossen.
    De reden dat het oefenmateriaal zich herhaalt, is omdat je specifiek die vragen moet kennen voor jouw test. Daar hebben wij bewust voor gekozen. Maar als je wilt, kan ik je wel extra oefenmateriaal geven. Als je graag een andere oplossing ziet, kunnen we dat ook bespreken.

Zou je mij willen laten weten of je extra materiaal wilt, of een andere oplossing? Dat kan je doen door op dit bericht te antwoorden. Of, door een mailtje te sturen naar info@hellotest.nl

Graag hoor ik van je!

• Gijs
    Review voor Hellotest

Ik was niet zo tevreden. Ik heb tijdens het oefenen meerdere fouten ontdekt in het materiaal. Soms ronduit slordig, bijvoorbeeld in een numeriek redeneren test werd in het antwoord model verwezen naar ‘145’ terwijl in de opgave duidelijk ‘135’ stond. Verder vond ik het een teleurstelling dat er maar twee inductief redeneren oefeningen waren in het pakket. Dit stond voor aankoop vast ergens aangegeven, maar was desalniettemin een jammere verrassing. Ten slotte doet de ‘aanvullende oefentoets 2’ van numeriek redeneren het niet.

• Ido
    Review voor Hellotest

Sublieme service! Veel oefeningen!

Hi Ido,

Dankjewel! We hebben niet voor niets als enige 10.000 oefenvragen :)

• Matthijs de G
    Review voor Hellotest

Uitstekende service. Goede cursussen en nog betere klantenservice.

Beste Matthijs,

Bedankt voor jouw reactie. Goed om te horen dat onze klantenservice jou zo goed heeft geholpen.

Mvg.

• Frances
    Review voor Hellotest

De service was top en de tips heel erg handig! Het oefenen gaf mij veel zelfvertrouwen en ik heb het assessment dan ook ruim gehaald. Al met al super blij dat ik met Hellotest heb geoefend!

Beste Matthijs,

Mvg.

• Amber
    Review voor Hellotest

Super persoonlijke service, en snelle reacties op verzoek om contact.

Hi Amber,

Hartelijk bedankt! We helpen je graag op weg :)

• Phoebe
    Review voor Hellotest

Hellotest.nl is enige website die oefenmateriaal aanbiedt dat naadloos aansluit bij het echte assessment. De uitleg bij de oefeningen is helder en de oefeningen zelf zijn gevarieerd. Bovendien wordt snel en adequaat gereageerd op vragen die je via het contactformulier stelt. Hellotest vormt naar mijn mening de beste voorbereiding op een assessment!

Hi Phoebe,

Thanks voor jouw recensie. Erg fijn om te horen dat ons materiaal goed aansluit bij het echte assessment!

Gr.