Hellotest
Hellotest verkoopt online trainingen voor assessments per assessmentbureau.

Zo bieden wij de beste voorbereiding op alle assessments: stages, business courses, pre-masters, 21+ toetsen en voor jouw nieuwe baan.

Als ons oefenmateriaal is geschikt voor elk opleidingsnviveau: mbo, hbo en wo. Daarnaast voor elk functie niveau: junior, medior, senior en executive.

Zo kan iedereen bij ons oefenen en zorgen dat hij of zij het allerbeste resultaat haalt voor het assessment.
Assessmenttraining Sollicitatietraining Capaciteitentest
8,8
Filter 342 reviews verzameld via WebwinkelKeur - 337 met beschrijving

• Imke
    Review voor Hellotest

Geweldige service. De site heeft heel goede oefeningen!! Voor een goede prijs. De service is perfect. Ik ben heel erg tevreden en raad dit iedereen aan :)

Hi Imke,

Bedankt voor jouw review! Fijn dat je het zo goed ervaren hebt.

Mvgr.

• Nikki
    Review voor Hellotest

Hellotest heeft me perfect voorbereid op de assessment van Deloitte, de oefeningen sloten perfect aan in tegenstelling tot andere websites.

Hoi Nikki,

Bedankt! Ons Deloitte oefenpakket wordt al jaren zeer goed beoordeeld.

Niels

• Hoe beoordeel je Hellotest?

• Eli
    Review voor Hellotest

Meerdere keren geslaagd! Nog nooit een test niet gehaald :)

Hi Eli,

Wat goed om te lezen! Blijf vooral terugkomen naar ons voor al jouw testvoorbereiding.

• Richard
    Review voor Hellotest

Oefenopgaven sluiten perfect aan op de daadwerkelijke test. Goede uitleg over strategieën bij het maken van de opgaven. Met succes geslaagd.

Hi Richard,

Fijn dat je veel hebt gehad aan onze strategieën. Precies daarom voegen we die toe aan elke training.

Mvg

• Defne
    Review voor Hellotest

Hellotest 21+ toets besteld, ik had een bovengemiddelde score dankzij het oefenen! Super tevreden!

Hi Defne,

Fijn dat je jouw 21+ goed gemaakt hebt. Heel veel succes met je opleiding.

• e.everts
    Review voor Hellotest

goede oefeningen, goede en snelle contacten via mail bij vragen. Stellen zich dienstbaar op.

Beste E.Everts,

Bedankt voor jouw vriendelijke recensie.

Mvg

• B
    Review voor Hellotest

De toets gehaald met behulp van het oefenpakket!

Antwoord van Hellotest

Fijn, dankjewel dat je van onze oefeningen gebruik hebt gemaakt.

• Quinten
    Review voor Hellotest

Geweldig, alles kunnen oefenen wat gevraagd werd tijdens mijn sollicitatie bij een big four company!

Hoi Quinten,

Mooi dat je je goed hebt kunnen voorbereiden op 1 van de Big Four bedrijven. Dat allemaal dankzij ons handige Big Four oefenpakket :)

• Meg
    Review voor Hellotest

Mijn oefenperiode heb ik met een week extra verlengd. Toen ik de dag na het verlengen (op vrijdagavond) wilde oefenen, bleek er iets fout te zijn gegaan met de verlenging. Ondanks dat helletest aangeeft dat hun klantenservice alleen door de weeks op werktijden geopend is, werd ik op zaterdagochtend al gelijk geholpen. Ter compensatie werd mijn testperiode een paar dagen verlengd zonder dat ik hierom hoefde te vragen. Top service! Wel merkte ik tijdens mijn vorige capaciteiten test dat de moeilijkheidsgraad iets hoger lag dan het niveau van helletest.nl. Zorg daarom dat je deze oefentoetsen met 90% a 100% correctheid kunt beantwoorden.

Hi Meg,

Geen probleem om ook in het weekend te helpen als we online zijn. We snappen dat het voor jou meer haast heeft dan voor ons. Daarom doen we ons best z.s.m. te antwoorden.

Per test hebben we een aanbevolen score genoteerd. Als je die haalt, komt het helemaal goed op de echte test.

• Yannick
    Review voor Hellotest

Was super effectief voor de HU, maximale score behaald.

Hi Yannick,

Goed om te lezen! Veel succes met jouw opleiding aan de HU.

Mvgr.

• Pim Roest
    Review voor Hellotest

Ik ben echt zeer te spreken over de services van Hellotest. Voor mijn eerste assessment(PICompany)had ik per ongeluk de verkeerde assessment training aangeschaft. Na een mailtje hierover werd ik binnen een uur geholpen. De training zelf was erg compleet en ik was goed voorbereid op mijn assessment die ik met succes heb afgerond. Omdat de klik er op persoonlijk vlak niet was met desbetreffende bedrijf, heb ik wederom een assessment moeten doen voor een ander bedrijf. Dit keer heb ik de Hellotest training van PI cognitive gebruikt om mijzelf voor te bereiden. Deze training was ook meer dan voldoende om het assessment te halen, ik heb namelijk nu een plekje bemachtigd binnen het traineeship. Hellotest, Dank voor de goede service!

• Lisa
    Review voor Hellotest

De toetsen zijn behoorlijk uitgebreid en het is fijn dat je de toetsen meerdere keren kunt maken. Ik heb al vrij snel sprongen vooruit kunnen maken t.o.v. de eerste keer dat ik de toetsen maakte. Een klein verbeterpuntje is dat er wat kleine foutjes in stonden.

• Ties W
    Review voor Hellotest

Assessment SIT voor Deloitte niet gehaald. Hellotest gaf toe dat ze niet hebben gecontroleerd of het pakket na 8 jaar wellicht veranderd zou zijn en geen restitutie gekregen.

Beste Ties,

We betreuren het ten zeerste dat je de test niet hebt gehaald. Dat kan altijd wel eens gebeuren. Alhoewel wij werken met een aanbevolen score op basis van de gebruikers die je zijn voorgegaan weet je wanneer je klaar bent voor de test. Op die manier kun je een goede inschatting maken van jouw resultaat ten opzichte van de normgroep.

Omdat een test een momentopname is, en er natuurlijk veel vanaf hangt. Kan het inderdaad wel eens voorkomen dat het niet lukt.

Omdat je eerder al naar grote tevredenheid bij ons hebt geoefend heb ik getracht zo goed mogelijk met je mee te denken. Wij willen namelijk iedereen zo goed mogelijk helpen. Ik heb daarom aangeboden dat je kosteloos voor een ander bedrijf je test kon voorbereiden.

Omdat je op dit moment geen andere sollicitaties hebt lopen wilde je liever je geld terug. Wij werken met de wettelijke retourtermijn van 14 dagen en ondanks dat die verstreken was, hebben je het deel wat je niet hebt gebruikt geretourneerd. Iets waar je op dat moment erg dankbaar voor was.

Daarna is er een misverstand ontstaan.

Naar aanleiding van jouw mail hebben wij een onderzoek gedaan om de accuraatheid van ons oefenpakket te controleren. Wij werken namelijk continu aan de kwaliteit van onze oefenpakketten. Toevallig kregen wij een andere mail van een Engelstalige gebruiker die in de war was geraakt bij het voorbereiden van het materiaal. De testontwikkelaar heeft namelijk ander materiaal in het Engels op de oefensite staan dan de echte test zelf. Iets wat ook voor de Nederlandse versie geldt. Hier worden bijvoorbeeld dubbele analogieën gevraagd bij de oefentest van de testontwikkelaar, terwijl de echte test uit enkele analogieën bestaat.

Deze kennis, en ons oefenmateriaal, maakt juist dat onze gebruiker zo tevreden zijn over ons oefenpakket. Uit ons onderzoek is gebleken dat de andere gebruikers zeer tevreden zijn over het oefenpakket.

De acht jaar waarnaar jij refereert is dat de testontwikkelaar en het bedrijf waar je hebt gesolliciteerd al acht jaar dezelfde test hanteren. De laatste update van het oefenpakket wat jij hebt gemaakt is in december 2021 geweest.

Nogmaals begrijp ik dat het heel vervelend is dat je de test niet hebt gehaald. En dat hier veel vanaf hangt. Het is jammer dat hier een miscommunicatie is ontstaan.

Ik wil je verder heel veel succes wensen met je sollicitaties.

Hartelijke groet,
    Corstiaan

• Matthijs
    Review voor Hellotest

Door het Hellotest-oefenprogramma voor PiCompany heb ik me goed kunnen voorbereiden op het assessment en heb ik dit met significant betere resultaten afgerond dan ik had verwacht! Aanrader!

Hoi Matthijs,

Mooi om te lezen dat het assessment zo goed ging. Veel succes verder!

• Nadine
    Review voor Hellotest

Goede voorbereiding, uitgebreide toelichting en goede hoeveelheid oefentesten.

Hoi Nadine,

Hartelijk bedankt voor jouw positieve review. Daar doen we het voor!

• Petra Geerts
    Review voor Hellotest

Hele leuke training gevolgd via RSM. Veel opgestoken over het assessment. Aanrader!!

Antwoord van Hellotest

Fijn dat je de training leuk vond. Hopelijk tot ziens in de toekomst.

• Inge van Krimpen
    Review voor Hellotest

Hele leuke training gehad!

Graag gedaan!

• Miguel
    Review voor Hellotest

Zoals Robert op 09-12-2021 ook al schreef, kwamen de cijfer/letterpatronen totaal niet overeen met de opgave in het assessment. Op Hellotest worden ze recht-toe recht-aan gepresenteerd, maar zo krijg je ze niet bij de politie. In het echte assessment zitten ze verwerkt in allerlei aparte vormen en figuren die, als je daar niet op voorbereid bent van de wijs maken en meer tijd kost om op te lossen.

Het antwoord dat Hellotest op Robert gaf, is ook veels te gemakkelijk en waarmee zij de gekregen feedback/kritiek weg bagataliseren. Ja de echter test is inderdaad adaptief en je krijg moeilijkere vragen bij elk juiste antwoord. Maar de manier waarop de vragen vanaf het begin al gepresenteerd worden, is al complexer door de vorm waarin ze gegoten zijn bij de politie dan bij Hellotest. Dus het is bij lange na niet een echte politie-oefen assessment die aangeboden wordt.

Daarnaast zaten er inderdaad ook een hoop fouten in hun oefenopgaven. Al met al zou ik ergens anders kijken als je je wilt voorbereiden.

Hoi Miguel,

Jammer dat je niet reageert op onze vragen. Als je nog contact op zou willen nemen, kunnen we naar een passende oplossing zoeken om jouw ontevredenheid weg te nemen.

• Robert
    Review voor Hellotest

Ik heb het pakket aangeschaft voor de tests van de politie. Het lesmateriaal en de uitleg na het maken van de opgaven zijn fijn, maar het vervelende is dat het materiaal voor cijfer/letterpatronen niet lijkt op de opgaven in het assessment. De echte zijn veel complexer qua vorm en niveau en daar bereidt deze test je niet op voor. Voor de letterpatronen leert lesmateriaal je daarnaast een methode met dubbele letters die uberhaupt niet voorkomt in het assessment. Tot slot zaten er ook een aantal fouten in de oefenopgaven. Het is leuk voor een algemeen beeld van capaciteitentesten maar voor mijn assessment bij de politie heb ik er weinig aan gehad.

Edit 21-12: Ik zie in de reactie van Hellotest dat mijn review wordt weerlegd en daar reageer ik graag op. De test is inderdaad adaptief maar de moeilijkheidsgraad van de echte assessment word nooit gehaald in het oefenmateriaal. Het feit dat dit materiaal van MBO t/m WO niveau is speelt dus geen rol. Daarnaast is, zoals ik al zei, de vorm van de vraagstelling heel anders. In het oefenmateriaal zitten eigenlijk alleen enkele cijferreeksen of rijen met twee cijfers boven elkaar. In het echte assessment komt deze laatste vorm een enkele keer voor, maar verder zijn de opgaven totaal anders. Het oefenmateriaal bereidt je hier niet op voor.

Op de uitnodiging om specifieke tips te geven om het oefenmateriaal te verbeteren ga ik niet in. Ik geloof niet dat dat de taak van een ontevreden klant is.

Hoi Robert,

Bedankt voor jouw recensie.

De test die je gemaakt hebt, is voor iedereen hetzelfde die bij de politie solliciteert. Dus van mbo2 tot en met wo-niveau. Om die reden is de test adaptief. Dus je krijgt bij elk goed antwoord een moeilijkere vraag.

Het feit dat jouw vragen veel complexer zijn op de echte test betekent dus dat je die heel goed gemaakt hebt. Anders kom je niet bij dat niveau vragen uit.

We willen natuurlijk wel altijd ons oefenpakket verbeteren. Dus als je nog specifieke tips hebt om ons oefenpakket te verbeteren, hoor ik die graag!

Heb je de test wel gehaald?

Hoor graag van je,

• Romek N
    Review voor Hellotest

Zeer tevreden over de producten en de klantenservice

Hi Romek,

Heel erg bedankt voor jouw review. Fijn dat je zo tevreden bent!