serverkastkopen.nl

serverkastkopen.nl

SERVERKASTEN

Wat is een serverkast?
Een serverkast word gebruikt om apparatuur zoals switches, routers, servers en computers netjes in te plaatsen terwijl ze ingeschakeld zijn. De serverkast beschermd de apparatuur en bied de mogelijkheid deze af te sluiten.

Hoogte serverkast
Een serverkast is leverbaar in verschillende hoogtes. Deze hoogtes worden aangeduid met aantal U. De U staat voor aantal units. Een 6U Serverkast is dus 6 units hoog. Een unit is ongeveer 4.5cm

Diepte serverkast
Een serverkast is leverbaar in verschillende dieptes. De meest voorkomende dieptes zijn: 450mm, 600mm, 800mm, 1000mm en 1200mm.

Breedte serverkast
Een 19" serverkast is leverbaar in 2 verschillende breedtes. De minimale breedte voor 19inch is 600mm breed. Er zijn ook serverkasten leverbaar van 800mm breed. Deze kasten hebben naast iedere 19inch rail ongeveer 100mm ruimte om kabels weg te werken of makkelijker toegang te geven langs de geplaatste apparatuur.

Type deuren
Een 19" serverkast is leverbaar met 2 verschillende soorten deuren. U kunt kiezen voor een geperforeerde deur of een glazen deur. Bij de glazen deur is er enkel een beetje ventilatie in het ijzeren gedeelte van de deur gemaakt. Bij een volledig geperforeerde deur heeft de hele deur ventilatie mogelijkheden. Gaat u dus veel actieve apparatuur in de serverkast plaatsen dan kunt u het beste kiezen voor een serverkast met geperforeerde deuren.
De zekerheden van https://www.serverkastkopen.nl

Goedgekeurd